دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1402 - 19:58

نخست‌وزیر بریتانیا به «خیانت» متهم شد

نخست‌وزیر بریتانیا به «خیانت» متهم شد
وزیر کشور برکنار شده بریتانیا گفت که در ازای حمایت از نامزدی ریشی سوناک برای رهبری حزب محافظه‌کار، او پذیرفته سندی درباره سیاست‌‌گذاری‌های کلان از جمله مهاجرت به اجرا گذارد؛ اما او با زیر پا گذاشتن وعده‌هایش «به طور آشکار و مکرر» به کشور خیانت کرده است.
کد خبر : 879371

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، سوئلا براورمن، وزیر برکنار شده دولت بریتانیا روز سه‌شنبه با انتقاد شدید از ریشی سوناک نخست‌وزیر این کشور او را به خیانت متهم کرد.

برواورمن که در پی اظهارات جنجالی در خصوص تظاهرات حامیان فلسطین و نحوه مدیریت این تظاهرات توسط پلیس در نهایت از سمت وزیر کشور کنار گذاشته شد، نخست وزیر را متهم به خیانت به وی و نیز به کشورش کرده است.

سوئلا براورمن که گفته می‌شود در میان اعضای تندرو حزب محافظه‌کار از محبوبیت برخوردار است روز دوشنبه پس از اخراج سکوت اختیار کرد اما یک روز بعد پیکان تیز انتقاد‌های خود را به سوی نخست وزیر نشانه رفت.

او در نامه‌ای به ریشی‌ سوناک که می تواند در صورت شکست احتمالی محافظه کاران در انتخابات سال آینده، آغاز کارزاری برای جایگزینی او باشد، به شدت از او انتقاد کرد.

براورمن در پی انتشار مقاله‌ای جنجالی در نشریه تایمز که بدون هماهنگی با دولت صورت گرفته بود روز دوشنبه از سمت خود برکنار شد.

او در این مقاله‌ که بازتاب دهنده دیدگاه‌های شخصی او بو و پیش از راهپیمایی روز شنبه منتشر شد، پلیس را به «معیار دوگانه» در نحوه برخورد با اعتراض‌های مرتبط با تحولات خاورمیانه، به ویژه نسبت به شرکت کنندگان در تظاهرات طرفداران فلسطین متهم کرده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته