دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1395 - 11:11
در هشتمین جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی

هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد به سوالات پزشکان آینده پاسخ دادند

هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در هشتمین جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی، به دانشکده پزشکی رفته و به سوالات پزشکان آینده کشور پاسخ دادند.
کد خبر : 87812

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف آباد، سید محمد امیری که به همراه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی دانشکده پزشکی واحد نجف آباد شرکت کرد، هدف از برگزاری این جلسات را آشنایی با نکته نظر، پیشنهاد و انتقادهای دانشجویان عنوان کرد و گفت: «در جلساتی که به صورت هفتگی در دیگر دانشکده ها برگزار شد، دریافت نکته نظر و پیشنهاد دانشجویان در بهبود کیفیت کار، اصلاح برخی امور دانشکده و دانشگاه بسیار مفید و موثر بوده و برای ادامه بهتر فعالیت در دانشگاه، کمک بسزایی به مسئولان واحد نجف آباد کرده است.»


رئیس واحد نجف آباد، استفاده از برخی تسهیلات موجود را حق دانشجویان دانست و ادامه داد: «دانشجویان باید از امکانات و تسهیلات موجود نهایت استفاده را داشته باشند. بهره‌مندی از وام فراغت از تحصیل وزارت علوم مستلزم رعایت شرایط و زمانبندی مختص به آن است که برخی از دانشجویان در زمان مقرر مراجعه نمی کنند و نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند.دانشجویان باید به اطلاعیه هایی که در این گونه موارد صادر می شود توجه بیشتری داشته باشند چرا که در غیر این صورت حق و حقوق خودشان از بین می‌رود.»



وی با تاکید بر استفاده حداقلی از استادان حق التدریس در دانشکده پزشکی افزود: «استفاده از استادان حق التدریس در این دانشکده باید به حداقل ممکن برسد. البته حضور برخی از افراد که واجد شرایط لازم بوده یا دارای تجربیات ارزنده ای هستند می‌تواند برای دانشجویان پزشکی بسیار سودمند باشد. در زمینه آموزش هیچ‌گونه کم کاری و سهل انگاری برای ما قابل قبول نیست. با توجه به ماهیت رشته پزشکی که دانش آموختگان آن با جان انسان سروکار دارند، باید استانداردهای آموزشی در این دانشکده بسیار جدی تر از دیگر دانشکده ها مورد توجه قرار گیرد و تحت هیچ شرایطی و به هیچ بهانه ای نباید از رعایت حداکثر استاندرد های آموزشی عدول شود. اگر جایی مشکل یا مساله ای وجود داشته باشد، حتما باید برطرف شود. البته این حساسیت در سایر رشته ها نیز وجود دارد اما در رشته پزشکی باید به شکل خاص دنبال شود چراکه دانشجویان این رشته در آینده مستقیما با جان افراد سر و کار دارند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با تشویق دانشجویان پزشکی برای ورود به عرصه‌های پژوهشی خطاب به آنان گفت:‌«باید ارتباط خود را با حوزه معاونت پژوهشی بیشتر کنید. راهکارهای فراوانی برای استفاده از بودجه های پژوهشی وجود دارد که در صورت اطلاع از آنها می‌توانید برای پژوهش های مفید با کارایی لازم از آنها استفاده کنید.»



امیری با توجه به افتتاح چهار مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در هفته گذشته، خاطرنشان کرد: «این پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی صرفا برای استفاده اعضای هیات علمی و استادان ایجاد نشده است. دانشجویان هم باید از این مراکز استفاده کنند و ایده‌های خود را به عمل تبدیل کنند. دانشگاه هم در حیطه وظایف خود حمایت‌ها و کمک‌های لازم را در اختیار دانشجویان علاقه‌مند قرار خواهد داد، تا طرح ها و ایده های خلاق و کاربردی شان را به بوته آزمایش و تحقیق بگذارند. بودجه‌های خوبی در این زمینه وجود دارد که می توان در این راستا از آنها استفاده کرد.»


وی خطاب به دانشجویان گفت: «توصیه می کنم که با جدیت تمام به عرصه پژوهش وارد شوید. اگر برای ایده های خود به برخی از استادان مراجعه کردید و مورد استقبال قرار نگرفتید، نباید ناامید و دلسرد شوید بلکه با تلاش و همت مضاعف ادامه دهید و از راهنمایی های سایر استادان و مسولان دانشکده و دانشگاه در این مسیر استفاده کنید.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته