دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی تاکید کرد؛

لزوم استفاده بیشتر از نتایج پژوهش‌های موسسات پژوهشی

لزوم استفاده بیشتر از نتایج پژوهش‌های موسسات پژوهشی
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی بر لزوم استفاده بیشتر از نتایج پژوهش‌های موسسات پژوهشی خبر داد.
کد خبر : 879045

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدخلج امیرحسینی، رئیس مرکز جذب وزارت علوم در نخستین جلسه هیئت اجرایی جذب و کارگروه بررسی صلاحیت عمومی جذب (جاسب) گفت: این نکته که چقدر علوم مختلف دانشگاهی در خدمت صنعت، جامعه و انقلاب اسلامی است از جمله چالش‌های آموزش عالی کشور است.

وی در ادامه با اشاره به نقش اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در پیشرفت جامعه گفت: از طرفی؛ می‌توان گفت بیکاری دانش‌آموختگان در کشور دلیلی است بر اینکه صنعت با دانشگاه ارتباط مستحکمی را برقرار نکرده است، لذا از فرمایش حضرت امام (ره) در این خصوص که فرمودند «اگر دانشگاه‌ها اصلاح شود کشور اصلاح می‌شود» می‌توان به اهمیت و جایگاه دانشگاه پی برد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی افزود: در فرآیند جذب اعضای هیئت علمی مراکز آموزشی و پژوهشی لازم است این نکات مورد توجه و تصمیم‌گیری اعضاء جلسات بررسی صلاحیت‌های عمومی و تخصصی قرار گیرد تا با رعایت حق متقاضیان هیئت علمی و حفظ باور‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن دسته از وظایفی که برعهده ارکان وابسته به مرکز جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه است پیگیری شود.

وی ادامه داد: امیدوارم با ساختار جدیدی که برای مناطق مختلف کشوری و استانی و مؤسسات آموزشی و پژوهشی در نظر گرفته شده این سرعت عمل بیش از پیش اتفاق بیافتد و راهکار‌های مؤثر و پیشنهاد‌های شفاف کیفی و کمی با نظر تشخیصی هیئت اجرایی در خلال بررسی‌های صلاحیت عمومی و تخصصی در امر انتخاب فرد اصلح از بین رقبای برتر تدبیر شود.

همچنین در ابتدای این نشست علی‌باقر طاهری‌نیا، رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، ضمن خوش‌آمد به حاضرین، به پیشینه موسسه به عنوان کانون تفکر آموزش عالی اشاره کرد و ادامه داد: موسسه بیش از ۵۵ سال قدمت دارد و دارای هفت گروه پژوهشی فعال است و از روز نخست تاسیس مبادرت به گردآوری و انتشار آمار آموزش عالی کرده است. در دوره مدیریتی فعلی ضمن توسعه فعالیت‌های گذشته، ماموریت‌های جدیدی نیز برای موسسه تعریف شده که مهم‌ترین آنها؛ کارگروه تلفیق برنامه هفتم توسعه بخش آموزش عالی، تحقیقات و فناوری، تاسیس شبکه متخصصان آموزش عالی (شماع)، ایجاد مرکز سنجش نگرش دانشگاهیان، استقرار دبیرخانه مجمع پژوهشگاه‌های ملی و استقرار دبیرخانه هیئت اجرایی جذب (جاسب) هستند.

گفتنی است، با ابلاغ صورت گرفته از سوی مرکز جذب اعضای هیئت علمی، موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی به عنوان دبیرخانه هیئت اجرایی جذب (جاسب) تعیین و فعالیت‌های خود را در این زمینه آغاز کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته