دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1402 - 14:10

کاظمی‌قمی: با سفر هیئت طالبان، «برادری» ایران افغانستان ثابت شد

کاظمی‌قمی: با سفر هیئت طالبان، «برادری» ایران افغانستان ثابت شد
حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس‌جمهوری در امور افغانستان در شبکه ایکس ( توییتر سابق ) نوشت: آنچه ایران در سفر هیئت اقتصادی به سرپرستی ملا برادر اثبات کرد، در یک کلمه به عنوان یک همسایه و عضوی از مجموعه منطقه ابراز "برادری" نسبت به ملت شریف افغانستان بود .
کد خبر : 878298

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس‌جمهوری در امور افغانستان در شبکه ایکس ( توییتر سابق ) نوشت: آنچه ایران در سفر هیئت اقتصادی به سرپرستی ملا برادر اثبات نمود، در یک کلمه به عنوان یک همسایه و عضوی از مجموعه منطقه ابراز "برادری" نسبت به ملت شریف افغانستان بود تا در گذر از "تحریم‌ها و تحدیدهای" ظالمانه و ناجوانمردانه عبور کنند.

هیئت اقتصادی افغانستان به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر شنبه گذشته به ایران سفر کرد و ضمن رایزنی با مقامات ارشد کشورمان و گفت و گو درباره مسائل دو جانبه، اقتصادی، ترانزیت و... از نزدیک در جریان ظرفیت های اقتصادی و تجاری در اصفهان و بندر چابهار قرار گرفتند.

در سفر هیئت اقتصادی طالبان به ایران و برگزاری نشست مشترک دو کشور، ۵ سند تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی میان ایران و افغانستان به امضا رسید.

در نشست شامگاه پنجشنبه شب ۱۸ آبان با حضور «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان و «ملا عبدالغنی برادر آخوند» معاون اقتصادی نخست‌وزیر دولت افغانستان و «نورالدین عزیزی» سرپرست وزارت صنعت و تجارت این کشور به همراه تعدادی از تجار افغانستانی و فعالان اقتصادی ایرانی برگزار شد که ۵ سند تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان مسئولان دو کشور امضا و مبادله شد.

عناوین اسناد مبادله شده میان مقامات دو کشور به شرح زیر است:

۱- سند یادداشت تفاهم اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی.

۲- صورتجلسه نشست کمیته مشترک همکاری حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای.

۳- سند یادداشت تفاهم همکاری سازمان هواپیمایی کشوری ایران و طرف افغانستانی.

۴- سند همکاری میان ذوب‌آهن اصفهان و طرف افغانستانی.

۵- سند همکاری میان مناطق آزاد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته