دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1402 - 15:38

سخنگوی وزارت خارجه: عملیات «طوفان الاقصی» ریشه‌ای ۷۵ ساله دارد

سخنگوی وزارت خارجه: عملیات «طوفان الاقصی» ریشه‌ای ۷۵ ساله دارد
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه عملیات ۷ اکتبر ریشه‌ای ۷۵ ساله دارد، متهم کردن جنبش حماس به آغاز جنگ جاری در غزه و تروریستی توصیف کردن این حمله را شعاری انحرافی از سوی رژیم صهیونیستی و حامیان شناخته شده آن خواند.
کد خبر : 878333

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز (شنبه) ۲۰ آبان ماه ۳۶ روز از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان و تشدید محاصره این منطقه می‌گذرد. جنایاتی که در واکنش و به بهانه عملیات طوفان الاقصی از سوی صهیونیست‌ها صورت گرفت و همچنان نیز ادامه دارد.

براساس آخرین آمار در پی حملات رژیم صهیونیستی در غزه ۱۱ هزار و ۷۸ نفر شهید و ۲۷ هزار و ۴۹۰ هم مجروح شده‌اند. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۲۰ آبان ماه در شبکه اجتماعی ایکس به زبان‌های، فارسی، انگلیسی و عربی نوشت: متهم کردن جنبش حماس به آغاز جنگ جاری در غزه و تروریستی توصیف کردن حمله ۷ اکتبر، یک شعار انحرافی از سوی رژیم صهیونیستی و حامیان شناخته شده آن است.

وی با بیان اینکه عملیات ۷ اکتبر ریشه‌ای ۷۵ ساله دارد، خاطرنشان کرد: جنگ جاری صهیونیست‌ها علیه غزه نیز تکرار وسیع‌تر و فجیع‌تر جنایاتی است که رژیم غاصب طی ۷۵ سال گذشته به طور مستمر علیه ملت مظلوم فلسطین مرتکب شده است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: افکار عمومی جهان، فریب تبلیغات دروغین رژیم صهیونیستی در توجیه نسل‌کشی جاری در غزه را نخواهد خورد.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها و بارها نسبت به نسل‌کشی در غزه و وقوع فاجعه انسانی در این منطقه هشدار داده بود.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته