دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1402 - 15:27

ادامه تجمعات اعتراضی در آمریکا در واکنش به ارسال تسلیحات به تل‌آویو

ادامه تجمعات اعتراضی در آمریکا در واکنش به ارسال تسلیحات به تل‌آویو
صدها معترض آمریکایی در بندر تاکومای ایالت واشنگتن آمریکا در اعتراض به بارگیری سلاح‌های آمریکایی جهت ارسال به اراضی اشغالی تجمع کرده و راه خروج کشتی از این بندر را مسدود کردند.
کد خبر : 877643

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروهی از معترضان حامی حقوق فلسطینیان در جنگ غزه در جریان بارگیری محموله تسلیحاتی یک کشتی آمریکایی جهت ارسال تسلیحات نظامی به اراضی اشغالی در بندر تاکومای آمریکا واقع در ایالت واشنگتن تجمع کرده و برای جلوگیری از این اقدام وارد عمل شده و شعارهای اعتراضی سر دادند.

به گزارش «نیوزویک» معترضان صبح خیلی زود، حوالی ساعت ۵ با شعار «جلوی کشتی را بگیرید» تجمع کرده و مانع از بارگیری کشتی برای ارسال سلاح‌های نظامی به تل‌آویو شدند.

پیش‌تر نیز تجمع دیگری از سوی همین گروه از معترضان حامی حقوق مردم فلسطین در بندر اوکلند کالیفرنیا اتفاق افتاد و اکنون با تشدید و ادامه درگیری‌های میان رژیم صهیونیستی و حماس، اعتراضات علیه کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کرده است.

ویدئوی به اشتراک گذاشته شده از تظاهرات در بندر تاکومای واشنگتن در شبکه اجتماعی ایکس، جمعیت زیادی از حامیان فلسطین را نشان می‌دهد که صبح خیلی زود در نزدیکی بندر راهپیمایی کرده و شعار «فلسطین آزاد» و «عدالت خواهی» را سر دادند.

بنا به گزارش‌ها منتشر شده، معترضانی که شمارشان بیش از ۵۰۰ نفر بود در تلاش بودند تا با تجمع در برابر این کشتی، راه‌های ورود بسته‌های مربوط به تسلیحات نظامی به داخل آن را مسدود کرده و اقدامات مذکور برای بارگیری کشتی و ارسال آن به تل‌آویو را متوقف کنند.

سخنگوی پنتاگون در واکنش به این ماجرا عنوان کرده است: وزارت دفاع آمریکا از تجمعات مذکور در برابر کشتی‌های حاوی کمک‌های تسلیحاتی به تل‌آویو باخبر شده است و برای جلوگیری از تکرار تجمعات این چنینی دستور به همکاری بیشتر وزارت حمل و نقل، گارد ساحلی ایالات متحده آمریکا و مقامات محلی ایالات مختلف داده است تا امنیت و ایمنی دارایی‌های نظامی و پرسنل فعال در تاسیسات بندری و تجاری تأمین شود.

تصاویر دیگری که از این تظاهرات به اشتراک گذاشته شد، تظاهرکنندگانی را نشان می‌دهد، بنرهایی را در دست داشتند که حاوی پیام‌هایی از جمله «به اسرائیل کمک نمی‌شود»، «همه اسرای فلسطینی را آزاد کنید» و شعار بحث برانگیز «از رودخانه تا دریا» را در دست داشتند.

رهبر اصلی این اعتراضات که فردی فلسطینی آمریکایی است، عنوان کرده است: امیدواریم کارگران در سرتاسر جهان به توقف کشتی‌هایی مانند این کشتی در هر جای جهان، ادامه دهند. وی عنوان کرده است در تلاش هستیم تا برقراری آتش‌بس و توقف نسل کشی مردم فلسطین را محقق سازیم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حملات زمینی خود به غزه تحت فشارهای فزاینده بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس یا وقفه بشردوستانه قرار گرفته است. با این حال تمامی درخواست‌های عنوان شده در این زمینه را رد کرده است.

طبق آخرین گزارش‌ها ارائه‌شده تاکنون تحت تأثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به فلسطین بیش از ۱۰ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته