دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1395 - 10:08
در گفت‌و‌گو با آنا؛

فروزان سلیمانی: با لابی‌گری حق توسلی خورده شد/ در تورنمنت روسیه بدن بازیکنان خالی کرده بود

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان گفت:‌ شاید در عدم انتخاب فرزانه توسلی به عنوان دروازه‌بان برتر جهان لابی انجام شده چرا که او جز بهترین‌های جهان است.
کد خبر : 87809

فروزان سلیمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره برنامه تیم‌ملی فوتسال گفت: «بازیکنان تیم ملی دو سال پیوسته در اردو بوده و هم اکنون فرصتی برای استراحت و ریکاوری پیدا کرده‌‌اند. البته در این مدت هم تمرینات بدنسازی را ادامه می دهیم اما اردوی اصلی ما به بعد از ماه رمضان موکول شده‌ است.»


وی افزود: «هدف اصلی تیم ما مسابقات جام‌جهانی است و همه بازیکنان تلاششان را می کنند تا نتیجه درخشانی در این رقابت‌ها به دست بیاورند. ما در آبان ماه دو بازی دوستانه با روسیه خواهیم داشت و خودمان را برای این رقابت‌ها آماده می کنیم. اگر سال گذشته تیم با وضعیت نامناسبی در مسابقات جام جهانی شرکت کرد امیدوارم مدیران فدراسیون امسال از همین حالا به فکر باشند و شرایط را برای رفتن ما مهیا کنند.»


سلیمانی همچنین به میزبانی رقابت های جام جهانی اشاره کرد و گفت: « روسیه برای میزبانی این رقابت ها اعلام آمادگی کرده است اما زمانی که در تورنمنت روسیه بودیم، این کشور اعلام کرد به دلیل هزینه زیاد نمی‌تواند میزبانی بگیرد، امیدوارم امسال کشوری که میزبان می‌شود نزدیک باشد تا ما برای مسابقات 3 قاره را پشت سر نگذاریم. متاسفانه در مسابقات جام‌جهانی سال گذشته بازیکنان 85 ساعت در راه بودند و وقتی به مقصد رسیدند توان رویارویی با حریفان را نداشتند.»


وی همچنین در مورد انتخاب فرشته کریمی و فرزانه توسلی به عنوان بهترین‌های جهان اظهار کرد: «‌برای من انتخاب فرزانه توسلی به عنوان دروازه‌بان هشتم جهان کمی عجیب بود چرا که او در برابر دورازه‌بان دیگر بسیار قدرتمند بود و حتی دروازه بان اسپانیایی 5 گل خورده بود در حالی که توسلی تنها 3 گل دریافت کرده بود. شاید در این انتخاب یکسری ارتباطات دست داشته و یا لابی انجام شده است. توسلی دروازه‌بانی است که با انگیزه کار می‌کند و امیدوارم در آینده جزو 3 دروازه‌بان برتر قرار بگیرد. البته مشکل اصلی ما این است که توسلی مربی اختصاصی گلر ندارد و از این بابت خیلی متضرر می شود.»


سلیمانی همچنین در واکنش به این که در تورنمنت روسیه گل های زیادی خوردند، اظهار کرد: « در این بازی‌ها تیم ملی دچار نقایص فنی بود و من این موضع را منکر نمی‌شوم و مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرم. اما نکته حائز اهمیت این است که تیم ما تا به حال سه بار در این تورنمنت شرکت کرده است. اگرچه تیم ملی فوتسال بانوان هم اکنون قهرمان آسیاست و توقع و انتظار از آن زیاد است اما باید به این نکته هم توجه کنیم کسب عنوان سومی برای تیمی که تنها تجربه سه بار حضور در این رقابت‌ها را دارد نتیجه بدنی نیست. ضمن اینکه این رقابت‌ها برای ما حکم بازی تدارکاتی داشتند و در اینگونه بازی ها برد و باخت به هیچ عنوان ملاک نیست.»


سرمربی تیم فوتسال بانوان ادامه داد: «نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که این تورنمنت اواخر اردیبهشت برگزار شد و همه بازیکنان ما رقابت های لیگ را پشت سر گذاشته بودند و بدن‌های آنها خالی کرده بود.»


وی همچنین به کیفیت لیگ امسال اشاره کرد و گفت: « ما چندین سال است که تنها لیگ داریم و تیم‌ها بدون در نظر گرفتن کیفیت بازی می کنند. متاسفانه در میانه‌های لیگ می‌بینیم برخی از تیم‌ها به دلیل مسائل مالی و عدم حمایت از سوی اسپانسر کناره‌گیری می کنند که این موضوع خواه ناخواه بر روی عملکرد تیم‌ها تاثیر منفی می گذارد. امیدوارم رییس جدی فدراسیون فوتبال نگاه ویژه ای به فوتسال بانوان داشته باشند. تا قبل از اینکه تیم ما عنوان قهرمانی آسیا را کسب نکرده بود هیچ کس ما را باور نکرده بود اما حالا با این عنوان شرایط و نگاه ها تغییر کرده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته