دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیئت مدیره انجمن نورویورولوژی بین‌المللی مطرح کرد؛

افزایش‌ امید به زندگی با روش‌های نوین درمان دیابت

افزایش‌ امید به زندگی با روش‌های نوین درمان دیابت
عضو هیئت مدیره انجمن نورویورولوژی بین‌المللی گفت: درمان‌های نوینی در حوزه درمان عوارض اورولوژی دیابت ایجاد شده که می‌تواند در روند طبیعی افراد مبتلا به دیابت نقش داشته باشد.
کد خبر : 878787

مهری مهراد فوق تخصص اورولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره مشکلات اورولوژی دیابت گفت: در آخرین مقاله‌ای که از سوی سازمان بین‌المللی دیابت اعلام شده برای میزان قند افراد هدفگذاری شده است در صورتی که قند ناشتا در افراد زیر 100 باشد، چراغ سبز است و مشکلی وجود ندارد. قند ناشتا بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ چراغ زرد و نشانه خطر ابتلا به دیابت است؛ اما اگر فردی قند خونش بالای ۱۲۶ باشد باید به دیابت سلام کند.

وی تأکید کرد: یکی از عوارضی که دیابت در افراد ایجاد می‌کند، مشکلات اورولوژی است که کمتر به آن پرداخته شده است. باید بگویم بیش از ۶۵ درصد از افرادی که دچار دیابت هستند، دچار مشکلات و عوارض اورولوژی می‌شوند و به همین دلیل باید این افراد در زنجیره درمان خود حتماً به متخصصان اورولوژی مراجعه کنند؛ چراکه به دلیل کاهش سیستم ایمنی در افرادی که با قند درگیر هستند، گاهی برخی از مشکلات آن‌ها قابل تشخیص نیست و وقتی متوجه آن می‌شوند که دوره طلایی درمان آن‌ها گذشته و فرایند درمان سخت‌تر و یا طولانی‌تر می‌شود.

فوق تخصص اورولوژی به عفونت‌های اداری در افراد دیابتی اشاره کرده و بر این باور است که اگر این عفونت در افراد دیابتی درمان نشود، این عفونت‌ها در این افراد تکرار می‌شود و می‌تواند هزینه‌های بیشتری را برای آن‌ها به دنبال داشته باشد.

مهراد در پاسخ به سؤالی مبنی بر پیشرفت علم در حوزه درمان دیابت توضیح داد: تا 10 سال پیش در این حوزه با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم. هم آگاهی‌رسانی کم بود و هم برخی از بیماران از شرم بیان مشکل خود کمتر به پزشک مراجعه می‌کردند؛ اما از آنجا که حلقه اتصال پزشکان برای درمان دیابت تنگ‌تر شده است درمان‌ها مسیر درست‌تری را طی می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن نورویورولوژی بین‌المللی خاطرنشان کرد: درمان‌های نوینی در حوزه عوارض دیابت به وجود آمده‌ است که می‌تواند تا حدود زیادی مشکلات اورولوژی بیمار را کاهش دهد. PRP، پلاسما درمانی، تزریق آمپول‌های رفع عفونت در دستگاه تناسلی از جمله درمان‌هایی نوینی است که می‌تواند تا حدود زیادی عفونت‌هایی که می‌تواند از عوارض دیابت باشد را درمان کند.

وی تصریح کرد: برای آنکه درمان مؤثر‌تر باشد باید همکاری از سوی بیمار هم صورت گیرد و چکاپ‌ها به صورت منظم و در فواصلی که دکتر مشخص می‌کند، صورت گیرد؛ چراکه برخی از بیماران پس از یک دوره درمان فکر می‌کنند که مشکل‌شان برطرف شده است؛ زیرا دیابت سبب می‌شود که حس درد در برخی از اندام‌ها کاهش پیدا کند و همین موضوع سبب افزایش میزان عوارض قند می‌شود به همین دلیل نباید از نقش چکاپ‌های منظم برای جلوگیری از عوارض آن غافل ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته