دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کیفیت گم‌شده خودرو داخلی را کجا بجوییم

کیفیت گم‌شده خودرو داخلی را کجا بجوییم
رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: مونتاژ خودرو در خط تولید آخرین مرحله از تولید خودرو است؛ کیفیت خودروسازی را نباید در شرکت‌های خودرو سازی دنبال کنیم.
کد خبر : 877400

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرزین انتصاریان در خصوص انحصاری بودن تولید خودرو در ایران و کیفیت پایین خودرو گفت: در تولید خودرو کاری که در شرکت خودروسازی انجام می‌شود آخرین مرحله مونتاژ خودرو است. در اینجا انتظار زیادی برای افزایش کیفیت نمی‌رود. ما بیش از ۱۰۰۰ قطعه ساز داریم که این‌ها اصلا جز سازمان ایران خودرو و سایپا نیستند. برای افزایش کیفیت خودرو بایستی از مراحل ابتدایی‌تر شروع کرد و در درجه اول کیفیت قطعه ساخته شده را افزایش داد. یعنی باید خودروسازان به این موضوع که قطعه‌ساز بایستی با کیفیت مورد نظر آن‌ها هماهنگ شود را مد نظر قرار دهند.

رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: ما از حدود ۲۲ سال پیش بر روی مدیریت کیفیت صنعت خودروسازی تحقیق کرده ایم و به این باور رسیده ایم که خودروسازی متکی بر صنعت قطعه سازی است. به همین دلیل طرح تحول زنجیره تامین را تهیه کرده ایم و در دوره قبل این طرح را برای رئیس جمهور و وزیر صنعت نیز ارسال کرده ایم. همچنین این طرح برای آقای فاطمی امین نیز ارسال شده است. 

انتصاریان تاکید کرد: مدیریت کیفیت در حوزه خودرو حدود ۲۵ سال است که مشغول فعالیت است اما به دلیل حساسیت کیفیت خودرو برای مردم، بی کیفیتی در این حوزه به چشم می‌آید؛ در صورتی که ما صنایع مهرتری مانند نفت هم داریم. صنعت نفت ایران  بسیار بزرگتر از صنعت خودروسازی است، ما پالایشگاه می‌سازیم؛ به عنوان مثال تمام تجهیزات پارس جنوبی در کشور ساخته شده است و کسی هم از آنها اطلاعی ندارد، اما به دلیل برخورد مردم با کیفیت خودرو این حوزه اهمیت زیادی دارد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو کیفیت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته