دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1395 - 23:25
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کرد:

آمادگی کمیته امداد برای ایجاد ۲۶۶ هزار فرصت شغلی در صورت تامین اعتبار

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از اعلام آمادگی ۱۴۰ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد برای دریافت تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: طبق مصوبه شواری اشتغال ۲۵ دستگاه اجرایی متعهد به اشتغالزایی در سطح کشور شدند که این نهاد در صورت تامین مالی آمادگی ایجاد ۲۶۶ هزار فرصت شغلی را دارد.
کد خبر : 87839

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد امید درمراسم جشن خودکفایی بیش از چهار هزار خانوار خوزستانی همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر با بیان اینکه ۸۰ درصد از منابع کمیته امداد برای خودکفایی و توانمند سازی خانواده های تحت حمایت اختصاص یافته است گفت: خانواده های تحت پوشش این نهاد میهمانان مقطعی کمیته امداد محسوب می شوند که باید پس از یک مدت کوتاه توانمند و از چرخه حمایتی امداد خارج شوند.


امید با اشاره به جمعیت تحت پوشش کمیته امداد که در سن اشتغال قرار دارند تصریح کرد: جمعیت فعال تحت حمایت این نهاد بین سنین ۱۸ تا ۶۰ سال حدود ۲ میلیون نفر هستند که حدود یک میلیون نفر از آنها مستعد کار و حدود ۴۰۰ هزار نفراز آنان آموزش های لازم را دریافت کرده اند و آماده ورود به بازار کار هستند.


وی ایجاد اشتغال های خرد را بهترین راهکار برای از بین بردن مشکل بیکاری در جامعه عنوان کرد و گفت:این نهاد سال گذشته با جذب و تامین یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار موفق به ایجاد ۱۲۰ هزار فرصت شغلی شد. همچنین سال گذشته ۳۵۰ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت آموزش های فنی و حرفه ای دیده اند و موفق به دریافت تسهیلات برای آغاز به کار شده اند.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در ادامه به طرح های کمیته امداد در حوزه کشاورزی اشاره کرد و اظهار کرد: بیش از ۴۰ درصد طرح های این نهاد در حوزه کشاورزی است و ۱۶ درصد از صنایع دستی کشور از سوی مددجویان کمیته امداد تامین می شود.


امید درباره فرایند اشتغال درکمیته امداد گفت:استعدادسنجی ،آموزش که با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای در سطح کشور در حال انجام است، پرداخت تسهیلات و یا تامین منابع و نظارت ازجمله فرایندهای ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت است. در جلسه‌ شورای عالی اشتغال مصوب شد که سقف پرداخت تسهیلات از ۱۵ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش یابد که هم اکنون این مصوبه به شورای پول و اعتبار منتقل شده و امیدوار به تایید این مصوبه هستیم.


وی افزود: منبع صندوق توسعه ملی و کمک‌های مردمی سومین منبعی است که کمیته در فرایند خودکفایی خانوارها از آن استفاده می‌کند. شورای اشتغال کمیته امداد آمادگی خود را دریافت ۳هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۵ اعلام کرده تا زمینه ۲۶۰هزار فرصت شغلی در کشور را فراهم کند.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه بیشترین تمرکز کمیته امداد در طرح های اشتغالزایی نظارت بر طرح ها است بیان کرد: پایداری طرح‌ها اصلی‌ترین کار کمیته امداد است تا طرح‌ها به ثمر بنشینند. بازاریابی و پایدارسازی طرح آخرین مرحله را تشکیل می‌دهد.


امید با اشاره به امضای توافقنامه کمیته امداد و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: این توافقنامه امروز همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر در استان خوزستان با حضور مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد و علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسیده است که براساس این توافقنامه دوهزار و ۲۵۰میلیارد تومان تصویب شده که یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مجموعه منابع امداد و بانکی و ۷۵۰میلیارد تومان آن را وزارت کار برای ۱۵۰ هزار فرصت شغلی تامین می کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته