دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی علم برای صلح و توسعه؛

گروه ۷ به جای بیانیه‌خوانی، پاسخگوی جنایت‌های رژیم غاصب باشد/ نمایش هولناک پیشرفت‌های نظامی غرب در غزه

گروه ۷ به جای بیانیه‌خوانی، پاسخگوی جنایت‌های رژیم غاصب باشد  نمایش هولناک پیشرفت‌های نظامی غرب در غزه
سازمان بسیج اساتید کشور در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی علم برای صلح و توسعه تاکید کرد: کشور‌های گروه ۷به جای تهمت به ایران و بیاینه خوانی‌های بی حاصل، پاسخگوی جنایت‌های این رژیم کودک کش در فلسطین باشند.
کد خبر : 878059

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی علم برای صلح و توسعه تاکید شده است که این روز‌ها استکبار جهانی، صهیونیزم بین الملل و لیبرال دمکراسی غرب نمایشی هولناک از وحشیانه‌ترین نوع استفاده پیشرفت‌های آمریکا و اروپا در عرصه نظامی را در کشتار بی رحمانه زنان و کودکان غزه به اجراء گذاشته اند.

متن این بیانیه به شرح زیراست:

«بسمه تعالی

دهم نوامبر برابر با ۱۹ آبان ماه تحت عنوان «روز جهانی علم برای صلح و توسعه» نامگذاری شده است تا با برجسته سازی اهمیت صلح برای بشر و لزوم بکارگیری علم و دستاورد‌های علمی در مسیری خلاف صلح جهانی را گوشزد نماید. این درحالیست که این روز‌ها استکبار جهانی، صهیونیزم بین الملل و لیبرال دمکراسی غرب نمایشی هولناک از وحشیانه‌ترین نوع استفاده پیشرفت‌های آمریکا و اروپا در عرصه نظامی را در کشتار بی رحمانه زنان و کودکان غزه به اجراء گذاشته اند.

به لحاظ نظری کارکرد علم، پرداختن به چالش‌های جهانی از تغییرات اقلیمی و بحران‌های بهداشت عمومی تا امنیت غذایی و نوآوری­های فناورانه می­باشد و روز جهانی علم با اهداف هفده گانه تلاشی است تا ضمن ارائه یک طرح کلی برای دستیابی جوامع بشری به آینده بهتر، دانش‌های بروز و فناوری‌های نوین را در راستای تامین نیاز‌های انسانی من جمله آموزش با کیفیت، انرژی­های تجدیدپذیر، عدالت توزیعی، توسعه صلح آمیز، سلول‌های بنیادین، علوم ارتباطات، نانو و فیزیک هسته‌ای و... قرار دهد.

اما واقعیت‌های میدانی در میانه اروپا، در سرزمین‌های اشغالی، قدس شریف، غزه مقاوم، علیه مردمی مظلوم و ستمدیده بیانگر فاصله میان حقایق و نام گذاری هاست. نسل کشی، کشتار بیرحمانه کودکان و زنان، قتل و خونریزی، بمب‌های فسفری، سلاح‌های نامتعارف، تحریم آب و غذا، موشک باران بیمارستان و پناهگاه‌ها همه این‌ها واقعیت‌هایی هستند که نشان می‌دهد:

چگونه یک سازمان بی ملل، یک شورا ضد امنیت و حقوق علیه بشر باشد؟

چطور می‌شود در کنار جنایت و خیانت ایستاد و به آن همه کمک کرد؟

نام گذاری روز‌ها و مناسبت تا چه اندازه پوشالی و فریبکارانه است؟

چهره واقعی دمکراسی غربی، کمک‌های انسان دوستانه، نهاد‌های بین المللی چیست؟

واژه‌های وابستگی، ذلت پذیری، قدرت طلبی، دنیاگرایی، سکوت، انفعال به چه معنا و مفهومی است؟

بشر، امنیت، حقوق، زن، زندگی، آزادی، انسانیت، افکار عمومی، دوستی و... در فرهنگ غربی چه مفهومی دارند؟

«روز جهانی علم برای صلح و توسعه» هم اگر فرصتی برای فکر کردن و پاسخ به این گونه پرسش‌ها نباشد، روزی برای فریاد کشیدن علیه ظلم و تجاوز نشود، به حرکتی از سوی دانشمندان و پژوهشگران سراسر جهان تبدیل نشود، یکی از همین روزهاست؛ لذا سازمان بسیج اساتید همه وجدان‌های بیدار، صاحبان علم و اصحاب قلم، دانشمندان و مجاهدان سنگر دانش را برای نقش آفرینی علیه این همه ظلم و جنایت فرا خوانده تا موارد ذیل را با قید فوریت و قاطعیت خواستار گردند:

۱) روز جهانی علم برای صلح و توسعه، می‌بایست مانع استمرار آپارتاید علمی و جنگ اقتصادی در جهان در راستای ساخت تجهیزات مورد نیاز کشور‌ها برای چرخاندن چرخ اقتصاد و تولید مواد پیشرفته از جمله دارو‌های نایاب و کم یاب برای درمان بیماران محتاج، گردد؛ لذا از کلیه دوستداران علم و صلح انتظار می‌رود جهت مقابله با آپارتاید علمی، تحریم‌های ظالمانه علیه کشور عزیزمان ایران و بسیاری از کشور‌ها و ملت‌ها تلاش نموده و اجازه ندهند تا علم و دانش به ابزاری برای دستیابی اهداف شوم استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل مبدل گردد.

۲) ضمن محکومیت حملات مستمر با استفاده از سلاح‌های نامتعارف رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی، از تمامی نهاد‌ها و مجامع بین المللی می‌خواهیم تا هر چه سریعتر به روند کودک­کشی و نسل­کشی در غزه خاتمه داده و از ادامه قتل‌عام زنان و کودکان و یک فاجعه انسانی هولناک جلوگیری به عمل آورند.

۳) از تمامی دولت‌ها و ملت‌های جهان بویژه امت اسلامی درخواست می‌کنیم تا در ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم مظلوم غزه بویژه دارو، غذا، آب، پوشاک به طور عاجل اقدام به عمل آمده و ممانعت اشغالگران از رسیدن سوخت مورد نیاز بیمارستان‌ها و نیاز‌های درمانی و پزشکی را به عنوان خط قرمز اعلام نمایند.

۴) از تمام کشور‌ها خاصه دولت‌های اسلامی می‌خواهیم تا با تحریم تجاری و اقتصادی رژیم اشغالگر صهیونیستی نسبت به هر گونه صادرات و واردات کالا‌های وابسته به این رژیم جانی و شرکت‌های وابسته به آن خوداری کنند. 

۵) از تمامی وجدان‌های بشری و نهاد‌های مردمی انتظار داریم تا برای محاکمه دولت خونخوار نتانیاهو و حامیان غربی اش از جمله رئیس جمهور آمریکا به دلیل ارتکاب جنایت جنگی و نقض همه قوانین و هنجار‌های حقوق بین الملل و حقوق بشری در یکی از محاکم بین المللی اقدام به تنظیم شکوائیه‌های حقوقی اقدام کنند.

۶) کشور‌های گروه ۷ که به وجود آورنده و حامی بی، چون و چرای رژیم جعلی صهیونیستی هستند، به جای تهمت به ایران و بیاینه خوانی‌های بی حاصل، پاسخگوی جنایت‌های این رژیم کودک کش در فلسطین باشند و بیش از این با چشم بستن بر وحشی گری‌های این رژیم غاصب، خودشان را در برابر ملت‌های خود و جهان کوچک نکنند. با متهم کردن ایران که همواره حامی مظلومان بوده است نمی‌توانید راهبرد همیشگی خود یعنی عوض کردن جای جلاد وشهید را به سرانجام برسانید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته