دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل دفتر ساها دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه کمیته مرکزی ساها خبر داد

فرایند خرید تجهیزات آزمایشگاهی اصلاح شد/ اجازه خرید 44میلیارد تومان تجهیزات به واحدها داده شده است

کمیته مرکزی ساها (سامانه آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد) عصر امروز با حضور دکتر داود ثمری‌ مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علیرضا ایرانبخش مدیرکل دفتر ساها و دکتر صحافی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و IT دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 87799

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ایرانبخش در این جلسه، ضمن بزرگداشت آزادسازی خرمشهر و بعد از قرائت دستور جلسه گفت: «کمیته مرکزی ساها تا امروز توانسته فرآیند خرید تجهیزات را اصلاح و بانک اطلاعاتی آزمایشگاه‌ها و دستگاه‌ها را تکمیل کند. همچنین یک شرکت دانش‌بنیان در شورای اقتصاد دانش‌بنیان نیز تصویب شده که به زودی فعالیت‌اش را آغاز می‌کند.»


او خبر داد برای همه دستگاه‌ها فرم شناسنامه آماده و به واحدها ارسال شده است و گفت: «با حمایت دکتر حمید میرزاده بخشنامه حق فنی، بعد از 13 سال بازنگری و ابلاغ شد.»


ایرانبخش به کتاب‌هایی که درباره ساها منتشر شده است اشاره کرد و گفت: «8 کتاب درباره مجموعه ساها به چاپ رسیده که ماه گذشته از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از آن رونمایی شد. 1500 نوع دستگاه و 129هزار دستگاه در مجموعه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که همگی در ساها ثبت شده‌اند. همچنین با حمایت‌های میرزاده اداره پایش و نظارت ساها نیز به این مجموعه اضافه شده است.»


مدیرکل دفتر آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «همه دستگاه‌ها در سطح دانشگاه باید ارزیابی شوند و پاسخگو به نیازهای جامعه باشند. این موضوع جزو وظایف ذاتی ماست. همچنین ارتقای کیفیت آموزشی در قالب بخشنامه‌ها در دستور کار قرار دارد. از طرفی علی‌رغم مشکلات زیادی که در فرآیند خرید وجود داشت، این فرآیند اصلاح شد و 44میلیارد تومان مجوز خرید دستگاه‌ها از سوی دکتر میرزاده به واحدها داده شد.»


او خبر داد تاکنون 1048 درخواست خرید تجهیزات از سمت واحدهای دانشگاه آزاد به دفتر ساها ارسال شده و با 863 مورد آن موافقت شده است. ایرانبخش گفت: «در کنار این موارد 2877 کارمند در مجموعه ساها مشغول به کار هستند. 854 خدمات در ساها ثبت شده و 759 پیشنهاد ثبت خدمات از سوی واحدها مطرح شده است.»


ایرانبخش به نگاه رییس دانشگاه آزاد اسلامی به برنامه‌ها و بخشنامه‌های ساها اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه فعالیت درباره آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در بالاترین سطح دانشگاه وجود دارد و واحدهای دانشگاهی نیز باید این موضوع را جدی‌تر بگیرند. همچنین باید مدنظر داشت که سامانه ساها برای توسعه تحصیلات تکمیلی و دانشجویان آن بسیار موثر است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته