دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1395 - 15:05

رویدادهای دانشگاهی؛ از پاسداشت سوم خرداد و جشن‌های شعبانیه تا جشنواره خیریه فروش غذا

مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور سرهنگ قاسمیان معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ، استادان، کارکنان و دانشجویان واحد در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان برگزار شد.
کد خبر : 87975

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد پارس آباد مغان با تبریک میلاد باسعادت حضرت قائم (عج) و تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر به دست رزمندگان و بسیجیان سلحشور ایران اسلامی در سال 61 گفت: «گرامیداشت ایثارگری‌ها و رشادتهای رزمندگان و انتقال آن به نسل آینده ازجمله وظایف استادان دانشگاهی و دانشگاهیان که بعنوان الگو در جامعه هستند است.»


دکتر اکبر جعفری شاعرلر گفت: «حماسه خرمشهر مسئله عادی نبود بلکه رویداد خارق‌العاده جهانی بود که جهانیان را به تفکر فرو برد که بسیجیان و رزمندگان با اندک تسلیحات و اندک آموزش رزمندگان چگونه در برابر تسلیحات و ادوات به روز جنگی عراق که مورد حمایت کشورهای غربی بود به پیروزی رسید.»


رئیس واحد پارس آباد ادامه داد: «وظیفه ما تفکر در اهداف شهدا و دفاع از دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی ایران است که باید در تولید علم در سنگر دانشگاه تلاش کنیم.»


در ادامه مراسم معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با توجه به برنامه های تفرقه افکنی و اسلام هراسی آمریکا گفت: «آمریکا در خاور میانه به دنبال قومیت گرایی و تجزیه کشورها برای دستیابی به اهداف خصمانه خود است.»


سرهنگ قاسمیان افزود: «آمریکا دو اصل جابجایی مغزها و جابجایی مرزها را جزو رئوس برنامه های خود قرار داده و معتقد است غرب خوب میداند که به زور اسلحه و موشک نمیتواند کشور چون ایران را به زانو در بیاورد. در مسئله تحریم هم مشاهده کرد که تحریم کارگر نیست و به همین خاطر دکترین سیاسی آمریکا به دنبال نفوذ به کشورهای حق طلب با استفاده از نیروهای بومی آن کشور که تفکرات غربی دارند هستند.»


وی گفت: «اگر آزادسازی خرمشهر الان مورد تجلیل و مورد تحلیل قرار می‌گیرد رخدادهای غیبی و غیرقابل باور آن است. ملت ایران در خرمشهر مقاومت و ایثار و از جان گذشگی را درس داد، ثابت کرد ملت ایران تا آخرین قطره خون از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از میهن خویش دفاع خواهد کرد.»


معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل اضافه کرد: «داعش که در منطقه با قتل و جنایت جولان میدهد دست پرورده آمریکا و نمایشگاه غرب است.آمریکا و صهیونیسم وبرخی کشورهای غربی با حمایت از داعش و دادن تسلیحاتنظامی مدرن و کمک های سران سعودی، داعش را به سگ هار تبدیل کرده که برنامه‌های آمریکا را در خاورمیانه پیاده میکند.»


از حواشی این مراسم شعر سرایی و مداحی و ارائه کلیپ های مدافع حرم بود که نمایش داده شد.


فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزش‌های اسلامی و یک حماسه ملی است


رئیس واحد جویبار در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: «فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌های اسلامی و یک حماسه ملی است و یکی از پیروزی‌هایی است که در تاریخ اسلام ثبت شده است.»


به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان برگزار شد.


دکتر غلامرضا جانباز قبادی، رئیس واحد جویبار در این مراسم ضمن تبریک این پیروزی اظهار کرد: «سوم خرداد یک حماسه ملی است و بعد از 576 روز اشغال فتح خرمشهر برای ما ایرانیان بسیار لذت بخش بود هر چند عزیزان زیادی در طی عملیات بیت‌المقدس از دست دادیم. خرمشهر آنقدر برای دشمن اهمیت داشت که به عنوان نماد پیروزی صدام و بدترین خاطره وی از این جنگ آزادسازی خرمشهر بود.»


رئیس واحد جویبار با تأکید بر اینکه امروز حملات دشمن از طریق حمله به مکتب و ایدئولوژی و نظام ماست گفت : «دشمن با راه‌اندازی هزاران کانال ماهواره تهاجم فرهنگی علیه ملت ما راه انداخته است و باید مراقب باشیم خدای نکرده خدشه‌ای به انقلاب اسلامی ما وارد نیاید و اکنون جوانان ما باید با ارزش‌های علمی به شکوفایی و ارتقای سطح علمی به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا کمک کنند.


سخنران بعدی مراسم سرهنگ نیک نژاد، رزمنده هشت سال دفاع مقدس درباره جنگ تحمیلی و تروریست‌های داعش مطالب مبسوطی را عنوان کرد و به روح شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم و به ویژه شهدای خان طومان سلام و درود فرستاد.
همزمان باسوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از خانواده‌ شهدا، جانبازان و ایثارگران در دانشگاه واحد داریون قدردانی شد


دکتر محمد قائدی رئیس واحد داریون در این مراسم که مقارن با نیمه شعبان ولادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) در دانشگاه داریون برگزار شد، آرامش، امنیت و آسایش امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهدا، ایثار و فداکاریهای جانبازان و ایثارگران دانست و پاسداری از حرمت خون شهیدان را وظیفه هر ایرانی بیان کرد.


در ادامه حجت‌الاسلام خاکپور مطالبی در زمینه علل و عوامل پیروزی خرمشهر بیان کرد و رمز موفقیت و این آزادسازی را توکل به خدا، اطاعت از رهبری و جانفشانی‌های رزمندگان دانست.


مهدی قلج خانی مسئول روابط عمومی واحد داریون هم گفت:‌ «در این مراسم باشکوه از تعداد 60 دانشجو، استاد و کارمندی که از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بودند قدردانی به عمل آمد.»


جشن ولادت امام زمان(عج) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد


به مناسبت گرامیداشت نیمه شعبان و میلاد باسعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی (عج) مراسمی باحضور جمعی از مسئولان و دانشجویان در سالن اجتماعات علامه شهیدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد.


در این مراسم حجت الاسلام میرصادقی گفت: «پیشوایان معصوم شیعه هرکدام به نوبه خود سرچشمه کمالات و منبع فضائل وصفات والای انسانی محسوب می شوند. »


وی افزود: «نه تنها شیعه بلکه تمام ادیان به مهدویت و منجی آخرالزمان معتقدند. عالم با امام زمان شروع شده و با او خاتمه می یابد.»


در این مراسم که به همت معاونت دانشجویی فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شده بود برنامه‌های مختلف دیگری نیز از جمله مسابق، مولودی خوانی، شعر و سرود اجرا شد و به کسانی که نامشان مهدی بود جوایزی اهدا شد.


سوم خرداد روز پیروزی اسلام، ایران و ایمان است


در مراسم باشکوهی بمناسبت سالروز گرامیداشت سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی از جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس واحد ورامین- پیشوا تجلیل به عمل آمد.


معاون فرهنگی اجتماعی واحد ورامین – پیشوا با تبریک نیمه شعبان ولادت مسعود حضرت ولیعصر(عج) و سالروز فتح خرمشهر گفت: «خبر آزادی خرمشهر، مردم سراسر میهن اسلامی را به وجد آورد و با اعلام خبر فتح خرمشهر، مردم ایران مانند خانواده ای بزرگ که فرزند از دست رفته ی خود را باز یافته باشد، اشک شادی و شعف خود را به روح شهدای حماسه آفرین صحنه های شورانگیز این نبرد نثار کردند


حجت‌الاسلام سیداحمدحسینی ادامه داد: «برای پی بردن به عظمت این نبرد حماسی، کافی است بدانیم فرماندهان ارتش متجاوز عراق، پیش از نبرد سرنوشت ساز رزمندگان ما برای آزادی خرمشهر، در اطلاعیه ای به نیروهای خود دستور داده بودند، دفاع از خرمشهر را به منزله دفاع از بصره، بغداد و تمام شهرهای عراق بدانند


وی خاطرنشان کرد: «فتح خرمشهر، ضربه ای سهمگین و کمرشکن به توان رزمی و جنگ طلبی‌های دشمن مهاجم وارد کرد و توازن نظامی مورد نظر آمریکا را در منطقه خاورمیانه برهم زد


حسینی افزود: «روز سوم خرداد روز پیروزی اسلام، ایران و ایمان است. سوم خرداد، یادآور حماسه ای پرشکوه از تجلی قدرت ایمان و عظمت اراده رزمندگان فداکاری است که با عینیت بخشیدن به مفهوم والای ایثار و از خودگذشتگی، آزادی خرمشهر را رقم زدند و این ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و حماسه های پرشور، در تاریخ کشور فراموش نشدنی است


وی با توجه به بیانات بزرگان نظام اظهار کرد:«پیر جماران بزرگ پرچمدار انقلاب اسلامی، به مناسبت این پیروزی چنین فرمود: فتح خرمشهر، فتح خاک نیست، فتح ارزشهای اسلامی است و مقام معظم رهبری نیز در این باره می‌فرماید: «حماسه فتح خرمشهر و عملیات عظیم بیت المقدس، در این کشور خواهد ماند، هم در آن روزی که این حادثه اتفاق افتاد، هم هر وقت که اینگونه حوادث برای افکار مردم تشریح شود.»


در ادامه این مراسم از جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس این واحد دانشگاهی با اهدای لوح و هدیه تجلیل به عمل آمد.


مراسم جشن میلاد حضرت مهدی (عج) و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در واحد کازرون


مراسم جشن میلاد حضرت مهد(عج) و گرامیداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات واحد کازرون برگزار شد.


حجت‏‌الاسلام شفیعی درباره ظهور حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: «جامعه برای ظهور باید آمادگی داشته باشد و ما باید رفتارمتناسب و نیت پاک بتوانیم زمینه ظهررا فراهم مهیا کنیم.»


این مراسم باشکوه با برنامه های متنوع از جمله سخنرانی، موسیقی، برگزاری مسابقه، دکلمه و خاطره‌گویی، موسیقی محلی و بندری، اجرای حرکات ورزشی و هنری از سوی مهد کودک ایران همراه بوده است.


ادامه برنامه بعد از نماز ظهر و عصر در محل مسجد امام علی (ع) دانشگاه با سخنرانی مدیر فرهنگی واحد کازرون با تبریک میلاد حضرت مهدی( ع) درباره ابعاد، وسعت و گستردگی عملیات بیت‌‏المقدس بیاناتی را بیان کرد.


حجت‌‏الاسلام‏ محمدصادق بینا اظهار کرد: «عبور از منطقه عملیاتی بیت‌‏المقدس به لحاظ جغرافیایی کاری غیرممکن بود زیرا گذشتن از عرض رودخانه کارون و حرکت در دشت باز بسیار مشکل و شاید همین شرایط دشمن را غافل‏گیر کرده بود.»


مدیر فرهنگی واحد کازرون با بیان اینکه باید خاطرات و تاریخچه جنگ برای نسل‏های آینده بازگو شود و به صورت دروس آموزشی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود تا نسلهای بعدی از شهامت‏ها، شجاعت‏ها و ایثارگری‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس آگاه شوند.


بینا با ذکر خاطراتی از عملیات بیت‌‏المقدس و فتح خرمشهر خواهان حفظ ارزش‌های نظام و دست‏آوردهای جنگ شد. از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران قدردانی به عمل آمد.


عرض ارادت سروستانی‌ها به ساحت مقدس آقا امام زمان(عج)


همزمان با خجسته ایام میلاد با سعادت بقیة الله الاعظم، اباصالح المهدی(عج)، مردم سروستان با برپایی جشن میلاد در بیش از 100 نقطه در این شهرستان، عشق و ارادت خویش را به ساحت مقدس مولای خویش به نمایش گذاشتند.


سال‌های سال است که نام سروستان به نام شهر حضرت صاحب الزمان(عج) شناخته می شود و امسال و در خجسته ایام میلاد با سعادت بقیه الله الاعظم، حضرت اباصالح المهدی(عج)، مردم سروستان با برگزاری جشن میلاد در بیش از 100 نقطه از این شهرستان، عشق و ارادت قلبی و عملی خویش را به ساحت مقدس آخرین ذخیره الهی به تصویر کشیدند.


این مراسم که سابقه چند صد ساله در این شهرستان دارد هر سال باشکوه تر از گذشته برگزار می شود و کمتر کوی و برزنی را می بینی که به احترام میلاد این یار پرده نشین و این موعود الهی، چراغانی نشده باشد.


برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی با نقل، شربت و شرینی و تزئین خیابان‌ها و کوچه‌ها و معابر عمومی خبر از اشتیاق منتظران حضرتش می‌دهد و ذکر صلوات همراه با دعای تعجیل در فرج یگانه دردانه هستی این روزها بیش از پیش بر لبان مردم این دیار نقش بسته و به یک زمزمه دائمی و عمومی تبدیل شده است.


این تعداد جشن نسبت به جمعیت و گستره جغرافیایی شهرستان همواره در کشور حائز رتبه اول است.


گردهمایی هیات رئیسه با کارکنان دانشگاه واحد مبارکه در مرکز تفریحی سرارود برگزار شد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه در ابتدای نشست هیات رئیسه با کارکنان دانشگاه با ابراز خشنودی از این گردهمایی با کارکنان دانشگاه، دستاوردها و افتخارات دانشگاه را در طول یک سال گذشته را حاصل تلاش اعضای هیات علمی و زحمات کارکنان در حوزه‌های مختلف دانشگاه دانست و با تشکر از آنان به ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه در سال 95 پرداخت.


وی گفت: «شکاف‌ها و اختلافات را بایدکم کنیم و مهمترین آفات در دانشگاه وجود شکاف‌ها و اختلافات است و هنر آن است که همه افراد با نگرش های مختلف بتوانند در کنار هم کار کنند.»


دکتر عبداله هادی تصریح کرد: «مشارکت در فعالیت‌­های دانشگاه اثرگذار است و نظر افراد قطعا بر نظر فرد ارجح دارد.»


وی درباره حضور افراد در مراسم و برنامه‌های دانشگاه گفت: «حضور پررنگ شما در مراسم دانشگاه باعث ایجاد انگیزه و دلگرمی خواهد شد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه نگاه به آینده روشن پیش رو و تحقق پی در پی موفقیت‌ها را از مواردی مطرح کرد که باید کارکنان و استادان آن را مد نظر خود قرار دهند و با کار و تلاش مضاعف به همکاری با دانشگاه در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه بپردازند.


برگزاری چهارمین نشست شورای عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به میزبانی واحد نیشابور


چهارمین نشست شورای عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با حضور معاونان امور عمرانی واحدهای دانشگاهی استان به میزبانی واحد نیشابور برگزار شد.


دکتر فرهاد حاجیان معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور و رئیس شورای عمرانی استان با خیر مقدم به میهمانان، گزارشی از عملکرد عمرانی واحد نیشابور و استان ارائه کرد.


در ادامه دکتر حسنعلی زمانی، رئیس دبیرخانه هیات امنای استانی خراسان رضوی با تشکر از واحد نیشابور، بدلیل میزبانی از معاونان عمرانی واحدهای دانشگاهی استان خواست که پیگیر امور اراضی واحدها و سیاستهای سازمان باشند .


بررسی مشکلات املاک و مستغلات واحدها، ارائه راهکارهای درآمدزایی از منابع غیر شهریه از سوی معاونان و ارائه گزارش عملکرد عمرانی واحدها، از دیگر موارد دستورکار جلسه بود که در چهارمین نشست شورای عمرانی استان خراسان رضوی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور مورد بررسی قرار گرفت.


برپایی ایستگاه صلواتی از سوی دانشکده سما در روز جشن صاحب الزمان(عج)


به همت مدیریت دانشجویی و فرهنگی دانشکده سما مرودشت و با همکاری پایگاه بسیج دانشجویی شهید آوینی این دانشکده به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) ایستگاه صلواتی در خیابان امام خمینی(ره) مرودشت برپا شد که با استقبال پرشور دانشجویان و مردم شهرستان مرودشت روبرو شد.




گرامیداشت جشن نیمه شعبان و سالروز آزادسازی خرمشهر در واحد مهاباد


همزمان با ایام مبارک نیمه شعبان و در گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر مراسم ازدواج دانشجویی با حضور حجت‌الاسلام طیب‌نژاد مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهاباد، رئیس واحد، مسئولان ادارات و ارگانهای شهرستان و جمع کثیری از استادان، کارکنان و دانشجویان در سالن اندیشه واحد مهاباد برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد با توجه به گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد«آزادی خرمشهر با تکیه بر علم و ایمان و توکل نیروهای اسلام به انجام رسید.»


خان­ احمدزاده گفت: «پس از فتح خرمشهر که جنگ سخت­ افزاری بود امروز باید سنگرهای جنگ نرم افزاری را که دشمنان در مراکز علمی در صدد ترویج آن هستند تسخیر کرد و در دانشگاه ها آن را سرلوحه کار قرار داد.»


وی با توجهبه نقش ایمان و علم در پیشرفت‌های علمی و سیاسی کشور افزود: «وظیفه دانشجویان در عرصه­ های مقابله با جنگ نرم دشمنان و تهدیدات آنها کمتر از عرصه­ های علم و دانش نیست و باید در هر دو عرصه با تمام توان تلاش کنند.»


رئیس واحد مهاباد با تبریک ازدواج 14 زوج در واحد مهاباد پرداخت تسهیلات 30/000/000 ریالی به این زوجین را هدیه دانشگاه به آنان اعلام کرد.


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهاباد نیز گفت: «سالروز آزادی خرمشهر روز عزت و اقتدار ایران با جانفشانی رزمندگان اسلام بود.»


حجت­ الاسلام طیب­ نژاد امنیت و اقتدار کنونی نظام اسلامی را مرهون خون شهیدان دانست و اظهار کرد: «باید با حفظ آرمانهای مقدس جمهوری اسلامی و تبعیت از رهبری، در راه رسیدن به قله‌های بلند اقتدار و افتخار بیشتر از قبل تلاش کرد.»


طیب­ نژاد از زوجهایی که در این ایام مبارک و در محفل ساده دانشجویی زندگی مشترک خود را آغاز کرده­ اند و در مراسمی که به دور از تجمل­گرایی سنت حسنه ازدواج را برپا داشته­ اند قدردانی بعمل آورد.


در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از آثار عکس رزمندگان سلحشور در عملیات آزادسازی خرمشهر برپا شد.


انتخاب استاد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب به عنوان معلم نمونه استان کرمانشاه‎


استاد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب بعنوان معلم نمونه استان کرمانشاه در سال تحصیلی 95/94 انتخاب شد.


شاپور جعفربیگی استاد گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب به‌عنوان معلم نمونه استانی در سال تحصیلی 95/94 در استان کرمانشاه برگزیده شد.



جلسه هم‌اندیشی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در واحد جهرم


جلسه هم اندیشی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد جهرم با حضوردکتر کریم زارع مشاور رئیس دانشگاه و رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم برگزار شد.


در این نشست دکتر بهروزنام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم، دکتر ایازپور معاون پژوهش و فناوری واحد، دکتر ابوطالبی معاون آموزشی واحد و اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد جهرم حضور داشتند.


رئیس واحد جهرم عملکرد باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد جهرم را به صورت مختصر ارائه کرد .بعد از آن یکی از کارآفرینان واحد جهرم و عضو باشگاه پژوهشگران جوان با ارائه طرح خود به بیان مشکلات کارآفرینان درباره تجاری سازی محصولات پرداخت.


سیرجان به مقام سوم مسابقات فوتبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی کشور دست یافت


مسابقات فوتبال دسته اول دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی کشور به میزبانی واحد کرج برگزار شد.


تیم فوتبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان به عنوان نماینده استان کرمان توانست به مقام سومی این رقابت ها دست پیدا کند.


تیم های خوزستان و تهران نیز به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان شدند.


در پایان این مسابقات دو بازیکن از تیم سیرجان امیر محمودآبادی و سهراب تیموری به تیم ملی دانشجویان دعوت شدند و قاسم شهبا سرمربی تیم سیرجان به عنوان مربی برتر و مربی اخلاق این مسابقات شناخته شد.


اسامی تیم سیرجان: عظیم محودآبادی سرپرست، قاسم شهبا سرمربی، محسن پرند مربی، معین اسمعیلی مدیر رسانه ای، مسعود نجف آبادی، احسان حیدری،علیرضا صفی نژاد،سهراب تیموری،صادق رجائی،فرهاد همدانی،رضا پور مهدی آبادی،رضا اکبرپور،امیر محمودآبادی،علی اشرف زاده،جواد محمودآبادی،مهران پور رضاقلی،امین حاجی زاده،حسام پور هاشم،محمد شهبا،ابوالفضل شهسواری،حسین پایمرد،محمد رضا گلزاری،جابر صفی نژاد مسئول تدارکات.


جشن بزرگ جوانان مهدوی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام برگزار شد


به مناسبت ایام شعبانیه جشن بزرگ جوانان مهدوی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام همراه با مسابقه و جوایز و اجرای موسیقی و سخنرانی برگزار شد.


رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان ایلام در این مراسم به تبیین مفهوم انتظار و وظایف منتظر پرداخت و عنوان کرد: «وجود امام زمان (عج) در بین مردم لطف خداوند است و خداوند بر مردم منت نهاده و کسی را برای هدایتشان در نظر گرفته است.»


حجت الاسلام مهدی همتی گفت: «علامه حلی ضمن بیان این نکته وجود امام در بین مردم لطف است می گوید که غیبت مهدی به خاطر ماست.»


وی دانشجویان را مورد پرسش قرار داد که منظور از اینکه غیبت امام به خاطر ما مردم است چه استنباطی دارند که هر کس نظری ابراز کرد.


همتی در تبیین سیمای منتظران افزود: «همه ما می توانیم از ظرفیت‌ها و امکاناتی که داریم و در هر حدی که هستیم، فارغ از سطح سواد و جایگاه اجتماعی و شغل و... اگر ایمان و تعهد و راستگویی داشته باشیم می توانیم از منتظران و مهدی باوران باشیم.»


دیگر سخنران این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام بود. شهریار عباسی ضرورت برنامه های فرهنگی را در زمان حاضر دوچندان دانست و گفت: «با توجه به حوزه‌های وسیعی که برای انحراف جوانان وجود دارد، دانشگاه وظیفه دارد که با برگزاری و توجه به برنامه های پر بار فرهنگی، مبارزه ای منطقی و محکم در برابر انحراف های فرهنگی داشته باشد.»


برگزاری جشنواره خیریه فروش غذا با هدف ترویج سنت خیرخواهی


اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با همکاری کانون خیریه خانه مهر جشنواره خیریه فروش غذا با هدف ترویج سنت حسنه خیرخواهی و نیز حمایت از خانواده های بی سرپرست برپا نموداین برنامه که با استقبال و مشارکت زیاد دانشجویان برای تحویل غرفه مواجه شد.


در 2 روز 27 و 28 اردیبهشت 1395 برگزار شد و تمام سود حاصل از فروش غذا به نفع خانواده‌های بی سرپرست صرف شد. شور نشاط وصف ناپذیری که در این جشنواره حاکم بود نشان از این میداد که روح خیرخواهی و توجه به قشر نیازمند در وجود مردم خوب به ویژه دانشگاهیان واحد اهواز زنده است.


برگزاری دومین نشست مجمع قرآنی در واحد اهواز


دومین نشست مجمع قرآنی دانشگاهیان اهواز در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز باشکوه هرچه بیشتر برگزار شد.


مهمان ویژه برنامه حجت‌الاسلام پویا معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) درباره تشریح اهداف نشست باموضوع اندیشه‌های قرآنی امام خمینی (س) سخن گفت.


سپس اجرای زیبای گروه تواشیح وهمخوانی میعاد اهواز که از گروه های برتر کشور می باشد حاضران را به وجد آورد.


این نشست با سخنرانی و قرائت قرآن از سوی دکتر حاج مهدی دغاغله به پایان رسید.


در این برنامه علاوه بر حضور دانشجویان، مدیرکل اداره فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اهواز، حجت‌الاسلام یوسفی فخر، معاون دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام نیایش مهر و برخی از مدیران گروه استادان و کارکنان دانشگاه حضور داشتند.


برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی در واحد اهواز


نمایشگاه عکس و نقاشی از سوی اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه ازاداسلامی واحد اهواز با همکاری کانون های فرهنگی هنری طراحی و عکاسی به مناسبت روز جوان سالروز فرخنده میلاد حضرت علی اکبر (ع) بر پا شد.


در این نمایشگاه 40 اثر فاخر نقاشی و نیز 50 اثر ممتاز عکاسی به معرض بازدید قرار گرفت که توجه مشتاقان زیادی را به خود جلب کرد.


این نمایشگاه که حدود 3000 بازدید کننده داشته است.


24 اثر منتخب عکاسی دانشجویان واحد بندرگز به نمایش درآمد


نمایشگاهی از آثار عکاسی دانشجویان به همت کانون عکس وفیلم دانشگاه و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز برگزار شد.


مدیر روابط عمومی واحد بندرگز گفت: «در این نمایشگاه که در ساختمان آموزشی دانشگاه برقرار است 24 اثر از آثار منتخب عکاسی دانشجویان رشته های مختلف این دانشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.»


عبدالله سرگلزایی افزود: «نمایشگاه یاد شده به مدت یک هفته برپا شده است و در آثار دانشجویان عکس‌هایی از مراسم مذهبی، ملی و طبیعت زیبای استان و اماکن تاریخی و طبیعی ایران به چشم می‌خورد.»


وی افزود: «این نمایشگاه قرار است با هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره فرهنگ و ارشاد در آینده در داخل شهر هم برگزار شده و آثار دانشجویان در معرض دید عموم قرار گیرد. در 4 روز برگزاری این نمایشگاه استقبال خوبی از سوی مسئولان و دانشجویان صورت پذیرفته است .»


آزادی خرمشهر ثمره شیرین ایثار و مقاومت و اطاعت از فرمان ولی بود


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی خرمشهر را واقعه ای تاریخ سازو برگ زرینی در کارنامه ی سراسرافتخار سالهای دفاع مقدس دانست و گفت: «این پیروزی غرور آفرین ثمره شیرین ایثارو مقاومت و اطاعت از فرمان ولی بود.«


دکتر علیرضا حسنی سالهای دفاع مقدس را دانشگاهی درس آموز و مکتبی متعالی برای آموختن درس ایثار و مقاومت نامید و افزود: «آزادی خرمشهر که با استعانت از الطاف الهی و رهبری امام خمینی «ره» ولیت خالص و اراده پولادین رزمندگان اسلام حاصل شد.»


این آزاده و جانباز پرافتخار سالهای دفاع مقدس ادامه داد:‌ «در واقع عظمت، اقتدار و روحیه سلحشوری سپاهیان اسلام و غیرت مردانه انقلابی مردم ما را به رخ جهانیان کشید و در حقیقت باید از آن به عنوان فتح الفتوح رزمندگان دلاور اسلام یاد کرد. »


دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی آزادی با توجه به پیام تاریخی امام خمینی «ره » و تاکید بر لزوم تعمق همگان به ویژه نسل جوان در محتوای آن پیام و نیز نکوداشت یاد و خاطره غیور مردانی که این حماسه بی‌بدیل را رقم زدند گفت: «پیروزی حق بر باطل وعده خداوند سبحان است و همه ما گوش به فرمان ولی امرمان امام خامنه ای باید در مقابل امواج تهدیدگر تهاجم بی‌رحمانه فرهنگی ایستادگی کنیم و با همان روحیه ایی که در عملیات بیت المقدس و در سالهای دفاع مقدس داشتیم از دستاوردهای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی پاسداری کنیم.»


همایش پیاده روی خانواده بزرگ سما شیروان


به مناسبت سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی ، همایش پیاده روی و کوه‌پیمایی خانواده بزرگ سما از میدان انقلاب شیروان به سوی منطقه تفریحی کوهستان پارک شیرکوه این شهر برگزار شد.


تعمیم و توسعه ورزش همگانی در بین دانشجویان، کارکنان، دانش‌آموزان و اولیای آنان به منظور تامین سلامت، ایجاد روحیه نشاط و شادابی تن از اهداف برگزاری این همایش بود. در این پیاده‌روی جمعی از کارکنان دانشگاه آزاد و معاونت سما، مدیران، معاونان، کارکنان مدارس سما شیروان و همچنین دانشجویان این مراکز و دانش آموزان به همراه اولیاشان حضور داشتند .


دکتر قاسم کاظمی اعیاد شعبانیه را به تمامی حاضران تبریک عرض کردند و مرکز آموزشی و فرهنگی سما را تنها مجتمع موجود در شهر با مجهزترین امکانات ورزشی مختص دانش آموزان و دانشجویان دانستند که به سلامت روحی و جسمی تمامی دانش آموزان اهمیت می دهد.


در پایان پس از اجرای حرکات نمایشی ایروبیک و طناب زنی از سوی گروههای ورزشی دختران و پسران مدارس این مرکز، به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایزی شامل: دو دستگاه دوچرخه، کفش ورزشی و جوایز نفیس دیگری اهدا شد.


فتح خرمشهر، فتح ارزشهای اسلامی و سنت های الهی است


مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: «فتح خرمشهر، فتح ارزشهای اسلامی و سنتهای الهی است، سنت های الهی این است که هر کجا اعتماد به خدا باشد و مردم صبر و استقامت کنند قطعا پیروز خواهند شد. همانطور که خداوند در آیه 112 سوره مبارکه هود انسان را به صبر و استقامت توصیه کرده است.»


حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی خاطرنشان کرد: «یکی از دلایل فتح خرمشهر حضور همه مردم در کنار یکدیگر برای شکست دشمن بعثی بود.باید مردم مومن همیشه در صحنه باشند، بصیرت داشته باشند و دشمن را بشناسند.»


مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه افزود: «از دیگر سنت های الهی ان تنصروا الله ینصرکم است که اگر مردم با هم دین خدا را یاری نمایند خداوند هم آنها را نصرت میدهد پس فتح خرمشهر یکی از نصرتهای الهی است. 15 هزار نفر اسیر در دو روز از قدرت خداوند است که در دل دشمنان تا دندان مسلح رعب و وحشت انداخت و در نهایت موجب آزاد سازی خرمشهر قهرمان شد.»


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت دکتر میرزاده یکی از پیشگامان اقتصاد مقاومتی و بومی است افزود: «در موضوع اقتصادی زمانی موفق خواهیم بود که کالای ایرانی بخریم و با این کار باعث تولید اشتغال برای جوانان و چرخیدن صنعت داخلی خود شویم. »


برگزاری انتخابات انجمن اسلامی داشجویان واحد بندرجاسک


اولین دوره انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی واحد بندر جاسک با حضور پرشور اعضای این تشکل برگزار و اعضای شورای مرکزی تعیین شدند.


انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان واحد بندرجاسک با حضور دبیر هیات نظارت استان و حضور پرشور اعضای این تشکل در سالن اجتماعات برگزار که در پایان هفت نفر از کاندیداها با رای اکثریت بعنوان اعضای شورای مرکزی و دو نفر بعنوان اعضای علی البدل به‌مدت یکسال انتخاب شدند.


خلیل مرادی، علیرضا شنبلکی، فاطمه بادبدست، سمیه نظری، محمد یلانبر، ثریا پابرجا و عبدلله کریانی بعنوان اولین دوره اعضای شورای مرکزی تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر جاسک انتخاب شدند.


در حاشیه این انتخابات سلاله سلیمی رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد بندرجاسک گفت: «حضور تشکل‌های دانشجویی در واحدهای دانشگاهی نشان از فعالیت و پویایی دانشجویان است .»


سلیمی افزود: «تشکل‌های دانشجویی رسالت خطیری بر عهده دارند که با رعایت موازین مقررات به فعالیتهای خود بپردازند و با ارائه برنامه سالیانه برنامه های خود را اجرایی کنند.»


بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی در واحد آباده


به مناسبت گرامیداشت هفته خوابگاه های دانشجویی هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده از خوابگاه خواهران واحد بازدید کردند.


در این بازدید که دکتر محسن عابدی معاون آموزشی و دکتر آرش زارعیان معاون دانشجویی و فرهنگی با حضور در خوابگاه خواهران در یک محیط گروهی و صمیمی با دانشجویان به گفت‌وگو نشستند و مسائل و مشکلات آنها را بررسی کردند.


عابدی از دانشجویان خواستند از فرصت پیش آمده حداکثر استفاده را ببرند و قدر دوران جوانی خود را بدانند.


همچنین در این بازدید معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد آباده از سعه صدر دانشجویان ساکن خوابگاه تشکر و افزود: «شما عزیزان در خوابگاه مشکلاتی دارید که بنده و سایر همکارانم تا حد توان در راستای رفع آنها تلاش خواهیم کرد.


در پایان با اهدا لوح سپاس از زحمات و تلاشهای مسئولان خوابگاه قدردانی شد.


تشکیل هیات گزینش در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان


در حکمی از سوی دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، دکتر محمدرضا یوسفی به عنوان رئیس هیات و دکترسیدجاسم پژوهنده و دکتر مهدی دغاغله عضو هیات و مهندس زینب جاسمی زرگانی نماینده پژوهشکده و دبیر این هیات به مدت یکسال منصوب شدند.


این هیات گزینش در راستای اجرایی شدن بخشنامه شماره 57364/11/ص/93 مورخ 8/6/93 و با توجه به تائیدیه معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به شماره 338/11/ص/95 مورخ 18/2/95 تشکیل شد.


با ابلاغ نامه ای از سوی دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به همه واحدها و مراکز ،موظف به ارسال پرونده های متقاضیان تدریس آشنایی با قرآن کریم شدند تا در اولین جلسه هیات گزینش مورد بررسی قرار گیرند.


برابر ابلاغ معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، تدریس درس آشنایی با قرآن کریم بدون موفقیت در مصاحبه علمی و صدور مجوز از پژوهشکده قرآن و عترت ممنوع است.


برگزاری اولین جشنواره ورزش های همگانی درون دانشگاهی در واحد بروجن


همزمان با فرارسیدن 31 اردیبهشت سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی و 3 خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، به همت تربیت بدنی واحد بروجن اولین جشنواره ورزش های همگانی درون دانشگاهی ویژه ی دانشجویان خواهر و برادر به صورت جداگانه برگزار شد.


در این دوره ازمسابقات که با هدف افزایش روحیه ورزشکاری و سلامت دانشجویان برگزار شد دانشجویان برادر در رشته های کوهپیمایی، گل کوچک، آمادگی جسمانی، دارت، روپایی، والیبال 4 نفره، بسکتبال3 نفره، طناب­ زنی و طناب­ کشی به رقابت پرداختند و نفرات برتر هر رشته مشخص شد.


دانشجویان خواهر نیز در رشته­ های کوهپیمایی، داژبال(وسطی)، آمادگی جسمانی، دارت، والیبال 4 نفره، بسکتبال 3 نفره، طناب­ زنی و طناب­ کشی با یکدیگر رقابت کردند.


جمعه آینده نیز همایش پیاده روی خانوادگی ویژه استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن در جاده تفریحگاه سیاسرد به فاصله 6 کیلومتر برگزار خواهد شد و در پایان تعدادی از شرکت کنندگان به قید قرعه مورد قدردانی قرار خواهد گرفت.


برترین پایان نامه گروه علوم انسانی در جشنواره علمی پژوهشی وفناوری دانشگاه ازاد اسلامی به دانشجوی واحد اهواز رسید


در چهارمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاه ازاد اسلامی (جشنواره فرهیختگان_1395) پایان نامه کارشناسی ارشد مهندس سیامک وحدتی نیا به عنوان پایان نامه برتر گروه علوم انسانی شناخته شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته