دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1402 - 17:17

گرامیداشت روز پرستار در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی + تصاویر

گرامیداشت روز پرستار در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی + تصاویر
دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با برپایی مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار با اجرای برنامه‌های متنوع این روز را پاس داشتند.
کد خبر : 880021

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

بازدید مسئولان دانشگاه آزاد از بیمارستان‌های شهرستان کاشمر

معاونان علمی، توسعه و مدیر گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر از کلاس‌های درسی و محل کارآموزی‌های دانشجویان گروه پرستاری در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های حضرت ابوالفضل و شهید مدرس مرکز بهداشتی درمانی اباذر بازدید کرده و با مسئولان مراکز، استادان و دانشجویان کارآموز دیدار و از آنان تجلیل کردند.

گرامیداشت روز پرستار در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

بزرگ‌ترین درس حضرت زینب (س) بصیرت است

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) و  روز پرستار در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار کرد: مجاهدت‌های جامعه پرستاری به‌یژه در دوران کرونا، فراموش ناشدنی است، و این روزها شاهد هستیم که پرستاران و پزشکان در غزه زیر بمباران شدید رژیم صهیونیستی جان خود را از دست می‌دهند.

گرامیداشت روز پرستار در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی
وی با بیان اینکه بسیاری از کادر درمان حتی پزشکان خارجی و پرستاران غزه در زیر آتش شدید اسرائیل ماندند و به درمان بیماران و مصدومان و مجروحان پرداختند، افزود: این ایستادگی پرستاران از درس‌های مهمی است که از حضرت زینب (س) می‌گیریم.

حجت‌الاسلام فاضلیان بابیان اینکه بزرگ‌ترین درس حضرت زینب (س) برای ما بصیرت است، تأکید کرد: بصیرت سه نگاه انسان را درست می‌کند نخست نگاه به خود است که انسان بفهمد که آسمانی بودن انسان ارزشمند است در وهله دوم انسان نگاهش را به هستی عوض کند.

قدردانی دانشگاهیان دانشگاه آزاد خراسان شمالی از کادر دانشکده پرستاری و مامایی واحد بجنورد

غلام‌رضا کاظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی به همراه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار  با حضور در دانشکده پرستاری و مامایی این واحد دانشگاهی از استادان، کارکنان و دانشجویان رشته پرستاری قدردانی کرد.

گرامیداشت روز پرستار در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

کاظمی در جمع استادان و کارکنان و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد اظهار کرد: پرستاران یکی از ارکان موفقیت نظام در حوزه سلامت هستند و ما قدردان زحمات شبانه‌روزی تک‌تک این بزرگواران هستیم.

وی افزود: با پیگیری‌های مجدانه مسئولان دانشگاه توانستیم در بهمن‌ماه پیش رو جذب دانشجوی رشته پزشکی را داشته باشیم و امید است با همت و تلاش‌های انجام گرفته بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی استان در حوزه سلامت باشیم.

عشق و ازخودگذشتگی در وجود پرستاران متجلی و جاری است

محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در مراسم تجلیل از پرستاران دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس اظهار کرد: ردای مقدس پرستاری زیبنده و لایق کسانی است که پیرو بانوی اسوه صبر، بردباری و استقامتند و در بدترین شرایط حاضر به اهدای جان و مال خود برای کمک به همنوعان خود هستند.

گرامیداشت روز پرستار در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

وی با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان افزود: بدون شک مشکلاتی همیشه در پیش روی شما سفید پوشان عرصه عشق و مهربانی قرار دارد؛ اما با وجود این مشکلات هرگز خم به ابرو نمی‌آورید و همچنان در مسیر خدمت و ارادات به همنوعان خویش پیش‌قدم و جلودار هستید.

گرامیداشت روز پرستار در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان عنوان کرد: پرستاران نماد صبر و استقامت‌اند که عشق، ایمان و ازخودگذشتگی در وجود آنان متجلی و جاری است. این دستان معجزه‌گر پرستاران بوده  که مکمل کار پزشکان می‌شود، دستانی که درد و زخم بیماران را التیام می‌بخشد، امید به زندگی را به سالمندان و دردمندان بازمی‌گرداند و این جز عشق، از خودگذشتی و ایثارمعنای دیگری ندارد.

کمبود ۸ هزار پرستار در کشور

افشین غنی زاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسم گرامیداشت روز پرستار که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: میان همه رشته‌های دانشگاهی رشته پرستاری یکی از عاطفی‌ترین رشته‌هاست؛ چراکه پرستار باید نیاز‌های جسمی و روحی و عاطفی بیماران را برطرف کند.

وی افزود: طبق آمار‌های موجود، در کشور با کمبود ۸ هزار پرستار مواجه هستیم و وقتی نیاز به پرستار زیاد باشد فشار کاری سایر پرستاران نیز زیادتر خواهد بود. در دوران شیوع کرونا نیز شاهد ایثار و تلاش‌های شبانه‌روزی و به دور از خانواده پرستاران بودیم از شما دانشجویان رشته پرستاری انتظار دارم از دوران تحصیل خود به خوبی سود ببرید و از آموزش‌های استادان خود حداکثر استفاده را به عمل‌آورید تا بعد از پایان تحصیل پرستاران حاذق و موفقی باشید.

گرامیداشت روز پرستار در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی + تصاویر

نماینده نهاد رهبری در سپاه نبی اکرم کرمانشاه نیز گفت: حضرت زینب (س) شیرزنی که با تمام توان در مجلس یزید او را رسوا کرد به عبارتی عظمت و شخصیت ایشان به دلیل حرکت عظیم اسلامی و انسانی و انجام تکلیف پس از واقعه کربلا بود.

حجت‌الاسلام شمس‌الله جلیلیان با اشاره به جایگاه و اهمیت روز پرستار بیان کرد: رهبر انقلاب درباره حرفه پرستاری جملات زیبایی دارند و می‌فرمایند که حرفه پرستاری ترکیب عجیبی از رحمت، عطوفت، مهربانی و مراقبت از یک‌سو و از سوی دیگر دانش و مهارت بوده که با تمام وجود به کمک همنوع می‌پردازد. پرستار جان خود را به خطر انداخته و به همنوع خود کمک می‌کند، از آسمان وسیع‌تر، از کوه مقاوم‌تر، از آیینه پاک‌تر، از آب زلال‌تر و از مادر مهربان‌تر است.

پرستاران و ماما‌ها باید خود را به علم روز مسلح کنند

فرشید سلیمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در مراسم گرامیداشت روز پرستار که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ پرستاری یکی از جلوه‌های ارزشمند انسانی است و پرستار با به اشتراک گذاشتن محبت و دانش خود با مریضان به آن‌ها که محتاج محبت و دانش او هستند کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه پرستاران و ماما‌ها باید خود را به علم روز مسلح کنند تا به نحو احسن وظیفه خود را انجام دهند ادامه داد: حضرت محمد (ص) می‌فرماید هر کس مریضی را کمک کند و باعث شفای او شود خداوند گناهان او را می‌بخشد و کارنامه اعمال او همانند روزی می‌شود که از مادر متولد شده است.

گرامیداشت روز پرستار در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی + تصاویر

کسب اعتبارنامه دوسالانه دانشکده پزشکی واحد اردبیل

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز گفت: پرستاران در لحظه تولد انسان را به این دنیا می‌آورند و در لحظه مرگ نیز او را به دنیای دیگر مشایعت می‌کنند، همین ارزش کار آنان را مشخص می‌کند.

محمد ضعیفی‌زاده ادامه داد: دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به همت و تلاش اعضای هیئت علمی، دانشجویان و به لطف داشتن آزمایشگاه‌های مجهز، اعتبارنامه دو سالانه را برای اولین بار کسب کرده است. 

وی دوران تحصیل در رشته پرستاری را فرصت بی‌نظیر برای دانشجویان شمرد و بیان کرد: کانون‌های سلام، انجمن پرستاری، کمیته تحقیقات و آموزش دانشجویان و همچنین باشگاه پژوهشگران جوان در حیطه پرستاری و مامایی بسیار فعال هستند و تاکنون نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ نفر در دوره‌ها و کارگاه‌های این تشکل‌ها شرکت کرده‌اند.

عزت پرستاران بعد از دوران کرونا چندین برابر شد

حسینعلی سمیعی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در مراسم  تجلیل از پرستاران، بازنشستگان و کارکنان و استادان دخیل در هدایت تحصیلی و جذب دانشجویان این واحد دانشگاهی اظهار کرد: مردم به عینه خدمات پرستاران را در دوران کرونا دیدند و عزتی که پرستاران داشتند بعد از دوران کرونا چندین برابر شد که با قبل از آن قابل قیاس نیست.

وی افزود: قدردان تلاش پرستاران و به‌ویژه پرستاران و کادر درمان مجموعه این واحد دانشگاهی هستیم. پرستاری و مشقات ویژه دارد و از همه تلاش‌ها آنان تشکر می‌کنیم که در مجموعه درمانی بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) و دانشکده پزشکی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و باعث خرسندی خدا و خلق خدا می‌شوند.

گرامیداشت روز پرستار در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی + تصاویر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود کارکنان و استادان را قوت قلب مجموعه دانست و گفت: بالغ‌بر ۵۵۰ نفر در مجموعه دانشگاه و بیمارستان واحد شاهرود خدمت می‌کنند و این ظرفیتی است که می‌تواند در همه زمینه‌ها کمک کند و پشتوانه عظیم باشد.

در این مراسم از ۵۳ نفر از بازنشستگان سال‌های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، ۱۲ نفر از پرستاران نمونه و ۲۲ نفر از کارکنان و استادانی که در زمینه هدایت تحصیلی و جذب دانشجویان دخیل بودند، تجلیل شد.

پرستاری شیوه عالی مهرورزی به جامعه است 

میثم عرب‌زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در مراسم گرامیداشت روز پرستار در جمع اساتید و دانشجویان اظهار کرد: بر هیچ کسی پوشیده نیست که پرستاری اکنون شغل نیست؛ بلکه شیوه عالی مهرورزی به جامعه است.

وی با اشاره به تلاش‌های پنهان و آشکار کادر بهداشت و درمان به‌ویژه پرستاران عنوان کرد: در قضیه همه‌گیری ویروس کرونا آنان در میدان عمل جانفشانی کردند و بر همگان ثابت شد تلاش این قشر شریف ارزش بسیار زیادی دارد. روز پرستار تجلیل از یک قشر نیست؛ بلکه روز تجلیل از کرامت انسانی است که انسانیت را در سنگ صبور بودن و التیام بخشیدن به هم نوعان می‌بیند؛ و هم‌نفس با بیماران، عمر و سلامتی خود را به مخاطره می‌اندازد.

گرامیداشت روز پرستار در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی + تصاویر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بیان کرد: پرستاری وظیفه سنگین و ارزشمندی است و پرستاران به‌عنوان رکن مهم عرصه بهداشت و درمان، همگام با سایر همکاران، باوجود سختی‌ها با صبوری در راستای تحقق اهداف بهداشتی جامعه، اهتمام جدی ورزیده‌اند.

در این آیین همچنین با تقدیم لوح و هدایایی از استادان برگزیده و دانشجویان نمونه رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان تجلیل شد.

تجلیل از پرستاران بیمارستان‌های امام جعفر صادق (ع) و شهید ولیان الیگودرز

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از الیگودرز، اسماعیل درویشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز به همراه مسئولان این واحد دانشگاهی به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور در کلاس‌های درسی و محل کارآموزی‌های دانشجویان گروه پرستاری و اتاق عمل در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های امام جعفر صادق (ع) و شهید ولیان الیگودرز بازدید کرده و با مسئولان مراکز، استادان و دانشجویان کارآموز دیدار و از آنان تجلیل کردند.

گرامیداشت روز پرستار در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی + تصاویر

 

سید محمد مهدی صافی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در مراسم روز میلاد باسعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار گفت: حیف است زینب را پرستار بیمار خواند، زیرا پرستاری از بیمار یکی از کوچک‌ترین مسئولیت‌های زینب (س) بود، واقعیت این است کل شاکله و بدنه دین اسلام با واقعه کربلا آسیب دید و اگر حضرت زینب (س) نقش نگهداری از قیام خونبار حسینی را بر عهده نمی‌گرفت، خون حسین (ع) پایمال می‌شد.

وی ادامه داد: پرستار‌ها افرادی نیستند که فقط بخواهند آن علمی را که یاد گرفته اند را در محیط درمان به کار ببرند؛ آن‌ها در کنار مهارتی که دارند، از جان و دلشان مایه می‌گذارند و افرادی هستند که در ایام کرونا دیدیم که خیلی از مشاغل تعطیل شد، ولی پرستار‌ها پای کار بودند و دیدید چقدر در این راه شهید مدافع سلامت دادیم.

گرامیداشت روز پرستار در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی + تصاویر

مریم امیری رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول هم گفت: اکنون در دانشکده پرستاری و مامایی ۴۷۲ دانشجو در حال تحصیل هستند که از این میان ۲۷2 دانشجو متعلق به گروه پرستاری و ۲۰۰ دانشجو مربوط به رشته مامایی هستند.

امیری گفت از ابتدای تأسیس رشته پرستاری از سال ۱۳۷۱ تا کنون بالغ بر ۱۵۸۷ فارغ التحصیل در این رشته دانشگاهی داشته ایم. 

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی واحد دزفول به یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های این دانشگاه در این دانشکده اشاره کرد و گفت: بکارگیری دانش‌آموختگان واحد دزفول در سال‌های گذشته در حوزه‌های مختلف از جمله درمان، آموزش و... از افتخارات این دانشگاه است؛ چراکه دانشجویان دیروز، همکاران خلاق و جهادی امروز هستند که در حوزۀ سلامت ایفای نقش می‌کنند.

همه روزها روز پرستار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در جشن میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: مقام پرستاری آنقدر با ارزش و قابل تقدیر است که همه روزها را می‌توانیم روز پرستار بدانیم، پرستاران خانم و آقا باید امانت دار بیماران خود باشند و عفت و پاک دامنی را سر لوحه کار خود قرار دهند تا بتوانند در این عرصه گام‌های موثری را برای بهبود بیماران بردارند.

گرامیداشت روز پرستار در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی + تصاویر 

وی تاکید کرد: پرستاری شغل پرزحمت و طاقت فرسایی است که تمام پرستاران این عرصه باید با دل و جان در خدمت بیماران خود باشند تا بتوانند خدمات ارزنده را به همه بیماران ارائه دهند. 

این مراسم باشکوه به همت بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی آباده با برنامه‌های متنوع فرهنگی، پخش موسیقی، مداحی جشن میلاد، کلیپ، برگزاری قرعه کشی و اهدای جوایز برگزار شد و در ادامه از دانشجویان موفق رشته پرستاری و فعالان عرصه‌های سلامت تجلیل شد.

پرستاری شغلی شرافتمند و از افتخارات زنان جامعه اسلامی است 

محمد رستم پور در آیین جشن روز پرستار و میلاد حضرت زینب (س) در سالن ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان اظهار کرد: حضرت زینب (س) مظهر شفقت، مهربانی و تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی خود بوده و لازم است جوانان ما این ویژگی‌های ناب را در زندگی فردی و اجتماعی خود عملی کنند.

گرامیداشت روز پرستار در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی + تصاویر

وی با اشاره به رشادت‌های پرستاران بیان کرد: پرستاری شغلی شرافتمند و از افتخارات زنان جامعه اسلامی است و لازم است این ایثار و جانفشانی‌ها به‌عنوان تجربه‌ای گرانبها هم در زندگی کاری، فردی و اجتماعی خودتان و هم در دهه‌های آتی پیش روی نسل‌های بعدی مورد استفاده قرار بگیرد و انتقال این رشادت‌ها و جانفشانی‌ها برعهده شماست.

رئیس دانشگاه آزاد ارسنجان با تأکید بر اهمیت موضوع توجه به بیماران در روایات دینی توضیح داد: خدمت به بیماران و خدمت به ناتوانان در کلام معصومین و سیره بزرگان اهمیتی بسیار برجسته‌ای دارد که با هیچ عمل عبادی قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته