دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1402 - 14:40

مقاومت عراق از حمله پهپادی به پایگاه «حریر» در اربیل خبر داد

مقاومت عراق از حمله پهپادی به پایگاه «حریر» در اربیل خبر داد
مقاومت اسلامی عراق مسئولیت حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در شمال عراق را پذیرفت و اعلام کرد پهپادها مستقیما به اهداف موردنظر اصابت کرده‌اند.
کد خبر : 877628

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، مقاومت اسلامی عراق، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، ساعاتی بعد از بیانیه سرویس مبارزه با تروریسم عراق درباره حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی «حریر» در اربیل، مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت.

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد با ۲ پهپاد پایگاه آمریکایی حریر در شمال عراق را هدف حمله قرار داده و پهپادها مستقیما با اهداف موردنظر برخورد داشته‌اند.

حمله به اربیل

این بیانیه پس از آن صادر شده است که سرویس مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بر اساس اطلاعات موجود، سحرگاه روز سه‌شنبه دو پهپاد انتحاری به پایگاه نظامی ائتلاف بین‌المللی ضدداعش در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل حمله کردند که قبل از رسیدن به هدف در آسمان رهگیری و منفجر شدند».

پیش از این حمله دستگاه مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بامداد امروز (سه‌شنبه، ۷ نوامبر)، به پایگاه نیروهای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش در اربیل با سه پهپاد انفجاری حمله شد. بر اساس این گزارش، این حمله هیچ خسارت جانی و مالی به همراه نداشت. 

به دنبال تشدید جنگ در اراضی اشغالی فلسطین، پایگاه‌های آمریکا در مناطق مختلفی از عراق و سوریه طی روزهای گذشته هدف حمله قرار گرفته‌ و در پی این حملات، ده‌ها نظامی آمریکایی زخمی شده‌اند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته