دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1402 - 13:13

داوری: طلای ایران را پس ندهند، از راه قانونی شکایت می‌کنیم/ بیکار نیستیم که نفرات را روی هوا اعزام کنیم

داوری: طلای ایران را پس ندهند، از راه قانونی شکایت می‌کنیم  بیکار نیستیم که نفرات را روی هوا اعزام کنیم
سرپرست فدراسیون دوومیدانی در واکنش به حذف تیم دوی نیمه ماراتن ایران از رقابت های قهرمانی آسیایی امارات گفت: اگر مسئولان برگزاری مسابقات، عنوان قهرمانی تیم ایران را لحاظ نکنند، وکیل می گیریم و از راه قانونی شکایت می کنیم.
کد خبر : 878548

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین دوره رقابت‌های دوی نیمه مارتن قهرمانی آسیا در حالی روز گذشته با میزبانی امارات برگزار شد که تیم ملی ایران به طرز عجیب و مشکوکی از مسابقات حذف شد و هیچ امتیازی برای آن لحاظ نشد. صابر چرخی، منصور بیات و محمدجعفر مرادی دونده‌های ایران بودند که در این پیکار‌ها شرکت کردند و به ترتیب به عناوین چهارم، ششم و هشتم رسیدند.

با توجه به این که سه دونده ایران بین ۱۰ نفر اول مسابقات قرار داشتند و از خط پایان عبور کردند، مجموع امتیازت آنها، ایران را به عنوان اول تیمی و مدال طلا می‌رساند. اما گفته می‌شود مسئولان برگزاری رقابت‌ها با اعلام اینکه درخواستی برای حضور ایران در بخش تیمی مسابقات ارائه نشده، نماینده کشورمان از دور مسابقات حذف شد و تیم‌های هند، قزاقستان امارات رتبه‌های اول تا سومی را به دست آوردند.
 
افشین داوری، سرپرست فدراسیون دوومیدانی در خصوص حواشی به وجود آمده به خبرنگار ورزشی آنا گفت: با توجه به این که ما تازه لیگ نیمه ماراتن را راه‌اندازی کردیم، اصلا قرار نبود در این مسابقات شرکت کنیم اما چون دیدیم کنفدراسیون دوومیدانی آسیا چند مرتبه‌ای از ما درخواست کردیم که در اولین دوره رقابت‌های آسیا حضور داشته باشیم، قبول کردیم و طبق پروتکل‌ها سه نفر برتر لیگ را به آن‌ها معرفی کردیم. همه مستندات و نامه نگاری‌هایی که با دبیر کل آسیا داشتیم موجود است و به زودی آن‌ها را منتشر می‌کنیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شما اسم این نفرات را تنها برای شرکت در بخش انفرادی مسابقات دادید، نه تیمی ادامه داد: در مسابقات صحرانوردی، ماراتن و نیمه ماراتن کلا عرف بر این است وقتی سه نفر را برای شرکت در رقابتی معرفی می‌کنیم یعنی این که آن کشور می‌خواهد در بخش تیمی هم شرکت کند. اصلا آیین‌نامه مسابقات به صراحتا این موضوع را قید کرده است. ما که بیکار نیسیتم این همه هزینه کنیم اسپانسر بگیریم بعد نفراتمان را روی هوا به کنفدراسیون آسیا معرفی کنیم.
 
سرپرست فدراسیون دوومیدانی با بیان این که اماراتی‌ها تعمداً این حاشیه را برای ایران درست کردند درست کنند تا خودشان روی سکو بروند، توضیح داد: عده‌ای می‌گویند کارشکنی و نفوذ هندی در کنفدراسیون دوومیدانی آسیا باعث شده تا ایران حذف شود. درست است هندی‌ها خیلی اعتبار دارند، اما من فکر می‌کنم مشکل کار از اماراتی‌هاست. آنها، چون میزبان بودند به هر بهانه‌ای متوسل شدند تا ایران را حذف کنند که خودشان به عنوان تیم سوم روی سکو بروند. مسئولان برگزاری مسابقات تا به الان چند عذر و بهانه برای ما آوردند که حضورمان در این رقابت‌ها مسئله دار بودند. اول گفتند تیم شما دو نفره است. بعد گفتند مجموع زمان شما بین سه تیم قرار نمی‌گیرد. باز هم بررسی کردند و دیدند که زمان ما یک دقیقه بهتر از هند است. سپس گفتند فدراسیون شما موقع ثبت‌نام فقط انفرادی ثبت نام کرده و تیمی ثبت نام نکرده است.
 
داوری در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید مدال طلا را به ایران پس بدهند، خاطرنشان کرد: باید این مدال را به ما پس بدهند. دبیر کل آسیا باید پاسخگوی اتفاقات به وجود آمده باشد. تمام مکاتبات ما با او بوده و مستنداتش هم موجود است و نباید مقاومت کند. ما شکایت‌مان را به رئیس کنفدراسیون آسیا فرستادیم. اگر ظرف همین چند روز مشکل حل نشود وکیل می‌گیریم و از راه قانونی با شکایت به اتحادیه جهانی دوومیدانی کار را جلو می‌بریم. آسیا خودش به ما التماس کرد که در رقابت‌های امارات شرکت کنیم تا کیفیت مسابقه شان بالا برود. نمی‌شود که بیایند و اعتبار ما را زیر سوال ببرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته