دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1402 - 15:23

اونروا: ۷۰ درصد ساکنان غزه آواره شده‌اند

اونروا: ۷۰ درصد ساکنان غزه آواره شده‌اند
آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی اعلام کرد که ۷۰ درصد ساکنان غزه آواره شده‌اند.
کد خبر : 877638

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (اونروا) روز گذشته -دوشنبه- اعلام کرد که ۷۰ درصد از جمعیت نوار غزه آواره شده‌اند و بیشتر آن‌ها در شرایط وحشتناکی در پناهگاه‌های سازمان ملل زندگی می‌کنند.

«تمارا الرفاعی»، مدیر روابط خارجی اونروا گفت: «یک و نیم میلیون نفر به‌اجبار از غزه آواره شدند، بنابراین ما اکنون درباره ۷۰ درصد از افرادی صحبت می‌کنیم که به‌دوراز خانه‌های خود آواره شده‌اند».

اونروا اعلام کرد که نزدیک به یک و نیم میلیون نفر از هفتم اکتبر در سراسر نوار غزه آواره شده‌اند و نزدیک به نیمی از آن‌ها معادل ۷۱۷ هزار نفر در ۱۴۹ تأسیسات آژانس در هر پنج استان غزه ازجمله در شمال ساکن هستند.

در این بیانیه آمده است: «بیش از ۵۵۷ هزار آواره در ۹۲ مرکز در مناطق مرکزی، خان یونس و رفح ساکن هستند. همچنین نزدیک به ۱۶۰ هزار آواره تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳ پیش از دستور اسرائیل برای تخلیه در ۵۷ مدرسه اونروا در مناطق شمالی و غزه ساکن بودند.

انروا تأکید کرده است که قادر به دسترسی به این پناهگاه‌ها برای کمک یا محافظت از آوارگان نیست و هیچ اطلاعاتی درباره نیازها و شرایط آن‌ها ندارد.

این آژانس شرایط موجود در تأسیسات شلوغ خود را غیرانسانی و رو به وخامت توصیف کرد و نسبت به خطر وقوع بحران بهداشتی به دلیل زیرساخت‌های آب و فاضلاب هشدار داد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته