دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1402 - 15:04

لاوروف: غربْ خاورمیانه را به سمت جنگی بزرگ حرکت می‌دهد

لاوروف: غربْ خاورمیانه را به سمت جنگی بزرگ حرکت می‌دهد
وزیر خارجه روسیه با انتقاد از سیاست‌های آمریکا و کشورهای غربی در مناطق مختلف جهان تأکید کرد که غربْ منطقۀ خاورمیانه را به سمت یک جنگ بزرگ پیش می‌برد.
کد خبر : 877352

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا و کشورهای اروپایی منطقه غرب آسیا را به سمت یک جنگ بزرگ حرکت می‌دهند.

وی دراین‌باره گفت: هم‌اکنون می‌بینیم که آنگلوساکسون‌ها غرب آسیا را به سمت یک جنگ بزرگ حرکت می‌دهند. این شرایط در دیگر مناطق ازجمله اوکراین نیز وجود دارد. مثال‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد، اما نتیجه درنهایت باخت-باخت است.»

به گفته وزیر خارجه روسیه «غرب ساختار دولتی را در عراق و لیبی تضعیف کرد و هم‌اکنون تلاش دارند همین وضعیت را برای جمهوری عربی سوریه رخ دهد.»

لاوروف در ادامه افزود: نتیجه چنین سیاست‌هایی که کشورهای غربی دنبال می‌کنند «افزایش تروریسم و افراط‌گرایی، نابودی سرنوشت مردم، انهدام خانواده‌ها و سیل میلیون‌ها مهاجر است.»

وزیر خارجه روسیه هفته گذشته نیز با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه درباره درگیری‌های جاری میان فلسطین و (رژیم) اسرائیل تلفنی گفتگو کرد. لاوروف در گفتگو با همتای سوری خود، بر غیرقابل‌قبول بودن گسترش دامنه درگیری‌ها به سوریه تأکید کرد. وی به همتای سوری خود تأکید کرد که حمله (رژیم) اسرائیل به خاک سوریه با توجه به تشدید درگیری‌ها غیرقابل‌قبول است.

این در حالی است که حملات وحشیانه هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد. نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری و جنوب غزه موفق شده‌اند در درگیری با نظامیان اشغالگر، آن‌ها را به همراه تجهیزاتشان هدف قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته