دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

تقدیر از بهرام رادان برای ترویج علم

تقدیر از بهرام رادان برای ترویج علم
مراسم اهدای بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم با حضور چهره‌های مؤثر در ترویج علم در ایران، پنجشنبه؛ 25 آبان‌ماه در محل تالار ایوان شمس برگزار خواهد شد.
کد خبر : 878704

به گزارش خبرنگار گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم اهدای بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم با حضور چهره‌های مؤثر در ترویج علم در ایران، پنجشنبه؛ 25 آبان‌ماه در محل تالار ایوان شمس برگزار خواهد شد.

در همین رابطه، بهاره صفوی؛ دبیر بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم ایران با اشاره به برنامه‌های این مراسم، گفت: کمیته جایزه ترویج علم ایران به منظور قدردانی از کوشش‌های مروجین علم و تشویق عموم به فعالیت و زمینه‌سازی برای ارتقای بینش و تفکر علمی در جامعه، هر ساله مراسم جایزه ترویج علم را برگزار و از افراد یا سازمان‌هایی که بهترین و مؤثرترین فعالیت‌ها را برای همگانی‌ کردن علم، گسترش اندیشه و فرهنگ علمی در ایران و کاربرد علم در هریک از سطوح زندگی اجتماعی انجام داده‌اند، تقدیر می‌کند.

وی با اشاره به لزوم گفتمان‌سازی در حوزۀ علم و تبدیل ترویج علم به یک فرهنگ عمومی، افزود: حضور مؤثر هنرمندان و چهره‌های شناخته‌شده عرصه‌های مختلف به خصوص هنرمندان، نقش بسزایی در دسترسی به علم، تبیین اهمیت توسعه علوم و اشاعه و ترویج تفکر علمی دارد که این مهم خود زمینه‌ساز توسعه دانش و بهره‌مندی متوازن از آن است.

تقدیر از بهرام رادان برای ترویج علم

صفوی با تأکید بر اینکه حضور در مراسم اهدای بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است، ادامه داد: در مراسم اختتامیه، در کنار اهدای جایزه ترویج علم، از بهرام رادان، بازیگر و هنرمند نام‌آَشنای کشور برای روایت مستند علمی سینمایی «کاپیتان من» نیز تقدیر خواهد کرد. امیدواریم این روند ضمن اثربخشی بالا، سبب حضور بیش از پیش چهره‌های شناخته‌شده در عرصۀ ترویج علم کشور باشد. لازم به ذکر است، مستند سینمایی «کاپیتان من» یک فیلم مستند علمی درباره مغز انسان است که طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ به کارگردانی سیاوش صفاریان‌پور و تهیه‌کنندیگی بهرام رادان ساخته شده و به جست‌وجوها و مکاشفات چندین ساله بهرام رادان به عنوان راوی در پی یافتن اهمیت مغز می‌پردازد.

راوی در این مسیر با مباحثی مانند شکل‌گیری ساختار مغز در هزار روز نخست زندگی، مکانیزم حافظه و فرایند به خاطر سپردن و به یاد آوردنِ خاطرات در هیپوکمپ مواجه می‌شود.

*تماشای «کاپیتان من» و بازدید از پردیس مغز باغ کتاب در هفته ترویج علم

همزمان با روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه»، انجمن ترویج علم در قالب «دوازدهمین رویداد هفته ترویج علم ایران»، مستند علمی «کاپیتان من» در طول این هفته اکران خواهد کرد.

بهاره صفوی؛ دبیر کارگروه رسانه انجمن ترویج علم ایران با اعلام این خبر، گفت: نشست‌ها و برنامه‌های تخصصی این رویداد از تاریخ 19 آبان (10 نوامبر) به مدت یک هفته برگزار خواهند شد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، مراسم افتتاحیه با حضور شخصیت‌ها و نهادهای مرتبط داخلی و بین‌المللی از جمله یونسکو، جمعه (19 آبان) در محل آسمان‌نمای گنبد مینا برگزار می‌شود.

تقدیر از بهرام رادان برای ترویج علم

 سیاوش صفاریان‌پور؛ کارگردان مستند «کاپیتان من»نیز از اکران رایگان این فیلم برای جامعۀ دانش‌آموزی خبر داد و گفت: طی همکاری انجمن ترویج علم ایران با ستاد علوم و فناوری‌های شناختی، باغ کتاب و گروه سینمایی هنروتجربه، این مستند سینمایی در طول هفته ترویج علم، هر روز در محل باغ‌کتاب به صورت یک سانس ویژه و رایگان برای دانش‌آموزان اکران خواهد شد و در کنار آن دانش‌آموزان از پردیس مغز این مجموعه نیز بازدید خواهند کرد.

لازم به ذکر است، برای سانس ویژه و رایگان اکران مستند «کاپیتان من»، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه، ساعت 10:30 و روز چهارشنبه، ساعت 9 اختصاص داده شده است.

تقدیر از بهرام رادان برای ترویج علم

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته