دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1402 - 10:22

آمریکا «وضعیت اضطرار ملی» درباره ایران را تمدید کرد

آمریکا «وضعیت اضطرار ملی» درباره ایران را تمدید کرد
رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال پیامی به نمایندگان کنگره این کشور اعلام کرد که «وضعیت اضطراری ملی» درباره ایران یک سال دیگر تمدید می‌شود.
کد خبر : 877731

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال پیامی به کنگره این کشور «وضعیت اضطرار ملی» درباره ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

در پیام بایدن آمده است که «وضعیت اضطراری ملی در رابطه با ایران در فرمان اجرایی ۱۲۱۷۰ مورخ ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ (۲۳ آبان ۱۳۵۸)، پس از ۱۴ نوامبر ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.»

در پیام رئیس‌جمهور آمریکا به نمایندگان کنگره این کشور همچنین تصریح‌شده که «روابط ما با ایران هنوز عادی نشده است و روند اجرای توافقات ۱۹ ژانویه ۱۹۸۱ با ایران ادامه دارد. بنابراین تشخیص داده‌ام تداوم وضعیت اضطراری ملی اعلام‌شده در فرمان اجرایی ۱۲۱۷۰ در رابطه با ایران ضروری است.

چند روز پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با صدور فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ در ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹، به این اقدام مبادرت  کرد

از زمان وقوع انقلاب اسلامی در ایران و سرنگونی رژیم پهلوی در سال ۱۹۷۹ میلادی (۱۳۵۷ شمسی) وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران هرساله از سوی دولت‌های مختلف آمریکا تمدید می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته