دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پانزدهمین همایش ملی دانشجویی تازه‌های علوم بهداشتی برگزار شد

پانزدهمین همایش ملی دانشجویی تازه‌های علوم بهداشتی برگزار شد
دومین همایش بین‌المللی و پانزدهمین همایش ملی دانشجویی تازه‌های علوم بهداشتی کشور به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.
کد خبر : 879249

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش تازه‌های علوم بهداشتی بزرگترین رویداد علوم بهداشتی کشور با اثرات معنی‌دار و قابل توجهی است که در درازمدت اتفاقات مثبت آن رویداد نشان داده خواهد شد.

در این همایش اکبر اسلامی رئیس دانشکده بهداشت و ایمنی با اشاره برمعضل آلودگی هوا و نظایر آن اظهار امیدواری کرد با بهره‌مندی کافی از دستاورد‌های همایش تازه‌های علوم بهداشتی، توسط آینده‌سازان مملکت که در عین حال آیند‌ه‌سازان علوم بهداشتی نیز هستند از منظر مراقبت‌های بهداشتی اولیه با مشارکت و ارائه مقالات، شاهد اثر و اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه و ارتقاء دهنده در بهبود سلامتی و کیفیت زندگی باشیم.

اسلامی با تقدیر از دست‌اندرکاران به ویژه دانشجویان، به تبادل نظر و آرای همدلانه و مشارکت جویانه‌ی دستاورد‌های پژوهشی و پی گیری آموزش و تحقیق در حوزه علوم بهداشتی تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اهمیت سرمایه‌گذاری بهداشتی و مشارکت‌طلبی مردم در حوزه بهداشتی گفت: امیدواریم نتیجه اینگونه همایش‌ها و پژوهش‌ها در تصمیم‌گیری و سرمایه‌گذاری لازم در حوزه بهداشت و ایمنی مورد استفاده قرار گیرد و اثرات آن را در مقوله‌های بهداشتی کشور شاهد باشیم

یکتا رحیمی دانشجوی دکترای اپیدمیولوژی و دبیر علمی همایش با اشاره به شعار «دانشجوی خلاق، پژوهش اثرگذار» گفت: با پژوهش فقط نوک قله‌ای از یک واقعیت کشف می‌شود و هرچه این مطالعه عمیق‌تر باشد جزئیات بیشتری کشف خواهد شد و این امر میسر نخواهد بود جز با تکیه بر شواهد دقیق و تصمیم‌گیری درست.

به گزارش آنا، در این همایش حدود ۵۹۰ مقاله دریافت شده که با داوری ۱۷۰ داور مورد بررسی قرار گرفتند. قابل ذکر است بیشترین میزان مقالات در پنل بهداشت عمومی و پنل اپیدمیولوژی بوده و در قسمت ایده بازار مجموع ۶۲ ایده دریافت و پس از داوری ۱۱ ایده پذیرفته شد و تعداد ۵ ایده نیز به عنوان ایده برتر انتخاب شد.

در پنل بهداشت عمومی علی رمضانخانی مدیر گروه آموزشی بهداشت عمومی سخنران کلیدی بودند و با داوری  سکینه رخشنده رو، نجمه الملوک امینی، علی صفری مرادآبادی و امیر نصیری، مقالات نرگس رفیعی، فاطمه ملاعلی نژاد و سارا بشارتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پنل سلامت، ایمنی و محیط زیست  غزاله منظمی تهرانی استادیار گروه آموزشی سلامت، ایمنی و محیط زیست سخنران کلیدی بودند و با داوری رضا سعیدی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پنل بین الملل اپیدمیولوژی دکتر علی دل پیشه استاد گروه آموزشی اپیدمیولوژی سخنران کلیدی بودند و با داوری دکتر منوچهر کرمی، دکتر کورش اعتماد، حسن غریب نواز و مرجان حسین پور و مقالات Prof. Hasan Alwan Baiee, Dr. Kooroosh Etemad, Mr. Sarmad H.Abed, Mr.Haydar K.Madlool مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 در پنل ملی اپیدمیولوژی نیز دکتر سعید هاشمی نظری مدیر گروه آموزشی اپیدمیولوژی سخنران کلیدی بودند و با داوری دکتر سید سعید هاشیمی نظری، دکتر احمد مهری فر، هادی پاشاپور و ندا مهدوی فر، مقالات مصطفی پیوند، مبینا صیادی زاده و رویا فرخی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

در پایان از اعضای پنل و داوران با حضور اساتید دانشکده تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب ها: همایش بهداشت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته