دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

محموله جدید دارویی برای کمک به مردم غزه ارسال می‌شود

محموله جدید دارویی برای کمک به مردم غزه ارسال می‌شود
مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: در هفته جاری محموله جدید دارویی انسان دوستانه برای کمک به غزه به سازمان هلال‌احمر اهدا خواهد شد.
کد خبر : 879782

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به انعکاس وسیع تجمع محکومیت شهادت ۲۰۰ نفر کادر درمانی بیمارستان‌های غزه در بیمارستان‌های کشور در ۲۲ آبان ماه اشاره کرد و گفت: اداره کل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت بیانیه‌ها و گزارش برنامه‌های واحد‌های مختلف را به زبان انگلیسی ترجمه و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد و در همین رابطه بیانیه ۷۲ انجمن علوم پزشکی و نامه بیمارستان‌های خصوصی به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ترجمه و در فضای رسانه‌ای بین‌المللی منعکس شده است.

به گفته نیکنام، در هفته جاری محموله جدید دارویی انسان دوستانه برای کمک به غزه به سازمان هلال‌احمر اهدا خواهد شد. همچنین کارگاه آموزشی و جریان شناسی یهودیت و صهیونیزم اسرائیلی در تاریخ فلسطین با حضور کارشناسان و مدیران ستادی و دانشگاهی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دیگر واحد‌ها برگزار می‌شود.

وی ضمن اشاره به شهادت بیش از ۲۰۰ نفر از همکاران درمانی در حین خدمت به مردم در کنار بمباران و تخریب کامل ۵۳ دستگاه آمبولانس، ۱۳۵ مرکز درمانی، ۲۱ بیمارستان و ۴۷ مرکز بهداشتی درمانی در غزه، از برگزاری تجمع محکومیت شهادت کادر درمانی و تخریب اماکن و تجهیزات بیمارستانی غزه در آینده نزدیک با توجه به پیگیری انجمن‌های مردم‌نهاد حوزه سلامت، انجمن‌های علوم پزشکی، مراکز و مؤسسات درمانی خیریه و بیمارستان‌های خصوصی خبر داد.

در پایان این نشست بر تقویت و ظرفیت‌سازی تفاهم‌نامه‌های فی‌مابین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر کشور‌ها و همچنین ظرفیت‌سازی انجمن‌های علمی پزشکی و سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه سلامت با انجمن‌ها و سازمان‌های متناظر بین‌المللی با موضوع حمایت از مردم غزه تأکید شد.

همچجنین نمایندگانی از کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری، معاونت‌های توسعه مدیریت و منابع، معاونت بهداشت، معاونت درمان، سازمان غذا و دارو و معاونت فرهنگی و دانشجویی، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اداره کل غرب آسیا و شمال افریقای وزارت امور خارجه، معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه و سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر و گروه‌های دارویی برکت و دارویی تیپیکو، سازمان انتقال خون و سازمان اورژانس کشور، معاونت سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اداره کل خیرین و مؤسسات مردم‌نهاد سلامت و دبیرخانه انجمن‌های علوم پزشکی حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب