دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نوازنده موسیقی در گفت‌وگو با آنا:

هنرمند موسیقی ایرانی نباید نگران فروش بلیت کنسرتش باشد+ فیلم

هنرمند موسیقی ایرانی نباید نگران فروش بلیت کنسرتش باشد+ فیلم
صائب کاکاوند، نوازنده تار و عضو گروه راما گفت: به نظر می‌رسد که نسل جدید موسیقی با نوع موسیقی اصیل ایرانی آشنا نیست و وظیفه داریم او را آشتی بدهیم تا مشکلاتمان کمتر بشود.
کد خبر : 879061

گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهره سعیدی ـ صائب کاکاوند نوازنده تار و سه تار و عضو گروه «راما» در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: فعالیت گروهمان را از سال 98 با استاد مهرداد پازوکی آغاز کردیم،‌ حاصل تمرینات شد کنسرت «با تو می‌گویم» که سال گذشته در تالار رودکی اجرا رفتیم. امسال هم تمرینات را با اضافه شدن آقای رشید کاکاون نوازنده سازهای کوبه‌ای با یک رویکرد جدید شروع کردیم و رسیدیم به کنسرت «خواب و آیینه» که به خوبی برگزار شد. 

وی افزود: بخش اول این کنسرت اشاراتی به موسیقی کلاسیک غرب داشت و پس از آن تک‌نوازی تار بنده بود.

کاکاوند اظهار کرد: بنا داریم پس از این کنسرت در شهرستان‌ها هم اجرای تور داشته باشیم.

وی گفت: طبیعتا ما به سمتی در موسیقی کشور حرکت کردیم که قدری کار جدی کردن مخاطب خاص خود را دارد و سخت شده است،‌ حیف است که در مملکتی که چنین موسیقی فاخری دارد کار جدی کردن سخت شود. هنرمند نباید نگران فروش بلیت کنسرتش باشد.

کاکاوند اظهار کرد: به نظر می‌رسد نسل جدید با موسیقی اصیل ایرانی آشنا نیست، باید بتوانیم او را آشنا کنیم و با این فرهنگ آشتی‌اش دهیم تا مشکلاتمان کمتر شود، نسل جدید سازها را نمی‌شناسد با این همه هجمه فرهنگی هم که وجود دارد، کار دشوارتر می‌شود.

وی درباره مسئولیت رفع چنین مسائلی گفت: بخشی از موارد قید شده برعهده هنرمند است، اما به نظر می‌رسد این روزها همه بارها به گردن هنرمندان افتاده ، نهادهای مسئول دراین زمینه باید کار کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته