دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1402 - 16:09

حضور ۳۲ دانش‌آموز از ۱۴ استان در جشنواره کشوری پاسداشت زبان فارسی

حضور ۳۲ دانش‌آموز از ۱۴ استان در جشنواره کشوری پاسداشت زبان فارسی
معاون امور مدارس سمای استان فارس گفت: ۳۲ دانش‌آموز دوره‌های اول و دوم دبیرستان از ۱۴ استان کشور در ششمین دوره جشنواره کشوری پاسداشت زبان و ادبیات فارسی حضور دارند.
کد خبر : 878597

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا، محمد شعبانی معاون امور مدارس سمای استان فارس در آیین افتتاحیه مرحله نهایی ششمین دوره جشنواره کشوری پاسداشت زبان و ادبیات فارسی به میزبانی معاونت امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی فارس اظهار کرد: ۳۲ دانش‌آموز دوره‌های اول و دوم دبیرستان از ۱۴ استان کشور در این مرحله به مدت یک روز به رقابت می‌پردازند و مراسم اختتامیه آن در جوار آرامگاه سعدی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۷۵ مدرسه در مجموعه ۱۸ شهرستان استان فارس افزود: اکنون بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز در مدارس سمای این استان فارس مشغول به تحصیل هستند. به دلیل اینکه فارس مهد شعر و ادب فارسی بوده و از آنجا که ادبیات فارسی در قرون متمادی کمک شایانی به بازسازی فرهنگ باستانی ایرانی در سده‌های میانی کرده؛ بنابراین حفظ و نگهداری این میراث گران‌بهایی که با رنج و زحمت بسیار شعرا و ادیبان بزرگ ایران‌زمین به دست ما رسیده دلیل بزرگ برای تلاش مضاعف همگان برای حفظ و پاسداشت این زبان است.

معاون امور مدارس سمای استان فارس انتقال این میراث رسیده در طول زمان، به نسل بعدی با کمک گرفتن از نسل حاضر را مهم ارزیابی کرد و برگزاری این جشنواره را در راستای تسهیل و تحکیم این انتقال دانست.

زبان موجب ترویج فرهنگ کشورها می‌شود

مدیر تعالی تربیتی سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به برگزاری مراحل مقدماتی این جشنواره در مدارس سمای کشور گفت: اجرای این طرح در مدارس سما در راستای نقشی که این مدارس در تعالی زبان فارسی و پاسداشت آن بر عهده خود حس می‌کردند برنامه‌ریزی شده است.

زهرا جوانشیر زبان هر کشور را موجب ترویج فرهنگ آن کشور دانست و اضافه کرد: برگزاری دوره‌ها و جشنواره‌های گرامیداشت عامل مهم و کمک‌کننده در ترویج و کمال زبان هستند
این مقام مسئول استقبال بسیار خوب دانش‌آموزان و خانواده‌ آنان از ششمین جشنواره پاسداشت زبان فارسی را از مزیت‌های مهم این دوره از جشنواره برشمرد و ابراز امیدواری کرد در دوره‌های آتی با افزایش تعداد شرکت‌کنندگان روبرو باشیم.

محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهکیلویه و بویراحمد و عضو گروه داوران مرحله نهایی این جشنواره نیز حضور دانش‌آموزان در شیراز را فرصت مغتنمی برای درک فضای ادبی این شهر دانست و بیان کرد: محل برگزاری مرحله نهایی جشنواره ششم در واقع موقعیت مصلی شیراز در عصر حافظ است و این حضور در مصلی خود بر غنا و ارزشمندی این جشنواره خواهد افزود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته