دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1402 - 18:38

پوتین: الگوهای جنگ سرد دیگر جایی در ائتلاف نظامی چین و روسیه ندارند

پوتین: الگوهای جنگ سرد دیگر جایی در ائتلاف نظامی چین و روسیه ندارند
رئیس‌جمهور روسیه با تأکید بر اینکه «مسکو و پکن هیچ ائتلاف نظامی بر اساس الگوی اتحادهای جنگ سرد تشکیل نمی‌دهند»، گفت: تعامل میان کشورهای ما، «عاملی مهم در تثبیت» امنیت جهانی است.
کد خبر : 877952

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با ژانگ یوشیا معاون رئیس کمیسیون مرکزی نظامی چین افزود: همکاری و ارتباطات ما در حوزه‌های نظامی و فناوری پیشرفته از جمله در زمینه فضا و انواع تسلیحات مدرن بیشترین اهمیت را دارد و به‌طور حتم امنیت روسیه و چین را تضمین می‌کند.

ولادیمیر پوتین در ادامه با تأکید بر اینکه «مسکو و پکن هیچ ائتلاف نظامی بر اساس الگوی اتحادهای جنگ سرد تشکیل نمی‌دهند»، گفت: تعامل میان کشورهای ما، «عاملی مهم در تثبیت» امنیت جهانی است.

رئیس‌جمهور روسیه افزود که رزمایش‌های نظامی مشترک به‌طور منظم برگزار می‌شود و سطح همکاری‌ها در حال افزایش است.

پوتین با اشاره به اینکه «دو کشور در زمینه اقتصادی به‌طور مؤثری همکاری می‌کنند»، گفت: روابط تجاری و اقتصادی با سرعت خوبی در حال توسعه است. ما زودتر از موعد مقرر به اهداف خود می‌رسیم.

او اظهار کرد: ما [روسیه و چین] بر روی بسترها و سازمان‌های بین‌المللی و در وهله اول در سازمان ملل کار می‌کنیم.

پوتین همچنین با اشاره به «سازمان همکاری شانگهای» (SCO) و گروه «بریکس» گفت: مسکو و پکن توجه کافی به بسترهای منطقه‌ای که «روز به روز جهانی‌تر می‌شوند» دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته