دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کنفرانس رمزنگاری، علوم کامپیوتر و محاسبات برگزار می‌شود

کنفرانس رمزنگاری، علوم کامپیوتر و محاسبات برگزار می‌شود
هشتمین کنفرانس ترکیبیات، رمزنگاری، علوم کامپیوتر و محاسبات در تاریخ 24 و 25 آبان ماه 1402 در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار خواهد شد.
کد خبر : 878842

به گزارش خبرنگار گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، هشتمین کنفرانس ترکیبیات، رمزنگاری، علوم کامپیوتر و محاسبات در تاریخ 24 و 25 آبان ماه 1402 در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار خواهد شد.

اهداف کنفرانس ارائه آخرین یافته‌های علمی و تبادل نظر محققین و پژوهشگران، فرهنگ‌سازی علم و گسترش مرزهای دانش و گسترش تحقیقات بین رشته‌ای در چهار محور ترکیبیات، رمزنگاری، علوم کامپیوتر و محاسبات است.

در این همایش سه چهره برجسته بین‌اللملی هم به سخنرانی خواهند پرداخت:

1- بلال احسان بعقیه از سنگاپور با عنوان: کامپیوترهای کوانتومی- یک فناوری دوران ساز.

موضوع سخنرانی: کامپیوترهای کوانتومی یک فناوری دوران ساز مفاهیم اصلی یک کامپیوتر کوانتومی را معرفی می‌کند. علم اطلاعات کوانتومی پارادایم جدیدی برای علم اطلاعات است و این بحث اصول مکانیک کوانتومی را مورد بحث قرار می‌دهد که توضیح می‌دهد چرا تریلیون‌ها بار سریعتر از ابررایانه‌های موجود است. حوزه‌های کاربرد این فناوری دوران ساز در زمینه‌های مختلف به اختصار مورد بحث قرار می‌گیرد. چشم انداز رایانه‌های کوانتومی، از جمله مزایا و تنگناهایی که با آن مواجه است، بررسی می‌شود.

2- برندن مک کی از دانشگاه ملی استرالیا با عنوان: نمودارها را به من بدهید.

موضوع سخنرانی: موارد زیادی وجود دارد که یک نظریه پرداز گراف، یا شخصی که در کاربرد نمودارها دخالت دارد، نیاز به بررسی مجموعه‌ای از نمودارها دارد. این ممکن است برای یافتن یک مثال متضاد برای یک حدس، کمک به اثبات، یا یافتن روابط تجربی بین پارامترهای گراف برای هدایت مسیرهای آینده باشد. اگر یک سری از نمودارها به خوبی مطالعه شده باشد و تعداد آنها زیاد نباشد، بهترین روش بازدید از مخزن گراف است که در آن نمودارها در دسترس هستند. ما بهترین نمونه چنین مخزنی را به نام House of Graphs نشان خواهیم داد.

اگر به مجموعه بزرگتری از نمودارها نیاز باشد، یا در یک سری نباشند که توسط یک مخزن ارائه می‌شود، تولید گراف مورد نیاز است. این محور اصلی صحبت است. مشکل اولیه با تولید گراف دستیابی به کاهش کامل ایزومورفیسم زمانی است که تعداد نمودارها بسیار زیاد است. ما رویکردهای اصلی را توضیح خواهیم داد و چند مولد را نشان خواهیم داد

3- توماس وتریک از آفریقای جنوبی با عنوان: شاخص های کلی نمودارها مبتنی بر فاصله.

موضوع سخنرانی: شاخص‌های توپولوژیک به دلیل کاربردهای گسترده آنها به ویژه در شیمی مورد مطالعه قرار می‌گیرند. ما اخیراً چندین شاخص توپولوژیکی مبتنی بر فاصله را معرفی کرده‌ایم، مانند مجموع فاصله غیرمرکز عمومی، شاخص درجه خروج از مرکز عمومی، فاصله درجه عمومی و شاخص عمومی گاتمن.

مجموع فاصله خارج از مرکز عمومی یک شاخص توپولوژیک است که مجموع فاصله برون مرکزی کلاسیک، شاخص وینر، شاخص کل خروج از مرکز و اولین شاخص خروج از مرکز زاگرب را تعمیم می‌دهد. به طور مشابه، شاخص درجه عمومی-گریز از مرکز، فاصله درجه عمومی و شاخص عمومی گاتمن چندین شاخص دیگر را تعمیم می‌دهند. مطالعه شاخص‌های عمومی مفید است، زیرا نتایج برای شاخص‌های خاص، موارد خاصی از نتایج عمومی هستند. ما تعاریف شاخص‌های عمومی و سایر اصطلاحات تئوری گراف را به روشی ارائه می‌کنیم که به راحتی قابل پیگیری است. سپس، برخی از نمودارهای اکسترمال را برای شاخص‌های کلی برای سری های مهم نمودارها مانند نمودارهای عمومی، نمودارهای دوبخشی، درختان و نمودارهای تک حلقه‌ای ارائه می‌کنیم.

هشتمین کنفرانس ترکیبیات، رمزنگاری، علوم کامپیوتر و محاسبات  برگزار خواهد شد

اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه مندان می‌توانند برای شرکت و کسب اطلاعات بیش‌تر به این نشانی مراجعه کنند:

https://i4c.iust.ac.ir/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=122&lang=fa

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته