دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1402 - 14:59
خالد قدومی:

مردم فلسطین در حال دفاع از خود در برابر اشغالگران هستند

مردم فلسطین در حال دفاع از خود در برابر اشغالگران هستند
نماینده جنبش حماس در ایران گفت: ما در فلسطین در حال دفاع از خود در مقابل نیروهای اشغالی هستیم چراکه تنها مردمی هستیم که بعد از جنگ جهانی دوم همچنان تحت اشغال هستیم.
کد خبر : 877337

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران در نشست حمایت جوانان احزاب اصلاح‌طلب از مظلومان غزه گفت: ما در فلسطین در حال دفاع از خود در مقابل نیرو‌های اشغالی هستیم، زیرا تنها مردمی که بعد از جنگ جهانی دوم همچنان تحت اشغال زندگی می‌کنند، مردم فلسطین هستند و باید پرسید چرا باید این‌گونه باشد؟

وی افزود: حرف نابودی اسرائیل حرفی خیالی نیست، این حرف حماس است و ۱۲۰ کشور جهان علیه اسرائیل صد‌ها قطعنامه تصویب و صادر کردند.

قدومی تأکید کرد: ما دو راه داریم یکی دیپلماسی که فلج شده است و یاسر عرفات این راه ثابت کرد. از سوی دیگر طبق قوانین بین‌المللی، مواقعی که مردمی زیر بار ظلم هستند، به راه دوم می‌روند که راه دفاع از خود با موشک، با تفنگ و… است، لذا امروز مردم غزه از خود دفاع می‌کنند.

نماینده جنبش حماس در ایران در ادامه سخنان خود بابیان آنکه متأسفانه برخی کشور‌ها در این شرایط بحرانی سکوت کرده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر مردم غزه در شرایط سختی زندگی می‌کنند و حتی ابتدایی‌ترین امکانات را هم ندارند و این در حالی است که نتانیاهو اجازه ورود هیچ‌چیزی به خاک فلسطین را نمی‌دهد.

وی افزود: بیش از ۹ هزار شهید داده‌ایم که ۷۰ درصد آن کودکان و زنان هستند. مدارس، بیمارستان‌ها و… نابود شدند و مردم غزه بی‌خانه و مسکن شدند این در حالی است که مدیریت جنگ امروز را بایدن انجام می‌دهد. بیمارستان معمدانی نمونه و نتیجه این مدیریت است.

خالد قدومی با تأکید بر اینکه مقاومت همچنان می‌جنگد و دشمنان نابود خواهند شد، گفت: رژیم صهیونیستی بر روی فریبکاری تأسیس‌شده است و تمام فیلم‌ها و عکس‌هایی که منتشر می‌کند، دروغ و فریب است و امروز خود صهیونیست‌ها معترف هستند که این جنگ انسانی و عادلانه نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته