دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1395 - 17:36
در نمایشگاه فرهنگ و هنر شهر تهران مطرح شد؛

کشاورز: جوانان ما باید فرهنگ کشور را بشناسند / فیاضی: ترویج کتابخوانی نیاز مملکت است

محمدعلی کشاورز، پیشکسوت سینما و تلویزیون ضمن بازدید از غرفه هاتف شهر در نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر شهر تهران گفت: مملکت ما در طول زمان همیشه دارای یک فرهنگ والایی بوده و جوانان ما باید فرهنگ این مملکت را بشناسند.
کد خبر : 87804

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هاتف شهر، کشاورز با تاکید بر اینکه لازمه شناخت فرهنگ شناخت کامل و دقیق از مملکت است ، تصریح کرد: فرهنگ والای ما را هیچ مملکت دیگری نداشته است بنابراین باید دو دستی این فرهنگ را حفظ کنیم.


وی افزود: فرهنگ فقط خواندن و نوشتن نیست فرهنگ می تواند طرز صحبت کردن یک آقا با خانم یا طرز صحبت کردن یک کارفرما و کارمند است.


بازیگر پیشکسوت سینمای ایران ضمن بیان اینکه سرزمین ما را قوم ها و زبان های مختلفی تشکیل داده است، اظهار داشت: وظیفه هر ایرانی به خصوص پدر و مادرها نشان دادن سرزمینمان به کودکان است و آشنا کردن آن ها با این فرهنگ غنی است.


وی در خصوص نحوه اشاعه فرهنگ توسط موسسه فرهنگی هاتف شهر نیز گفت: این موسسه اقدامات فرهنگی و هنری مناسبی انجام داده اما باید تلاش کند تا برنامه‌ریزی‌های فرهنگی خود را به گونه ای انجام دهد که مقوله فرهنگ را از کودکی به بچه ها آموزش دهد و برنامه ها را کودک محور دنبال شود.


موسسه هاتف شهر کیوسک‌های تبادل کتاب در شهر ایجاد کند


رضا فیاضی بازیگر تئاتر و تلویزیون نیز ضمن بازدید از غرفه هاتف شهر در نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر شهر تهران گفت: این موسسه با ایجاد فضاهایی برای تبادل کتاب، کتابخوانی را در جامعه رواج دهد.


وی با تاکید بر اینکه ترویج کتابخوانی نیاز مملکت است، تصریح کرد: یکی از راه های پیش رو موسسه ایجاد کیوسک های مهربانی کتاب است که با فراهم کردن فضای مناسب امکان تبادل کتاب را برای شهروندان ایجاد کند.


فیاضی ادامه داد: در حوزه فرهنگ اتفاقات خوبی استفاده است و امیدواریم مردم بتوانند استفاده خوبی از این شرایط کنند.


بازیگر تئاتر ایران اظهار داشت: فضا سازی فرهنگی به نفع مملکت، جوانان و آبادی کشور است و هرچه فرهنگ ما برپارتر باشد آبادی کشور ما نیز تامین تر است.


وی اظهار داشت: یکی از آرزوهای من تلاش در باب فرهنگ و هنر و ایجاد فضای مناسب جهت استفاده مردم است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته