دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1402 - 08:40

گشایش نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در یزد

گشایش نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در یزد
نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مسئولان در استان یزد گشایش یافت.
کد خبر : 880268

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارائه خدماتی شامل ضمانت‌نامه، تسهیلات، سرمایه‌گذاری با حضور مسئولان در استان یزد گشایش یافت.

عسکری غلام‌زاده، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در آیین گشایش این صندوق اظهار کرد: راه‌اندازی صندوق در راستای حرکت به سوی رشد دانشگاه از سال ۱۳۹۰ در دستور کار بوده و بعد از ۹ سال وقفه در مسیر راه‌اندازی این صندوق در نهایت سال ۱۳۹۹ صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور ایجاد زمینه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و حمایت کمی و کیفی از فعالیت‌های پژوهشی و فناوری و ارائه خدمات و تسهیلات به کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان گشایش یافت.

وی با بیان اینکه این صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با ۲۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه و در قالب شرکت سهامی خاص آغاز به کار کرد، افزود: سرمایه کنونی این صندوق به ۳۷۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که بحث افزایش سرمایه مجدد آن نیز مطرح است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سه هدف شناساندن کارکرد‌ها و ماهیت این صندوق به زیست‌بوم دانشگاه و در مقابل آشنایی با زیرساخت‌های فناور هر استان و شکل‌گیری قالب‌های همکاری صندوق و واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی را از مهم‌ترین اهداف سفر‌های استانی خود برشمرد.

 صندوق پژوهش مهم‌ترین عنصر‌ زیست‌بوم فناوری صندوق پژوهش است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: معتقدیم  یکی از مهم‌ترین عنصر‌های زیست‌بوم فناوری صندوق پژوهش است که می‌تواند در تأمین مالی پروژه‌ها نقش جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: چند پروژه جدید در حال انجام بوده و در شهرستان خاتم طرح شهرک گلخانه مدرن وجود دارد که به‌زودی افتتاح خواهد شد که جهش خوب در بخش کشاورزی و تولید بذر است.

به گزارش آنا، در پایان جلسه تفاهم‌نامه‌ای بین محمدرضا دهقانی اشکذری به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی یزد و عسکری غلام‌زاده به نمایندگی از صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد و در عسکری غلام‌زاده از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد و واحد‌های فناور واحد یزد بازدید و از تولیدات و محصولات آنها دیدن کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته