دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1402 - 14:28
منابع رسانه‌ای اعلام کردند؛

نامزدی پوتین برای انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه

نامزدی پوتین برای  انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه
رویترز به نقل از منابع خبری اعلام کرد: ولادیمیر پوتین تصمیم گرفته در انتخابات ریاست‌جمهوری مارس شرکت کند، حرکتی که او را حداقل تا سال ۲۰۳۰ در قدرت نگه می‌دارد.
کد خبر : 877335

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، منابع خبری  در این باره اعلام کرده اند:  ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه احساس می‌کند باید روسیه را در خطرناک‌ترین دوره دهه‌های اخیر هدایت کند، اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که پوتین هنوز هیچ اعلام رسمی در مورد نامزدی برای یک دوره جدید ریاست جمهوری نداشته است.

وی در این باره افزود: کمپین انتخاباتی هنوز اعلام‌نشده است.  

این منابع که به‌شرط ناشناس ماندن با رویترز صحبت کردند، گفتند که اخبار تصمیم پوتین به گوش رسیده و مشاوران اکنون خود را برای کمپین انتخاباتی و انتخابات پوتین آماده می‌کنند.

در همین حال  نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که پوتین  از محبوبیت ۸۰ درصدی در داخل روسیه برخوردار است و بر این اساس برخی از کارشناسان تاکید دارند که  وی  قطعاً پیروز خواهد شد.

یکی از منابع خبری با  تایید گزارش ماه گذشته روزنامه کامرسانت، در این باره گفت: در این روزنامه به به طرحی برای نامزدی پوتین اشاره شد که  طی چند هفته آینده منتشر می‌شود.  

رویترز در ادامه افزود: منبع دیگری که با تفکر کرملین آشنا بود، نیز تأیید کرد که تصمیمی گرفته‌شده و مشاوران پوتین در حال آماده شدن برای مشارکت پوتین هستند و سه منبع دیگر نیز اعلام کردند که  تصمیم گرفته‌شده و پوتین نامزد می‌شود.  

در همین حال یک منبع دیپلماتیک خارجی که خواست نامش فاش نشود، به این خبرگزاری گفت: پوتین اخیراً این تصمیم را گرفته و به‌زودی اعلام خواهد شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرد و اظهار داشت:  هیچ تأیید مشخصی درباره برنامه‌های پوتین برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری مارس ۲۰۲۴ تا کنون اعلام نشده است و اگر پوتین تصمیم به نامزدی بگیرد، هیچ کس نمی‌تواند با او رقابت کند.

پوتین که در آخرین روز سال ۱۹۹۹ توسط بوریس یلتسین به ریاست جمهوری رسید، از زمان جوزف استالین به بعد بیش از هر حاکم دیگری، ریاست جمهوری را بر عهده داشته و حتی رکورد ۱۸ ساله لئونید برژنیف را شکست داده است.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته