دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1402 - 16:45

نقش بی‌بدیل استادان در تقویت روحیه خودباوری و عزت ملی

نقش بی‌بدیل استادان در تقویت روحیه خودباوری و عزت ملی
قائم مقام دانشگاه آزاد استان اصفهان بر نقش مؤثر استادان در ارتقای روحیه خودباوری، عزت ملی و مسئولیت‌پذیری میان دانشجویان تأکید کرد.
کد خبر : 877930

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا جوانمرد، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در نشست «نقش اساتید در مدیریت جنگ شناختی» که در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد یکی از وظایف چندوجهی و بسیار مهم استادان را امید دادن به نسل آینده‌ساز مملکت دانست و اظهار کرد: استادان می‌توانند با تقویت روحیه خودباوری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و عزت ملی، زمینه رشد سیاسی و اجتماعی دانشجویان را فراهم کرده و با ارتقای سطح مشارکت فعال دانشجویی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری به روحیه خودباوری دانشجویان کمک کنند.

وی با اشاره به نقش ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در کشور عنوان کرد: این دانشگاه نزدیک به نیمی از بار آموزش عالی کشور را بر دوش دارد، ازاین‌رو استادان به عنوان پرچم‌دار آموزشی دانشگاه نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با طرح پویش توانسته اشتغال را برای دانشجویان فراهم کند. اکنون ۳ هزار نفر دانشجوی این طرح در واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان فعال هستند که بعضاً توانسته‌اند در شغل خود کارآفرین شوند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به حلال مسئله بودن دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: این دانشگاه برنامه‌های بسیاری را برای حل مسائل جامعه داشته و استادان ضمن اینکه باید ازلحاظ دانش و مهارت کاملاً به‌روز باشند، نیاز است در فرآیند‌های آموزشی، پژوهشی و دانش‌بنیان نیز بتوانند یاری‌رسان دانشگاه و دانشجویان ایده پرداز بوده و در توسعه و پیشرفت دانشگاه می‌توانند کمک شایانی کنند.

جوانمرد افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، صرفاً دانشجو را به امر آموزش ترغیب نکرده؛ بلکه در کنار آن با ایجاد طرح پویش، فضای بسیار خوبی را برای اشتغال دانشجویان فراهم ساخته تا در کنار تحصیل بتوانند در بازار کار نیز وارد شده و موفق باشند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با پذیرش ۶ هزار دانشجوی بین‌الملل توانسته در سطح ملی و بین‌المللی بدرخشد، مطرح کرد: این دانشگاه، دانشگاه بین‌المللی است و تلاش کرده علاوه بر اینکه با کشور‌های همسایه تعامل داشته باشد، بتواند با سایر کشور‌ها نیز در زمینه‌های بین‌المللی فعالیت داشته که تفاهم‌نامه با دانشگاه مالزی نیز مؤید این امر است.

جهت‌دهی دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی توسط استادان

مدیرکل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز با تأکید بر استاد همیار فرهنگ گفت: استادان می‌توانند در برنامه‌های حوزه فرهنگی نقش مؤثری در تأثیرگذاری و جهت‌دهی دانشجو داشته باشند، همان‌گونه که در تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی، استاد مشاور نیز حضور داشته و قادر است دانشجویان را در فعالیت‌های فرهنگی راهنمایی کند.

مجتبی جعفری اضافه کرد: کرسی‌های آزاداندیشی، نمونه‌ای موفق از رهنمود رهبری در دانشگاه است که در این فعالیت‌ها دانشجو و استادان در کنار هم همکاری می‌کنند و هر سال این امر در حال گسترش است. رویداد بزرگ مشق امید نیز رویداد دیگری بوده که در دانشگاه در حال اجراست که مسائل و معضلات خرد و کلان در مناطق مختلف توسط دانشگاه شناسایی‌شده و دانشجو در کنار استادان قرار گرفته و برای حل این چالش‌ها راه‌حل آکادمیک ارائه می‌دهد. ازاین‌رو استادان نقش محوری در همه فعالیت‌های دانشجویی را خواهند داشت.

استادان به عنوان پل ارتباطی دانشگاه و دانشجو هستند

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز با اشاره به نقش استادان در دانشگاه بیان کرد: استاد به عنوان پرورش‌دهنده نسل آینده کشور، نقش کلیدی و محوری داشته و نیاز است در متن ایده‌پردازی فعالیت‌های فرهنگی قرار بگیرند؛ زیرا به عنوان پل ارتباطی دانشگاه و دانشجو هستند.

اصغر عالمیان  با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی تشریح کرد: استادان نقشی بسیار برجسته و حساس در فرآیند ایجاد و پرورش قوه عاقله کشور بر عهده دارند. مشکلات امروز و فردای کشور باید عالمانه حل شود و این مهم با کمک استادان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته