دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1395 - 12:15

داروی «یدوفولیک» ویژه زنان باردار و شیرده رونمایی شد

داروی «یدوفولیک» که از فرآورده‌های ضروری دوران بارداری و شیردهی است برای نخستین بار در ایران توسط محققان و متخصصان صنایع دارویی همزمان با روز جهانی «تیروئید» به تولید انبوه رسید و صبح امروز رونمایی شد.
کد خبر : 87985

به گزارش گروه اجتماعی آنا، رئیس پژوهشکده غدد درون‌ریز و متابولیسم گفت: برای اولین بار به همت دانشمندان ایرانی داروی «یدوفولیک» که از فرآورده‌های ضروری دوران بارداری و شیردهی است، در داخل کشور به تولید انبوه رسید.


دکتر فریدون عزیزی افزود: با توجه به پژوهش‌ها و تحقیقات بین‌المللی مشخص شده است که تجویز قرص حاوی ید در کنار اسید فولیک در دوران بارداری و شیردهی می‌تواند از ایجاد صدمات احتمالی ناشی از کمبود این دو عنصر در بدن جلوگیری کند.


عزیزی اظهار کرد: در همین راستا تولید قرص «یدوفولیک» به سفارش شرکت دانش بنیان «پژوهش کاو آفاق» در دستور کار قرار گرفت و مراحل فرمولاسیون این قرص در موسسه دانش بنیان تحقیقاتی و آموزشی نور (توان) انجام پذیرفت. همچنین فرآوری این دارو در مقیاس صنعتی و با کیفیت بالا در شرکت «درسا دارو» به تولید انبوه رسید.


رئیس پژوهشکده غدد درون ریز ومتابولیسم، گفت: با تولید قرص «یدوفولیک» که حاصل همکاری سه مجموعه بالینی، تحقیقاتی و تولیدی بوده علاوه بر ارتقای سلامت جامعه و جلوگیری از خروج ارز گام مهمی در راستای خودکفایی ملی برداشته شده است.


وی گفت: قرص «یدوفولیک» ترکیبی منحصر به فرد از ید و اسیدفولیک است که این ترکیبات در دوران پیش از بارداری، حین بارداری و شیردهی از مهم‌ترین مواد مغذی و لازم برای رشد سیستم عصبی، بینایی و شنوایی جنین و نوزاد است. مصرف روزانه اسیدفولیک در این دوران جهت پیشگیری است. همچنین مصرف ید در رشد مغز و تکامل بینایی و شنوایی جنین ضروری است.


انتهای پیام/

برچسب ها: بارداری تیروئید
ارسال نظر
هلدینگ شایسته