دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گلزنی، اولویت اول و آخر موتور پرقدرت باواریایی‌ها؛ چگونه «هری کین» رکورد اعجاب انگیز لواندوفسکی را می‌شکند؟

گلزنی، اولویت اول و آخر موتور پرقدرت باواریایی‌ها؛ چگونه «هری کین» رکورد اعجاب انگیز لواندوفسکی را می‌شکند؟
هری کین، کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس از زمانی که به بایرن مونیخ پیوسته، یک اولویت را برای خود تعیین کرده؛ این که با تمام تمرکز، گل پشت گل برای باواریایی‌ها به ثمر رساند و در جست و جوی رکوردشکنی و موفقیت باشد.
کد خبر : 877979

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تا چند ماه قبل حضور بازیکنی همانند «هری کین» در تیم بایرن مونیخ واقعی به نظر نمی‌آمد؛ چرا که گلزن با تجربه به حضور در تیم تاتنهام هاتسپر عشق می‌ورزید. همه هم در جزیره می‌دانستند که «کاپیتان تیم ملی انگلیس» چه علاقه‌ای به تیم لندنی دارد.

در آن موقع هرچند شایعات علاقه بسیار بایرنی‌ها به او شنیده می‌شد، اما خیلی‌ها در جزیره می‌گفتند: «بعید است هری از هاتسپر دل بکند و راهی تیمی دیگر شود.»

حتی وقتی هم که فصل قبل به پایان رسید و تیم قهرمان بوندس لیگا به طور جدی وارد عرصه رایزنی برای جذب فرمانده «سه شیرها» شد، چنین باوری وجودداشت. به خصوص که چندین بار باواریایی‌ها به مدیریت هاتسپر پیشنهاد و رقم دادند، اما پاسخ منفی گرفتند. حتی کار به جایی رسید که مطبوعات آلمان نوشتند بعد از چند ارائه بسته پیشنهادی و دریافت پاسخ منفی، پروژه به خدمت گیری چنین گلزن کارآمدی به شکست منتهی شده است. اما سران باشگاه مونیخی که مصمم بودند به گلزن ناب تاتنهام برسند، برای آخرین بار سعی کردند و خواسته ۱۰۰ میلیون یورویی طرف انگلیسی را پذیرفتند. از این رو تنها چند ساعت قبل از انجام بازی سوپرجام باشگاه‌های آلمان، امکان عقد قرارداد با چنین «مهاجم هدفی» مهیاشد.

پس از آن «کین» به سرعت در ترکیب تیم سرخپوش جای گرفت و به لطف تلاش مثال‌زدنی‌اش، موفق شد با سرعتی بالا، در تیم جدیدش گل بزند و بدرخشد. در همین هفته که دیدار سنتی و معروف به «درکلاسیکر» (ال کلاسیکو آلمانی) با دورتموند انجام شد، لژیونر باشخصیت توانست در برد ۴ بر صفر «هتریک» کرده و به رکورد ۱۵ گل زده در بوندس لیگا بعد از گذشت ۱۰ هفته برسد. یا در بازی چهارشنبه شب با گالاتاسرای ترکیه در لیگ قهرمانان هر دو گل یارانش را در برد ۲ بر یک به ثمررساند.

گلزنی، اولویت اول و آخر موتور پرقدرت باواریایی‌ها؛ چگونه «هری کین» رکورد اعجاب انگیز لواندوفسکی را می‌شکند؟

این چهره در نقش مهاجم نوک تیم ژرمنی آنقدر خوب کارکرده که حالا صحبت از رکوردشکنی اش در پایان فصل جاری به خاطر گلزنی مطرح است. زیرا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ روبرت لواندوفسکی، مهاجم سرشناس و لهستانی کنونی بارسلونا و آن هنگام بایرن، با زدن ۴۱ گل توانست رکورد ۴۰ گل زده «گرد مولر» فقید در ۴۹ سال قبل را بشکند. برهمین اساس حالا در آلمان همه از این صحبت می‌کنند که اگر کین به همین روال ادامه دهد، قادر خواهد بود در پایان فصل از حد نصاب «لوا» هم عبورکرده و رکوردار جدید گلزنی در لیگ ژرمن‌ها بشود.  پس می‌توان پرسید آیا واقعا قادر به خلق چنین حد نصابی است؟

کین مهاجمی برای خلق رکورد

در پاسخ به این سوال مهم می‌توان پاسخ مثبت داد. روزنامه بیلد آلمان در این مورد می‌نویسد: کین حتی با این فرم خیره کننده، آمادگی قادر است از رکورد ۵۲ گل زده ارلینگ هالند، مهاجم نروژی منچسترسیتی که فصل قبل یعنی اولین دوره حضورش نزد آبی آسمانی‌ها ثبت کرد، فراتر برود و نه فقط در آلمان بلکه در سطح اروپا رکوردارشود.

البته در همین ارتباط باید افزود لژیونر انگلیسی تنها بازیکنی در بوندس لیگا نیست که رکورد «لواندوفسکی» را تهدید جدی می‌کند. زیرا در خط حمله تیم اشتوتگارت نیز «سرهو گیراسی» حضوردارد که تاکنون در ۹ بازی لیگ ۱۴ گل به ثمر رسانده است. این مهاجم ملی پوش فرانسوی با اصلیت گینه‌ای در فصل قبل و در نقش بازیکن قرضی در اشتوتگارت ۱۱ گل به ثمررساند. اما گل‌های زیاد فصل جاری او به طور قطع توجه باشگاه‌های اروپایی را به خود جلب کرده تا پایان فصل برای در اختیارگرفتن اش، با ارائه ارقام بالا پا پیش بگذارند.

گلزنی، اولویت اول و آخر موتور پرقدرت باواریایی‌ها؛ چگونه «هری کین» رکورد اعجاب انگیز لواندوفسکی را می‌شکند؟

کین در فصل جاری چقدر خوب بوده؟

برای این که متوجه شویم عملکرد گلزن با تجربه در خط حمله باواریایی‌ها تا چه حد خوب بوده، کافی است آمار زیر را مرور کنیم:

-با ۱۵ گل زده، این بهترین شروع یک فصل فوتبالی برای هری کین از زمان فعالیتش به عنوان بازیکن حرفه‌ای بوده است.
-کین تا به اینجا در ۱۰ بازی بوندس لیگا ۱۵ گل زده و ۵ پاس گل داده که به این ترتیب در ۲۰ گل زده به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش داشته که همین نکته هم تاکنون نزد وی سابقه نداشته است.
-مهاجم بلندقامت در مجموع مسابقاتش در همه جام ها، ۱۴ بازی برای سرخپوشان کرده که ۱۹ گل زده در رده باشگاهی بوده و در همین مدت هم ۳ گل برای تیم انگلیس زده که در مجموع آمار ۲۰ گل زده را در ۳ ماه اخیر نشان می‌دهد.
-هیچ بازیکن دیگری در سطح جهانی و در فصل جاری به اندازه کین گلزنی نکرده است.
-او با این آمار گلزنی از بهترین گلزن تمام فصل قبل بایرنی‌ها (سرژ گنابری) یک گل بیشتر زده است!
-اگر یک گل دیگر در بوندس لیگا بزند، با رکورد آقای گل فصل قبل بوندس لیگا که متعلق به نیکلاس فولکروگ و کریستف انکونکو بود، برابری می‌کند.
-تن‌ها گرد مولر فقید در تاریخ بوندس لیگا توانسته در ۱۰ مسابقه ابتدایی یک فصل بوندس لیگا گل‌های بیشتری نسبت به «هری» (۱۵ گل زده در فصل ۱۹۶۹-۱۹۶۸) به ثمررساند.
-تن‌ها ۷ بازیکن در تاریخ بوندس لیگا توانسته اند ۳۰ یا بیشتر گل بزنند و «هری» اکنون از نیمی از این تعداد را به ثمر رسانده است.
-بهترین فصل او از نظر گلزنی در دوران حضور در انگلیس و تیم تاتنهام مربوط به فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ و ۲۰۲۳-۲۰۲۲ با ۳۰ گل زده می‌شود.
-بهترین لژیونر‌های گلزن انگلیسی تاریخ بوندس لیگا کوین کیگان (فصل ۱۹۷۹-۱۹۷۸ برای هامبورگ) و جیدون سانچو (۲۰۲۰-۲۰۱۹ برای بروسیادورتموند) با ۱۷ گل زده بوده اند که اکنون کین فقط ۲ گل کمتر از آن‌ها زده است.
-کین اولین بازیکن تاریخ بوندس لیگاست که در اولین حضورش در دیدار ال کلاسیکر موفق به انجام هتریک شد.
-در بوندس لیگا به طور میانگین او هر ۵۸ دقیقه یکبار گل زده است.

گلزنی، اولویت اول و آخر موتور پرقدرت باواریایی‌ها؛ چگونه «هری کین» رکورد اعجاب انگیز لواندوفسکی را می‌شکند؟

نظر کین درباره رکوردشکنی

کین در مورد این که آیا می‌تواند رکورد لواندوفسکی را بشکند، می‌گوید: «هنوز تا آن موقع راهی طولانی در پیش دارم. بعد از چند بازی ابتدایی گفتم باید چند بازی انجام شود تا دیگران با نحوه عملکردم آشنا شوند. من فقط یک شماره ۹ عادی نیستم بلکه با هر بازی، بهتر خواهم شد وبه درک بهتری هم می‌رسم.»

وی می‌افزاید: «خوشبختانه از زمانی که اینجا بازی می‌کنم، اوضاعم خوب پیش رفته است. تازه ۳۰ ساله شده ام و همه چیز در گرو این است که خودم چه کار کنم و هم تیمی هایم هم چطور مرا حمایت کنند.»

گلزنی، اولویت اول و آخر موتور پرقدرت باواریایی‌ها؛ چگونه «هری کین» رکورد اعجاب انگیز لواندوفسکی را می‌شکند؟

آقای گلی که در هتل زندگی می‌کند

در هفته ایی که سپری شد، جدا از درخشش فوروارد با سابقه در دربی با زردپوشان، یک خبر عجیب هم درمورد او انتشاریافت. روزنامه سان در گزارشی عنوان کرد کین بعد از چند ماه همراهی بایرن، هنوز در هتل زندگی می‌کند.

این نشریه نوشت: بهترین گلزن کنونی بایرنی‌ها همچنان خانه‌ای در آلمان ندارد و در سوئیتی مجلل در هتل کمپینسکی زندگی می‌کند که هر شب اقامتش، ده هزار پوند خرج دارد و از زمان ورودش به خاک آلمان در ماه اوت تاکنون فقط یک میلیون پوند هزینه اقامتش در هتل لاکچری شهر مونیخ بوده است.

طبق نوشته همین نشریه کاپیتان سه شیر‌ها برای خرید یا اجاره خانه در آلمان تلاش کرده حتی قصری باشکوه را در یکی از مناطق گران شهر مونیخ ماه قبل پیدا کرده که هزینه اجاره اش در برای یک ماه ۷۰ هزار پوند بود؛ خانه‌ای با ۸ اتاق خواب، دو استخر سرپوشیده و روباز، یک سالن سینما و خدمه که وی تصمیمی برای برای اجاره اش هنوز ندارد. در حالیکه در هفته‌های اول قصر دیگری به ارزش ۳۰ میلیون پوند به وی برای خرید پیشنهاد شدکه از خریدش امتناع کرد.

گلزنی، اولویت اول و آخر موتور پرقدرت باواریایی‌ها؛ چگونه «هری کین» رکورد اعجاب انگیز لواندوفسکی را می‌شکند؟

در این حال توماس مولر، مهاجم قدیمی بایرن که آدم بذله گویی است، شوخی جالبی نیز با هم تیمی انگلیسی کرده و گفته هری، چون مرتب گل می‌زند، توپ هر بازی که گل زده را با خود به سوئیت خواهد برد و به خاطر بالارفتن تعداد گل هایش، دیگر جایی در محل اقامت باقی نمی‌ماندتا عاقبت منزلی خریداری یا اجاره کند.

در پی انتشار این گزارش برخی رسانه‌ها در انگلیس از جمله سایت فوتبال ۳۶۵ از وی به خاطر پیدانکردن منزلی برای خود و خانواده‌اش انتقاد کرده و حتی از لفظ «شرمساری» در این زمینه استفاده کرده‌اند. اما روزنامه بیلد به حمایت از لژیونر خوش اخلاق آمده و در مقاله‌ای نوشت اگر کین هنوز در هتل است و خانه‌ای ندارد، به دلیل ناتوانی اش در پیداکردن محل اقامت نیست. بلکه در این است که او تمام هم و غم و تمرکزش را معطوف بازی در بایرن و موفق شدن در تیم آلمانی کرده تا جایی که اولویت اولش، گلزنی و گلزنی است؛ همان چیزی که پیش‌بینی می‌شود موتور گلزنی‌اش تا پایان فصل بی وقفه روشن باشد و آنقدر گل بزند تا در پایان فصل جاری، ابتدا از رکورد لواندوفسکی در بوندس لیگا و بعد ارلینگ هالند در قاره عبور کند.

گلزنی، اولویت اول و آخر موتور پرقدرت باواریایی‌ها؛ چگونه «هری کین» رکورد اعجاب انگیز لواندوفسکی را می‌شکند؟

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته