دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1402 - 16:21

امیر قطر: نباید تنها به محکومیت اکتفا کنیم

امیر قطر: نباید تنها  به محکومیت اکتفا کنیم
امیر قطر در سخنانی در اجلاس عربی و اسلامی در ریاض عربستان گفت: جامعه جهانی در توقف کشتار در غزه و این جنگ تجاوزکارانه ناکام مانده است.
کد خبر : 878352

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سخنانی در اجلاس عربی و اسلامی در ریاض عربستان گفت: جامعه جهانی در توقف کشتار در غزه و این جنگ تجاوزکارانه ناکام مانده است.

وی افزود: آنچه در غزه رخ می‌دهد تحول خطرناکی است. جامعه جهانی تاکی با اسرائیل به عنوان یک طرف فوق قانون رفتار خواهد کرد. چه کسی فکر می‌کرد که در قرن بیست و یکم بیمارستان‌ها هدف قرار گیرند.

امیر قطر افزود: جامعه جهانی با اجازه دادن به حملات به بیمارستان‌ها و محله و اردوگاه‌ها خودش را قبل از دیگران زیر سئوال می‌برد. موضع ما حمایت از پایداری ملت فلسطین و مسئله عادلانه آن‌هاست.

وی گفت: خواهان گشودن گذرگاه بشردوستانه امن به شکل دائمی برای رساندن کمک‌ها بدون قید و شرط هستیم. امیدواریم که آتش‌بس انسانی در آینده نزدیک برقرار شود.

امیر قطر تأکید کرد: ما در راستای حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش و خونریزی و حمایت از غیرنظامیان حرکت می‌کنیم. به‌شدت حمله اسرائیل به مراکز درمانی و توجیه آن با ادعاهای ثابت نشده را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: از سازمان ملل می‌خواهیم که تیم تحقیق بین‌المللی درباره بمباران بیمارستان‌ها اعزام کند. نباید به محکومیت و انکار اکتفا کنیم بلکه باید اقدامات بازدارنده اتخاذ کنیم. تا کی به اسرائیل اجازه داده خواهد شد که قوانین بین‌المللی را زیر پا بگذارد؟

امیر قطر گفت: اسرائیل حقوق ملت فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته