دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1402 - 07:35
آنا گزارش می‌دهد؛

خودزنی ارتش اسرائیل و رویایی بعید

خودزنی ارتش اسرائیل و رویایی بعید
ارتش رژیم مجعول صهیونیستی با وجود برخورداری از آخرین تجهیزات آفندی و پدافندی نشان داده که در به کارگیری از این تجهیزات همچنان با مشکل روبه‌رو بوده و این امر بهای سنگینی را برای نظامیان و شهرک نشینان به بار آورده است.
کد خبر : 877545

به گزارش گروه سیاست و  جهان خبرگزاری علم و فن آوری آنا- سمانه مسلمی؛ چندی پیش خبری روی خروجی رسانه‌های جهان قرار گرفت مبنی بر «کشته شدن یک صهیونیست در پی خطای گنبد آهنین».

منابع عبری زبان در تشریح این خبر چنین نوشتند که یک شهرک‌نشین صهیونیست بر اثر اصابت ترکش یکی از موشک‌های سامانه گنبد آهنین در ریشون لتسیون در نزدیکی تل آویو کشته‌شده است.

این حادثه در شرایطی رخ داد که سامانه گنبد آهنین در پی فعال شدن برای رهگیری موشک‌های قسام دچار نقص فنی شد و یکی از موشک‌های آن کمانه  و به داخل خود تل آویو اصابت کرد.

این حادثه و خبر در شرایطی اهمیت دارد که رژیم اشغالگر قدس که مدعی دارا بودن قوی‌ترین ارتش در خاورمیانه است هر روز تعداد زیادی از زنان و کودکان بی گناه و بی دفاع را در باریکه غزه با تکیه بر توان تجهیزاتی خود به خاک و خون می‌کشد.

در واقع چنین امری نشان داد که حتی مردم ساکن در سرزمین‌های اشغالی نیز از پیامدهای مخرب این تجهیزات در امان نیستند همانطور که پیش از این در سال‌های مختلف چنین حوادثی برای صهیونیست‌ها رخ‌داده و نشان می‌دهد که صرف داشتن تجهیزات نمی‌تواند برای اشغالگران امنیت آفرین باشد بلکه اشتباهات فردی و سیستمی می‌تواند به بلای جان آنان تبدیل شود.

اشتباهات مرگبار نظامیان صهیونیست از سال 2020 تاکنون به اذعان رسانه‌های عبری رشد چشم گیری داشته که در این حوزه خودزنی بالن‌ها و پهپادها اسرائیلی توسط گنبد آهنین و یا شلیک سربازان صهیونیست به نیروهای خودی نمونه ای از این وقایع است.

شلیک به اشکول

البته موارد متعددی از این اقدامات وجود دارد. یکی از این اشتباهات مرگبار مربوط به شلیک یک فروند بالگرد ارتش اسرائیل به شهرک اشکول است که قرار بود در حمله به نوار غزه به کار گرفته شود.

 این حادثه در تاریخ 12 آگوست 2020 رخ داد در شرایطی که در هفته پیش از آن نیز در اخبار آمده بود ارتش این کشور در برآوردگیری اشتباه یک پهپاد خودی را به جای پهپاد حزب الله مورد هدف قرار داده و آن را سرنگون کردند.

افشای بزرگ اطلاعات

در اوج شیوع بیماری  کرونا بود که روزنامه هاآرتص در مارس 2021 خبر داد که ارتش رژیم مجعول صهیونیستی به‌اشتباه نقشه مراکز تست کرونا برای نظامیان منتشر کرده است. عملاً این گاف بزرگ ارتش اسرائیل باعث افشای موقعیت جغرافیایی پایگاه‌های فوق سری این رژیم شد.

سرنگونی بالن نظامی خودی

در دایره پر تکرار اشتباهات نظامی در ارتش به اصطلاح قدرتمند اسرائیل خطا در نیروی هوایی این رژیم نیز دیده می‌شود به طوری که جنگنده‌های اسرائیلی در تاریخ 12 می 2021 بالنی را در منطقه ایزر در شمال نواز غزه مورد هدف قرار دادند که متعلق به همین رژیم بوده است

شلیک پلیس صهیونیست به پلیس

چندی پیش نیز  رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در تاریخ 16 می 2021 یکی از نیروهای پلیس پس از اجرای عملیات در محله شیخ جراح به‌اشتباه پلیسی دیگر را هدف قرار داد و مجروح کرد.

سقوط پهپاد خودی با آتش گنبد آهنین

ارتش رژیم صهیونیستی در تاریخ 25 می 2021 اعلام کرد یک پهپاد خودی توسط سامانه گنبد آهنین مورد هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

دوئل مرگبار دو صهیونیست

آنطور که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در 13 ژانویه 2022 دو نظامی در جریان عملیات تأمین و تفتیش در نزدیکی پایگاهی در منطقه وادی‌الاردن ضمن اشتباه در برآوردگیری اقدام به گشودن آتش علیه یکدیگر کردند که در این درگیری هر دو نظامی کشته شدند.

تکرار اشتباه در اجرای آتش در گنبد آهنین

گنبد آهنین که یکی از نقاط قوت دفاعی اسرائیلی‌ها به حساب می‌آید در تاریخ 21 آوریل 2022 یکبار دیگر در تشخیص هدف دچار مشکل شد و گلوله‌های ضد هوایی مقاومت را به عنوان راک شناسایی کرده و اقدام به شلیک ده‌ها موشک کرد.

شلیک موشک به سوی فلسطین اشغالی

در روند پر تکرار اشتباهات در ارتش اسرائیل در تاریخ 12 اکتبر 2023 سامانه پاتریوت نیز دچار اشتباه شد و اهدافی را در شمال فلسطین اشغالی مورد هدف قرار داد که رسانه‌های عبری آر هرگونه انتشار خسارات این حادثه خودداری به عمل آوردند.

خودزنی در قلقیلیه و کرانه باختری

در تاریخ 14 اکتبر 2023 روزنامه عبری زبان یدیعوت آحرونوت فاش کرد که یک افسر ارتش در نزدیکی قلقیلیه کشته‌شده است. به نوشته این روزنامه، افسر اسرائیلی به‌اشتباه به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت رسید. همچنین در تاریخ 13 اکتبر 2023 ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک افسر نیروی ذخیره در جریان عملیات تعقیب فلسطینی‌ها در کرانه باختری به دلیل شلیک اشتباه سربازان اسرائیلی جان خود را ازدست‌داده است. در این عملیات ضد فلسطینی یک نظامی صهیونیست دیگر هم به‌شدت مجروح شد.

با نگاهی به پرونده پرتکرار اشتباهات مرگبار رخ‌داده در ارتش اسرائیل می‌توان به این نتیجه دست‌یافت که این مجموعه نظامی پرمدعا و خود بزرگ بین است و این درحالی است که  تاکنون تجربه مواجهه سنگین با نیروهای کلاسیک را در پرونده خود نداشته از این رو  تا این میزان به خودزنی دست‌زده است. بقینا با توجه به این روند قابل پیش‌بینی است که ارتش صهیونیستی در جنگی تمام‌عیار با آماری وحشتناک از تلفات ناشی از اشتباهات درونی و هزینه و تلفات سنگینی روبه‌رو می شود .

از این رو طرح گستردگی جنگ و ادعای اسرائیل برای توسعه سرزمین‌های اشغالی و حتی پیروزی در برابر نیروهای مقاومت تنها یک رویا برای رژیم  اسرائیل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته