دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1395 - 11:12

نصب بدافزار از طریق واتس‌آپ و تلگرام

مرد جوان با ارسال لینک تلگرام و واتس آپ، بدافزار داخل گوشی کاربری نصب کرده بود و تصمیم داشت که از این اطلاعات سوء استفاده کند که توسط پلیس دستگیر شد.
کد خبر : 87911

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، چندی پیش در رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی، کارشناسان و کارآگاهان جوان پلیس فتا استان فارس متوجه فردی شدند که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به ارسال لینک‌های مخرب می‌کند.


این فرد به گونه‌ای عمل کرده بود که فرد قربانی به محض باز کردن لینک دریافتی از طریق نرم افزارهای ارتباط جمعی تلگرام و واتس‌آپ، به صورت ناخواسته و بدون اطلاع کاربر مورد نظر، بدافزار جاسوسی روی گوشی وی نصب و شروع به انتقال اطلاعات شخصی وی از طریق اینترنت گوشی می‌کرد.


به محض شناسایی این بدافزار پرونده با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و پس از شناسایی، متهم طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.


سرهنگ سیدموسی حسینی، رئیس پلیس فتا استان فارس، در این رابطه گفت: متهم جوان در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد. خوشبختانه مرد جوان قبل از آنکه فرصت سوء استفاده از این اطلاعات را پیدا کند، دستگیر شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته