دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1402 - 21:25
در بازدید از دانشگاه صنعتی ارومیه؛

مخبر: دانشگاه‌ها تکالیف شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مسائل کشور را تعریف کنند

مخبر: دانشگاه‌ها تکالیف شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مسائل کشور را تعریف کنند
معاون اول رئیس‌جمهور با توجه به وجود برخی مسائل در حوزه آب، کشاورزی و بهره‌وری، گفت: دانشگاه‌ها با تعریف وظایف و تکالیفی برای شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه خود، نقش مؤثری در حل مسائل کشور ایفا کنند.
کد خبر : 878891

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر، معاون اول رئيس‌جمهور، مسئولان مربوط مکلف کرد که ضمن بازدید از دانشگاه صنعتی ارومیه، برای اجرای تعهدات گذشته اقدام کنند و راهکارهایی برای رفع مشکلات مربوط به محدودیت فضاهای فیزیکی دانشگاه، ارائه دهند

مخبر در این نشست با تأکید بر اینکه مراکز علمی کشور، به‌ویژه دانشگاه‌های صنعتی، باید به کانون شناسایی مشکلات و حل مسائل تبدیل شوند، گفت: امروز در بخش‌های مختلف کشور با مشکلات و موانعی روبرو هستیم که ظرفیت علمی و تخصصی موجود در دانشگاه‌ها می‌تواند به حل این مسائل کمک کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با توجه به وجود برخی مسائل در حوزه آب، کشاورزی و بهره‌وری، تصریح کرد: دانشگاه‌های کشور با تعریف وظایف و تکالیفی برای شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه خود، نقش مؤثری در حل مسائل کشور ایفا کنند.

مخبر، دانشگاه‌ها و مراکز علمی را پیشران توسعه توصیف کرد و با توجه به نقش دانشگاه صنعتی ارومیه در استان آذربایجان غربی، افزود: دانشگاه‌ها باید به عنوان موتور پیشران توسعه، ضمن شناسایی مسائل و مشکلات کشور، راهکار‌های لازم را برای رفع مشکلات به مسئولان اجرایی پیشنهاد دهند و این دانشگاه نیز باید پیشران توسعه استان آذربایجان غربی و محلی برای رفع نیاز‌ها و حل مشکلات این استان باشد.

همچنین، رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه در این نشست، ضمن معرفی دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی، گزارشی از تعداد اعضای هیئت‌علمی، کارکنان و دانشجویان ارائه کرد و به تشریح جایگاه علمی و پژوهشی این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های داخلی و بین‌المللی پرداخت.

مجتبی مختاریان، گزارشی از برخی مشکلات و معضلات دانشگاه صنعتی ارومیه ارائه کرد و گفت: متأسفانه، این دانشگاه با محدودیت فضا‌های فیزیکی روبرو بوده و طرح‌های مربوط به تعهدات و مصوبات گذشته، به‌طور کامل اجرایی نشده و تکمیل این طرح‌ها نیازمند تأمین اعتبار است.

معاون اول رئیس‌جمهور با توجه به گزارش رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه درباره اجرا نشدن برخی تعهدات و وجود محدودیت در فضا‌های فیزیکی دانشگاه، برخی مسئولان مربوطه را مکلف کرد که ضمن بازدید از این دانشگاه، برای اجرای تعهدات گذشته، اقدام و مشکلات مربوط به محدودیت فضا‌های فیزیکی دانشگاه را از نزدیک بررسی کنند و راهکار‌هایی برای رفع آن ارائه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته