دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در هشتاد و یک‌‌ومین رویداد امید و افتخار مطرح شد؛

نظری: افتتاح ۴۰ بازار تره بار تا پایان سال جاری

نظری: افتتاح ۴۰ بازار تره بار تا پایان سال جاری
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از افتتاح ۴۰ بازار تره بار تا پایان سال جاری خبرداد.
کد خبر : 878248

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین بهره‌برداری از دوبازار میوه و تره بار شقایق و مهستان و آغاز پروژه بازار میوه و اره بار فدک صبح امروز شنبه- شنبه ۲۰آبان ماه ۱۴۰۲-  در هشتادو یک‌ و مین  رویداد امید و افتخار با حضور حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار، رضا سیفی، شهردار منطقه ۱۷ برگزار شد.

حسین نظری، معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در این مراسم از مقام شهدای ایران اسلامی تجلیل به عمل آورد و در ادامه از اهمیت موضوع امنیت در جامعه سخنانی جاری کرد.نظری هشتادو یک‌و مین پروژه امید و افتخار را امید آفرین خواند و از شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران قدر دانی کرد.

وی افزود: امروز شاهد دو افتتاح در منطقه ۱۷و۲هستیم و دو پروژه دیگر نیز کلنگ زنی خواهد شد که یکی از آنها دومنظوره خواهد بود.برای ایجاد یک بازار میوه و تره بار ابتدا باید زمین توسط شهرداری منطقه تامین شود و نتیجه یک کار جمعی است.

نظری با اشاره به اینکه علاوه بر تقاضا و توجه مردم، دید و منظر مناسب مد نظر بوده که در افتتاح بازار شقایق به نگاه ایرانی و اسلامی توجه شده است،گفت:  بناداریم که توسعه خدمات را افزایش دهیم.

نظری در ادامه به اضافه شدن چرخ دستی به میادین خبرداد و همچنین آموزش به پیمانکاران و فروشندگان میادین خبرداد تا با مردم با ادب احترام برخورد کنند  و این کار موجب رضایت‌مندی مردم خواهد شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در پایان گفت: برنامه داریم تا پایان سال ۴۰ بازار تره بار را افتتاح کنیم و از شهرداران در خواست میکنم که زمین مناسب در اختیار سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران قرار دهند.

آیین بهره‌برداری از دوبازار میوه و تره بار شقایق و مهستان و آغاز پروژه بازار میوه و تره بار فدک صبح امروز شنبه -۲۰آبان ماه ۱۴۰۲- در هشتاد و یکمین رویداد امیدوافتخار با حضور حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و رضا سیفی، شهردار منطقه ۱۷ برگزار شد.

افتتاح ۳میدان میوه و تره در منطقه ۱۷ تا سال آینده

رضا سیفی در ابتدای این مراسم گفت: منطقه ۱۷ با ۴هزار شهید، مانند نگین می‌درخشد و افتتاح امروز نتیجه تلاش‌های معاونت خدمات شهری و سازمان میوه و تره بار است.

سیفی در مورد بازار شقایق افزود: معماری ایرانی اسلامی این بازار را متفاوت کرده است و تلاش اصلی شهردار تهران نیز احیای هویت تاریخی پایتخت است. ما نیز در منطقه ۱۷ به دنبال تقویت هویت تاریخی و انقلابی این هستیم.

شهردار منطقه ۱۷ ادامه داد: در این منطقه چهار میدان تره‌بار داریم. در سال آینده نیز ۳میدان تره‌بار دیگر در این منطقه افتتاح خواهد شد.

سیفی در پایان گفت: بازار فدک دو منظوره ساخته خواهد شد، در کناره تره‌بار این مجموعه امکانات ورزشی و فرهنگی نیز خواهد داشت؛ با ارائه خدمات چنین به شهروندان  به دنبال ایجاد عدالت در مناطق جنوبی و شمالی هستیم.

ورود سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به حوزه عرضه خشکبار در میادین

ایوب فصاحت در آئین بهره برداری از دو بازار میوه و تره بار و آغاز احداث پروژه بازار میوه و تره بار فدک در منطقه ۱۷ در قالب هشتاد و یکمین پویش امید و افتخار، گفت: امروز یکی از دو پروژه‌ای که افتتاح می‌شود بازار میوه و تره بار شقایق در منطقه ۱۷ است که با الگوی معماری ایرانی – اسلامی طراحی شده و پروژه میدان تره بار شهید چراغی نیز که با طرحی جدید ساخت آن آغاز شده در آن معماری ایرانی - اسلامی به صورت جدی مد نظر قرار گرفته است تا این میدان‌ها با الگوی ایرانی – اسلامی تقدیم شهروندان شود.

وی افزود: در راستای ساخت میدان میوه و تره بار شقایق باید از سازمان عمران مناطق که این پروژه تحویلی آنها بوده تقدیر کنم. در دنیا شهرداری‌ها وظایف خاصی را در برخی از مناطق بر عهده می‌گیرند که یکی از آنها ورود شهرداری‌ها به حوزه غذای شهر است. در همین راستا احساس وظیفه کردیم تا در راستای سیاست‌های کلان دولت و شهر اقداماتی را انجام دهیم. در حوزه غذای شهر ورود پیدا کردیم؛ اما به هیچ عنوان نمی‌خواهیم با بخش خصوصی رقابت کنیم.

به گفته وی، اختلاف قیمت محصولات عرضه شده در بازارهای ما با سطح شهر وقتی کمتر می‌شود خوشحال می‌شویم. چرا که این به معنای افزایش عدالت در شهر است.

فصاحت ادامه داد: در حالیکه دولت با ایجاد بورس و گذاشتن قواعد و نظارت بر آنها بازار را تنظیم می‌کند ما هم قواعدی را برای عرضه در نظر می‌گیریم و بر آنها نظارت می‌کنیم. در میادین ما بهره بردارها در بخش خصوصی هستند و کار توزیع را انجام می‌دهند. ما نیز فقط بستر را برای آنها فراهم می‌کنیم. به ویژه ایجاد دفتر نرم افزاری که در نظر داریم جایگزین دفتر سخت افزاری در آینده بازارهای ما می شود. به این ترتیب به هیچ وجه رقیب بخش خصوصی نیستیم؛ بلکه رقیب ما برخی فروشندگانی هستند که انصاف ندارند و ما به عنوان تنظیم گر قواعدی می‌گذاریم و بر آن قواعد نظارت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه به زودی در حوزه عرضه خشکبار ورود پیدا می‌کنیم، افزود: هر کجا قیمت بالاتر از کانون تولید باشد ورود پیدا می‌کنیم و جلوی بالا رفتن بی قاعده قیمت‌ها را می‌گیریم. حدود ۳۵۰ غرفه در میادین ما وجود داشت که محصولات بی کیفیت عرضه می‌کردند. لذا در سال گذشته ۱۷۲ مورد از این غرفه‌ها رهاسازی شد و با بکارگیری بهره بردار جدید بهره بردار متوجه شد که کیفیت باید در حد اعلا رعایت شود. امسال نیز ۱۱۲ غرفه دیگر رهاسازی شد و از ۶۴ غرفه باقیمانده تا پایان سال آینده رهاسازی و بکارگیری بهره بردار جدید انجام خواهد شد.

فصاحت تاکید کرد: در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش مراجعه به میادین را داشتیم و در بعد برخورد مناسب با خریداران نیز ۴۰ درصد کاهش برخوردهای نامناسب را داشتیم و تعداد پیام‌های قدردانی شهروندان از سازمان میادین میوه و تره بار رشد قابل توجهی داشته است. امیدواریم با احداث میادین جدید در حوزه تنظیم بازار نقشی موثر را ایفا کنیم که قیمت‌ها به صورت واقعی باشند. در این راستا حتما با شرکت پخش کار خواهیم کرد که با ایجاد بستر مناسب در میادین از ظرفیت این شرکت برای پخش کالاهای اساسی استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص پایش سلامت میوه‌ها در میادین میوه و تره بار گفت: در ۲۳۰ محصول در میدان مرکزی میوه و تره بار پایش را آغاز کرده‌ایم که تا اوایل بهمن ماه نتیجه آن مشخص می‌شود. هدف از این اقدام طرح شناسنامه دار کردن باغات و اراضی است که تولیداتشان در سطح میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود و در نهایت بر اساس مستندات این پایش اولیه به سمت این موضوع حرکت می‌کنیم که محصولات عرضه شده در میادین دارای علامت مشخص استاندارد باشند.

وی ادامه داد: در سال جاری تا پایان سال ۴۰ بازار جدید غیر از بازارهایی که تخریب و نوسازی شده‌اند احداث خواهد شد. در حال حاضر ۱۰ بازار افتتاح شده و ۳۰ بازار نیز تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد. به این ترتیب تا کنون ۱۰ بازار جدید از ۱۰۰ بازاری که وعده احداث آنها داده شده به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته