دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شهیدی که می‌خواست مفقودالاثر شود

شهیدی که می‌خواست مفقودالاثر شود
شهدای مدافع حرم، در راه دفاع از اسلام، جانانه در میدان نبرد حاضر شدند. آنها با از خودگذشتگی و ایثار، به استقبال مرگ رفتند.
کد خبر : 877253

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهدای مدافع حرم، در راه دفاع از اسلام، جانانه در میدان نبرد حاضر شدند. آن‌ها با از خودگذشتگی و ایثار، به استقبال مرگ رفتند. یکی از این شهدا، شهید محمد زهره‌وند بود که این روزها، همزمان با سالگرد شهادت اوست.

شهید محمد زهره‌وند، فرزند بهرامعلی در ۱۷ فروردین ۱۳۶۵ در اراک متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی بود و در سال ۱۳۹۰ ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دختری به نام ریحانه بود.

زهره‌وند از نیرو‌های تیپ ۷۱ سپاه روح‌الله بود که برای نبرد با داعش به سوریه اعزام شد. همسر محمد زهـره‌ونـد هـدف او از رفتن به سوریه را اینگونه بیان کرده است: «زمانی که ‏می‌خواست برود به من گفت: فاطمه! شهادت آرزوی قلبی ام است، اما من برای دفاع مـی روم. محمد بار‌ها می‌گفت که تمام دغدغه او سوریه و کودکان آنجا است و مدام بچه‌های سوریه را با دخترمان ریحانه مقایسه می‌کرد.»

زهره‌وند در ۱۶ مهر ۱۳۹۴ به عنوان نیروی تکاور در جبهه‌های سوریه حاضر شد و سرانجام در ۱۶  آبان آن سال در محاصره نیرو‌های تکفیری قرار گرفت و به شهادت رسید. پیکر محمد زهره‌وند در منطقه اشغال شده توسط گروهک تکفیری به جاماند و پس از هفتاد روز به ایران بازگردانده شد و در ۱۷ دی ۱۳۹۴ در اراک تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

در وصیتنامه شهید آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همسرم! نمی‌دانم چه بگویم و چه بنویسم، فقط می‌توانم بگویم حلالم کن و مرا ببخش و از همه دوستان و آشنایان حلالیت مرا بخواه. چند خواسته از تو دارم، اول: مثل همیشه حجابت را خوب حفظ کن و این حجاب و معرفت را به دخترم ریحانه جان یاد بده و از تو می‌خواهم همیشه در سختی و مشکلات به خدا توکل کنی و با ذکر نام خدا آرامش بگیری و بدانی وجود و حضور ما همه وسیله است و بود و نبود ما خیلی مهم نیست، اگر توکل کردی و خدا را در همه حال احساس کردی می‌بینی که پشتیبان و یار محکمی داری و هیچ وقت تنهایی و ترس بر تو غلبه نخواهد کرد.

ریحانه جان دختر شیرین عسل بابا! با تمام وجود دوستت دارم و همیشه به یادت هستم و از تو نور چشمم می‌خواهم همیشه حرف‌های مادرت را خوب گوش کنی و مثل مـادرت با حجاب و با معرفت و فهم و کمالات باشی و در تمام مراحل زندگی گوش به فرمان مادرت باشی و مبادا مادرت از تو ناراضی باشد.

پدر و مادر عزیزم از اینکه این همه برای بنده زحمت کشیدید و خون دل ما را خوردید تشکر و قدردانی می‌کنم و از اینکه مرا در راه مستقیم هدایت کردید ممنونم. از شما همسر و دختر عزیزم ریحانه و پدر و مادر مهربانم می‌خواهم همیشه پشتیبان اسلام و ولایت فقیه باشید و هیچوقت نگذارید کسی به رهبر عزیزتر از جانم حرفی بزند و همیشه مدافع انقلاب و خون شهدا باشید. از شما میخواهم اگر روزی بنده حقیر سراپا تقصیر لیاقت شهادت را در راه اسلام، قرآن و ولایت را پیدا کردم، گریه نکنید و بدانید عمر دست خداست و چه لیاقتی بهتر از اینکه عمر بنده با شهادت که بالاترین مرگ و رسیدن به خداست به پایان برسد.

 دعا کردم که از جسمم نماند تا کسی نماز میتی بر تن نخواند

والسلام «گفتنی است، اولین اجلاسیه کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم در آذرماه برگزار خواهد شد. این کنگره مردمی به همت همه خانواده شهدای مدافع حرم فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته