دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1395 - 10:05

روسیه: جبهه‌النصره آماده حمله به دمشق است

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای گروه تروریستی جبهه‌النصره (شاخه القاعده در سوریه) برای حمله به مواضع ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی و حومه دمشق آمده می‌شوند.
کد خبر : 87898

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع روسیه به نقل از سرگئی کورالینکو، رئیس مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس در سوریه خبر داد: «عناصر مسلح وابسته به جبهه‌النصره و دیگر گروه‌های مسلحی که به آن پیوسته‌اند، نیروها و تسلیحات لازم را آماده کرده است و اکنون آماده آغاز عملیات هستند.»


طبق گزارش راشا تودی روسیه از اظهارت کورالینکو، اطلاعاتی که نظامیان روسیه و دستگاه اطلاعات سوریه به آن دست یافته‌اند، درستی این گمانه‌زنی را تائید می‌کند. افزون بر این، حملات توپخانه‌ای مستمر عناصر مسلح علیه مواضع ارتش سوریه در غوطه شرقی و مناطق مسکونی دمشق نشانه دیگری از آماده شدن جبهه‌النصره برای آغاز هجوم است.


از سوی دیگر، کورالینکو اعلام کرد که جبهه‌النصره یک لشکر 6000 نفری از عناصر خود در استان حلب را ساماندهی کرده است تا از طریق یک عملیات گسترده در جنوب حلب و قطع خطوط امداد ارتش سوریه به سوی شهر نبل در شمال شهر، نیروهای ارتش را در محاصره قرار دهد.


این ژنرال روس با اشاره به اینکه بحرانی شدن اوضاع در برخی مناطق سوریه، نتیجه تلاش جبهه‌النصره و گروه‌های مرتبط با آن برای به شکست کشاندن آتش‌بس در سوریه است»، تآکید کرد که نیروی هوا فضای روسیه حملات خود به مواضع جبهه‌النصره را ادامه خواهد داد.


کورالینکو، همچنین، یادآوری کرد که برخی از گروه‌های مسلح، که آمریکا آنها را مخالفان میانه‌رو می‌داند، به شکل فعالانه با جبهه‌النصره همکاری دارند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته