دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1402 - 10:45

هاشمی خبر داد: پرداختی 200 میلیونی به امید کسب طلا با تصمیم جدید کمیته ملی المپیک

هاشمی خبر داد: پرداختی 200 میلیونی به امید کسب طلا با تصمیم جدید کمیته ملی المپیک
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: کمیته ملی المپیک امروز یک بسته پیشنهادی را ارائه کرد که پنج نکته در آن لحاظ شده است.
کد خبر : 877483

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و هشتمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز با ریاست محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک و حضور کلیه اعضا برگزار شد.

در خاتمه این نشست سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص موضوعات مورد بحث این جلسه صحبت کرد.

هاشمی در ابتدا به مراسم تجلیلی که شهرداری تهران از مدال آوران بازی های آسیایی به عمل آورد اشاره کرد:این مراسم در پی تفاهم نامه ای بود که کمیته ملی المپیک با سازمان شهرداری منعقد کرده بود.شهرداری پیش از این کمک های مالی به ما کرده بود.امیدواریم که هدایایی ورزشکاران را هم به موقع پرداخت کنند.در بخش عمرانی هم توافقاتی را با شهرداری انجام دادیم .تامین نقدینگی و تبلیغات ورزشی ورزشکاران در سطح شهر از دیگر توافقات ماست.

وی ادامه داد:در جلسه امروز آسیب شناسی و ارزیابی بازی های آسیایی همچنان ادامه داشت.در ادامه به ارزیابی ورزشکاران برای رویدادهای ۹ ماه آینده پرداختیم.کمیته ملی المپیک امروز یک بسته پیشنهادی را ارایه کرد که پنج نکته در آن لحاظ شده.بعد از این که ورزشکار شناسایی شد حقوق پایه ای برای آن مشخص می شود.شاخص بعدی کمک هزینه جایگاه مدالی جایگاه فرد است.شاخص سوم پاداش کسب مدال در رویدادهای مختلف که مورد تایید کمیته باشد.شاخص چهارم شرکت در سنجش آکادمی است. نکته پنجم رعایت تدابیر و شئونات و حضور در مناسبت ها ،رفتار و نظم، آخرین فاکتور است. نهایتا این پنج موضوع به ما کمک می کند که بتوانیم یک پرداختی برای ورزشکار داشته باشیم که رقم قابل توجهی است.مثلا برای کسی که امید مدال طلا باشد ۲۰۰ میلیون خواهد بود. برای سرمربیان هم هشتاد درصد این رقم لحاظ شده و به همین نسبت برای مدال های نقره و برنز محاسبه می شود و حداقل این رقم تا ۶۰میلیون خواهد بود.

دبیر کل کمیته ملی المپیک  افزود: سرانه اردویی و سفر خارج از کشور ورزشکاران را هم می پردازیم.کاملا به شکل گلخانه ای به این موضوع می پردازیم تا نه ماه آینده که بازی های المپیک برگزار می شود به نتیجه قابل دفاعی برسیم.ان شالله بتوانیم منابع لازم را با حمایت دولت تامین کنیم.

هاشمی در مورد دو‌ مصوبه دیگری که در نشست امروز به تصویب رسید ادامه داد: آقای محمدتابع که سرپرست مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک است امروز به عنوان رییس مرکز نظارت تیم ملی نیز انتخاب شد. او دکترای تربیت بدنی دارد و از مدیران خوب مجموعه کمیته ملی المپیک هستند.به این نتیجه رسیدیم تغییراتی در این بخش داشته باشیم.از زحمات آقای بیرانوند مدیر قبلی مرکز نظارت هم قدردانی می کنیم.آقای بیرانوند از این پس به عنوان جانشین رییس آکادمی در کمیته ملی المپیک فعالیتشان را ادامه خواهند داد. حمید قاسمی نیز به عنوان رییس کمیسیون صلح و ورزش انتخاب شد.آقای قاسمی از مدیران شناخته شده ورزش هستند و سابقه زیادی در این عرصه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته