دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مطرح شد؛

پیشرفت‌های علمی و فناوری الگوی بخش خصوصی شود

پیشرفت‌های علمی و فناوری الگوی بخش خصوصی شود
رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی اعلام کرد: اگر بخواهیم الگویی برای بخش خصوصی وجود داشته باشد باید ملاحظات زیست محیطی که جهان آینده را تغییر می‌دهد، پیشرفت‌های علمی و فناوری، تخصصی‌سازی هوشمند و زنجیره‌های ارزش در حال شکل‌گیری در جهان را مدنظر قرار داد.
کد خبر : 879916

محمد قاسمی، رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی در ششمین نشست از دهمین دوره هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه ملی اظهار کرد: در تمامی برنامه‌های توسعه‌ای حتی پیش از انقلاب، برنامه‌های دولت برپایه و محورنفت‌ بوده است. حدود ۴ هزار میلیارد دلار ارزش نفت و گاز در اختیار دولت‌ها طی ۱۰۰ سال گذشته هزینه شده، اما سهم ما از اقتصاد کمتر از ۵ دهم درصد است.

وی افزود: در هیچ یک از برنامه‌های توسعه‌ای نقشی برای بخش خصوصی قائل نشده‌اند.

قاسمی تصریح کرد: اقتصاد کشور باید به سمت افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد حرکت کند، چون از اقتصاد دولتی رشد و توسعه مناسب حاصل نشده است.

وی تاکید کرد: باید از امر توسعه منطقه‌ای در برنامه‌های اتاق‌های بازرگانی استفاده کنیم، چون استان مرز سیاسی است نه اقتصادی و باید با همکاری اتاق‌های استانی توسعه منطقه‌ای را در ستور کار قرار داد.

به گفته رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی؛ اگر بخواهیم الگویی برای بخش خصوصی وجود داشته باشد باید ملاحضات زیست محیطی که جهان آینده را تغییر می‌دهد، پیشرفت‌های علمی و فناوری، تخصصی‌سازی هوشمند و زنجیره‌های ارزش در حال شکل‌گیری در جهان را مدنظر قرار داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته