دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1395 - 12:21
سرهنگ قاسم رحیمی *

اسطوره‌ها همیشه کنار ما نخواهند ماند

عصر روز یکشنبه نیمه شعبان، سرداب مجاور حرم امامزاده صالح پر شده بود از سربازان عملیات بیت‌المقدس که بسیاری از آنان با خانواده خود حضور پیدا کرده بودند. قرار بود در این مراسم که به همت خانه سرباز صلح ایران سازمان داده شده بود تنی چند از فرماندهان عملیات حضور یابند و با سربازان دیروز خود مرور خاطره‌ها کنند.
کد خبر : 87998

همه آنانی که دعوت شده بودند آمدند، از جمله امیر مسعود بختیاری از طراحان عملیات بیت‌المقدس، امیر علی رزمی از فرماندهان عملیات، امیر دکتر حیدری از فرماندهان دفاع مقدس و ....اما جای یک نفر خالی بود.


دو روز قبل از مراسم کارت دعوتش را دریافت کرده بود. یک روز قبل از مراسم در تماس با خانه سرباز صلح ایران اطمینان داده بود که در مراسم حضور می‌یابد. لوح تقدیری که به نام او نگاشته شده بود بر روی سایر تقدیرنامه‌ها قرار گرفته بود و خودنمایی می‌کرد. اما او نیامده بود... لحظاتی که از شروع مراسم می‌گذرد، دبیرِ خانه سرباز صلح ایران با چهره‌ای متأثر اما مصمم به سمت معاون بین‌الملل خود حرکت می‌کند و در گوش او صحبت می کند. حالا هر دو متأثر و منقلب هستند.


مضمون صحبت‌های رد و بدل شده این بود؛ امیر سلیمان‌جاه دیشب فوت کرده، مجری اعلام کند... موضوعی که باورش سخت بود. اما دکتر حیدری رئیس کانون بازنشستگان ارتش با حضور پشت تریبون جهت سخنرانی رسما اعلام کرد که «امیر سرتیپ سلیمان‌جاه از فرماندهان عملیات بیت‌المقدس شب گذشته، درگذشته است. سلیمان‌جاه برای همیشه آرام گرفت.»


در شب حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر او به نزد دوستان همرزم و رفقای هم سنگرش شتافت. او در لحظات سخت نبرد فرماندهی یگان‌هایی همچون لشکر 21 حمزه را برعهده داشت. بعد از جنگ هم معاونت بازرسی و سپس اطلاعات نیروی زمینی را برعهده داشت. در اواخر نیز به عنوان جانشین معاون ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده دانشگاه دفاع ملی انجام خدمت نموده بود.


او هیچ‌گاه انتظار تقدیر شدن نداشت اما انتظار تقدیر خداوند را در تمام لحظه‌های عمرش داشت. او به سربازان زمان جنگ آموخت که تا آخرین نفس باید جنگید و با رفتنش به سربازان صلح آموخت که کارشان بسیار ارزشمند است، زیرا که اسطوره‌های دفاع همیشه در کنار ما نخواهند ماند....


*عضو هیأت امنای خانه سرباز صلح ایران


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته