دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1402 - 00:06

متفکر آزاد: مشوق صادراتی برای خدمات دانش‌بنیان در برنامه هفتم توسعه تخصیص یافت

متفکر آزاد: مشوق صادراتی برای خدمات دانش‌بنیان در برنامه هفتم توسعه تخصیص یافت
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس تأکید کرد: در تدوین برنامه هفتم توسعه توجه ویژه‌ای بر حوزه خدمات دانش‌بنیان شده و مشوق‌هایی برای صادرات این خدمات در نظر گرفته شده‌است .
کد خبر : 878851

روح‌الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: بعد از وقوع انقلاب اسلامی، تعداد جمعیت تحصیل‌کرده کشور رو به فزونی گذاشت و اکنون حدود ۱۴ میلیون نفر در بازه سنی  ۱۸ تا ۴۵ سال در گروه جمعیت تحصیل‌کرده کشور قرار دارند.  

وی این گروه از جوانان را  سرمایه‌های کشور خواند و افزود: اگر به‌درستی از این سرمایه‌ها و ظرفیت جوانان کشور استفاده کنیم می‌توانند به فرصتی در اقتصاد کشور مبدل شده و به قولی پیشران اقتصاددانش‌بنیان در کشور شوند.  

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره مجموع  جمعیت  ۷۰۰ میلیون نفری ایران و  ۱۵ کشور همسایه تصریح کرد: چنین بازار مصرف اشباع نشده‌ای برای محصولات دانش‌بنیان و دانش‌پایه وجود دارد؛ بنابراین تولیدات حوزه اقتصادی دانش‌بنیان هم به جهت اهمیت ذاتی خود این اقتصاد و هم به جهت اشباع نبودن بازار مصرف در این بخش حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بدنه دانشی موجود در کشور می‌تواند افق روشنی برای آینده اقتصاد کشور رقم بزند و سهم بزرگی در تولید ناخالص ملی کشور داشته باشد، اظهار کرد: با توجه به این ظرفیت، برنامه‌ریزی برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و استفاده از نخبگان کشور را در برنامه هفتم توسعه از یاد نبرده‌ایم.  

متفکر آزاد در مورد برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از سوی مجلس  برای صدور خدمات دانش‌بنیان گفت: مشوق‌هایی برای صدور خدمات  این بخش در برنامه هفتم در نظر گرفته‌شده است و با توجه مشوق‌هایی که در قانون جهش دانش‌بنیان مصوب سال ۱۴۰۰ که در سال ۱۴۰۱ نیز به همه دستگاه‌ها  ابلاغ شد در مجموع افقی که در برنامه هفتم برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان قابل‌اجرا باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته