دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آموزش عالی باکیفیت، بستر تحقق «مرجعیت علمی» است

آموزش عالی باکیفیت، بستر تحقق «مرجعیت علمی» است
رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در مورد نقش کیفیت آموزش عالی در مرجعیت علمی گفت: آموزش عالی باکیفیت، بستر مناسب تحقق مرجعیت علمی است و بدون آموزش عالی باکیفیت مرجعیت علمی به خوبی محقق نخواهد شد.
کد خبر : 878874

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقر طاهری‌نیا، رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در چهاردهمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی نخستین همایش ملی مرجعیت علمی که امروز با عنوان «کیفیت آموزش عالی و نقش آن در مرجعیت علمی» در مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی برگزار شد، با بیان این‌که یکی از وجوه شخصیتی رهبر انقلاب، شخصیت علمی، دینی و نو اندیش ایشان است؛ گفت: رهبری از ابتدای دهه ۸۰ که بحث نهضت نرم‌افزاری را مطرح کردند، در بیانات خود به موضوع مرجعیت علمی اشاره کردند و در سال ۸۷ به صراحت فرمودند که هدف ما باید مرجعیت علمی در دنیا باشد. این موضوع باب جدیدی را در کنار تمدن‌سازی ایجاد کرد.

وی در مورد نسبت آموزش عالی با مرجعیت علمی، توضیح داد: دانشگاه به عنوان نهاد علم، زیست‌بوم تحقق مرجعیت علمی است و اگر دنبال نقطه کانونی مرجعیت علمی باشیم، نهال مرجعیت علمی در داخل دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها شکل می‌گیرد، ولی مرجعیت علمی به دانشگاه محصور نمی‌شود.

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی خاطر نشان کرد: عضو هیات علمی کنش‌گر اصلی مرجعیت علمی است و ضلع دیگر مرجعیت علمی، دانشجوی دانشگاه و پژوهشگاه به خصوص دانشجوی تحصیلات تکمیلی است.

وی افزود: آموزش عالی باکیفیت، بستر مناسب تحقق مرجعیت علمی است و بدون داشتن آموزش عالی باکیفیت مرجعیت علمی به خوبی محقق نخواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته