دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون فرهنگی دانشجویی واحد تهران مرکزی مطرح کرد؛

پیشبرد الگوی ایرانی‌اسلامی پیشرفت توسط دانشمندان جوان

پیشبرد الگوی ایرانی‌اسلامی پیشرفت توسط دانشمندان جوان
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: انقلاب اسلامی مدل جدیدی با عنوان الگوی ایرانی‌ اسلامی‌ پیشرفت خلق و دانشگاه در دهه چهارم انقلاب جهت حرکت این الگو را دستخوش تغییرات کرد.
کد خبر : 878723

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود مطلبی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌ مرکزی در دومین رویداد ملی مشق امید که امروز پیش از ظهر در این دانشگاه برگزار شد، گفت: کسانی‌که به این جشنواره ورود پیدا کردند، جزء دانش‌پژوهان هستند.

وی با بیان اینکه قبل از جنگ جهانی نظام سلطه محدود به ۵۰ کشور بود، اظهار کرد: بعد از جنگ جهانی دوم ۱۵۰ کشور اضافه شد که برای توسعه خود نیاز به الگویی خاص داشتند.

مطلبی ادامه داد: اروپایی‌ها دچار مشکلات ساختاری بودند و زمینه را برای آمریکایی‌ها فراهم کردند تا برنامه توسعه خود را ارائه دهند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌مرکزی با بیان اینکه آمریکایی‌ها برنامه سکولاری با عنوان توسعه نوسازی‌ها را ارائه دادند، عنوان کرد: این برنامه به معنای این است که باید از سنت به سمت مدرنیته حرکت کنیم که این برنامه در دوران پهلوی مورد استقبال زیادی قرار گرفت؛ اما روس‌ها معتقد بودند که این مدل نه‌تنها منجر به توسعه نشد، بلکه موجب وابستگی شد.

وی افزود: روس‌ها یک مدل ضدآمریکایی ارائه دادند که در کره شمالی به‌ویژه کوبا عملیاتی شد و یکی از موفقیت‌های این مدل ضدآمریکایی، چین است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌مرکزی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدل جدیدی با عنوان الگوی ایرانی‌اسلامی پیشرفت خلق کرد، اظهار کرد: برنامه‌های توسعه‌محوری به‌دلیل جنگ تحمیلی بسیار عقب افتاد؛ اما دانشگاه در دهه چهارم انقلاب جهت حرکت را دستخوش تغییرات کرد.

مطلبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به حرکت الگوی ایرانی‌‌اسلامی پیشرفت توسط دانشمندان جوان تأکید کردند، ادامه داد: این دانشمندان مهم‌ترین رسالت را در این الگو برعهده دارند و آن‌ها می‌توانند این حرکت را از طریق رویدادهای چنینی پیش ببرند. همچنین باید کمک کنیم تا این الگو بتواند در داخل کشور و خارج از کشور اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته