دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1402 - 15:22

اسرائیل مزدوران اروپایی را برای جنگ غزه استخدام کرد

اسرائیل مزدوران اروپایی را برای جنگ غزه استخدام کرد
ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه از برخی نیروهای مزدور وابسته به شرکت‌های نظامی خصوصی در اروپا استفاده می‌کند.
کد خبر : 877356

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، روزنامه اسپانیایی الموندو در گزارشی جزئیاتی از استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از عناصر مزدور اروپایی در جنگ علیه غزه را افشا کرد.
 «پدرو دیاز فلورس کورالس» نظامی سابق ارتش اسپانیا که  در شرایط کنونی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به خدمت گرفته شده به این روزنامه اظهار داشت: یک ارتش کوچک از نیرو‌های مزدور در شرایط کنونی در اسرائیل (اراضی اشغالی) حضور دارند و با آن‌ها قراردادی جهت اجرای مأموریت‌های ویژه منعقد شده است.

نظامی سابق ارتش اسپانیا در ادامه افزود: فعالیت برای ارتش رژیم صهیونیستی (اسرائیل)  بسیار سودآور است و ما هفته‌ای ۳۹۰۰ یورو دریافت می‌کنیم، جدای از اینکه دریافتی‌های دیگری نیز بابت مأموریت‌های اضافی داریم!

کوارلس که در پی قرارداد منعقد شده میان شرکت‌های نظامی خصوصی «ریون» و «گلوبال سی اس تی» با ارتش اسرائیل، به خدمت ارتش این رژیم درآمده، خاطر نشان کرد: مأموریت وی به عنوان یک نیروی مزدور اجرای عملیات‌های نظامی تعریف شده است.

کورالس در ادامه به این مساله اشاره ک کرده در شرایط کنونی شرکت‌های نظامی خصوصی متعددی در اسرائیل (اراضی اشغالی) مشغول به فعالیت هستند و به تل آویو در جنگ علیه غزه کمک می‌کنند.

الموندو در ادامه این گزارش به حضور مزدورانی از کشور‌های مختلف غیر از اسپانیا، از جمله فرانسه، آلمان، آلبانی و حتی مارینز‌های آمریکایی که سابقه جنگ در عراق، افغانستان، مالی و کوزوو را داشته‌اند اشاره کرده است.

این روزنامه در ادامه نوشت : عناصر مزدور حاضر در اراضی اشغالی با توجه به مشارکتی که در جنگ‌های گذشته در نقاط مختلف جهان داشته‌اند به نیرو‌های نظامی زبده و باتجربه‌ای تبدیل‌شده‌اند که از پس مأموریت‌های مهم برمی‌آیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته