دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1402 - 15:12

معاون وزیر خارجه انگلیس راهی غرب آسیا شد

معاون وزیر خارجه انگلیس راهی غرب آسیا شد
معاون وزیر امور خارجه انگلیس با هدف رایزنی درباره جلوگیری از گسترش جنگ غزه در کل منطقه، راهی غرب آسیا شد.
کد خبر : 879745

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا،  وزارت امور خارجه انگلیس روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طارق احمد در این سفر با مقام‌های بلند پایه بحرین و قطر درباره بحران غزه گفت‌وگو خواهد کرد. او در بحرین در مجمع گفت‌وگوی منامه سخنرانی و سیاست‌های انگلیس را درباره تحولات فلسطین تشریح خواهد کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده است: او تعهد دولت لندن را مبنی بر تضمین وقفه‌های بشردوستانه پایدار برای جریان کمک‌های نجات‌بخش بیشتر به غزه و جلوگیری از گسترش بحران در کل منطقه بیان خواهد کرد. او با اشاره به موضع انگلیس درباره حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید خواهد کرد که اقدامات صورت گرفته، باید با قوانین بشردوستانه بین‌المللی مطابقت داشته باشد.

ثبات منطقه‌ای و راه‌حل دو دولتی از دیگر موضوعاتی است که بر اساس این بیانیه، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در نشست گفت‌وگوی منامه به آن اشاره خواهد کرد. او همچنین قرار است با همتایان خود در خاورمیانه از جمله دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کند.

طارق احمد سپس راهی قطر خواهد شد و دیدار‌های دوجانبه مختلفی از جمله با وزرای امور خارجه و کار این کشور خواهد داشت. وی در این ملاقات‌ها از نقش قطر در مذاکرات برای آزادی اسرای جنگ غزه تشکر خواهد کرد.

این دیپلمات انگلیسی پیش از انجام سفر مدعی شد: بریتانیا به همراه شرکای خود در خاورمیانه در تلاش است تا میزان کمک‌های وارد شده به غزه را افزایش دهد و از گسترش بحران در کرانه باختری و کل منطقه جلوگیری کند.

وی با اشاره به ضرورت امکان دسترسی ایمن، بدون مانع و پایدار مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه ادعا کرد: من همچنین در مورد چشم انداز تحقق راه حل دو دولتی که صلح و امنیت را برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تامین می‌کند، بحث خواهم کرد.

این چهارمین سفر یک مقام انگلیسی به غرب آسیا از زمان آغاز جنگ غزه است. نخست وزیر انگلیس سه هفته پیش در جریان ملاقات با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی جنجال‌برانگیز خواستار پیروزی و غلیه صهیونیست‌ها بر گروه‌های مقاومت فلسطینی شد.

دولت انگلیس از آغاز جنگ غزه با چشم‌پوشی از کشتار فلسطینیان، حمایت تمام عیار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است. این کشور برخلاف فراخوان سازمان ملل متحد مخالف برقراری آتش‌بس دائمی در غزه است و چنین طرحی را به نفع گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌داند. رژیم صهیونیستی نیز در سایه حمایت لندن و کاخ سفید به حملات خود علیه غزه ادامه داده و تاکید دارد که پایان جنگ در دستور کار این رژیم نیست.

جنگ علیه غزه در حالی وارد چهل و سومین روز خود شده است که اشغالگران حملات روی بیمارستان‌ها متمرکز کرده اند و از جمله بامداد روز گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء بزرگترین بیمارستان نوار غزه یورش برده و آن را به اشغال خود در آوردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب