دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1402 - 17:16

آیت‌الله خاتمی: سربلندی ایران اسلامی از رهگذر انتخابات می‌گذرد

آیت‌الله خاتمی: سربلندی ایران اسلامی از رهگذر انتخابات می‌گذرد
آیت‌الله خاتمی با اشاره به لزوم مشارکت بالای مردم در دو انتخابات پیش‌رو گفت: متدینین بر اساس دین‌شان خواهند آمد و کسانی هم که متدین نیستند میهن‌شان، وطن‌شان و سربلندی ایران اسلامی را دوست دارند؛ این سربلندی از رهگذر انتخابات می‌گذرد.
کد خبر : 877165

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امروز در محل ثبت‌نام انتخابات خبرگان رهبری در ستاد انتخابات کشور، در جمع خبرنگاران با اشاره به دو انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: به نظر می‌رسد انگیزه جریان ضد انقلاب و کسانی که حضور نظام جمهوری اسلامی را نمی‌پسندند، در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بیشتر باشد؛ البته راهبرد دشمنان در همه ادوار انتخابات، برگزاری انتخابات به صورت بی‌رمق و بی‌نشاط است.

وی افزود: اکثریت مردم ایران در ۴۴ سال گذشته با نظام همراه بوده و هستند و به صورت باشکوه در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت خواهند کرد؛ بنابراین باید گفت که صندوق رای، صندوق ابراز رأی است.

آیت‌الله خاتمی گفت: اعلام کردند که ۱۴ آبان روز آغاز نام‌نویسی خبرگان است. من هم وظیفه دیدم برای اعلام وفاداری به نظام و اعلام اینکه در خدمت این نظام اسلامی هستیم، از حوزه انتخابیه کرمان برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نامزد شوم.

وی افزود: مردم، مانند گذشته به صحنه خواهند آمد و با تشخیص خودشان، گزینه اصلح را انتخاب می‌کنند. شورای نگهبان، کف صلاحیت‌ها را تعیین می‌کند و این مردم هستند که با حضور در صحنه چه در خبرگان و چه مجلس، سقف صلاحیت‌ها را انتخاب خواهند کرد.

آیت‌الله خاتمی افزود: انتخابات، هدیه خداوندی به ملت مسلمان ما پس از پیروزی انقلاب است. حقیقت این است که قبل از پیروزی انقلاب، دولت روسیاه پهلوی و دولت‌های دیگر برای مردم حسابی باز نمی‌کردند بلکه خودشان را همه‌کاره می‌دانستند.

وی بیان کرد: از برکات پیروزی انقلاب اسلامی این است که صاحب‌خانه‌ها که مردم بودند، به خانه‌شان برگشتند و حدود ۴۰ بار پای صندوق‌های رأی آمدند و سرنوشت خودشان را رقم زدند؛ این از افتخارات نظام اسلامی و مردمی‌بودن نظام است.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: این معنای جمهوریت نظام است؛ جمهوریت یعنی مردم‌سالاری منتها ما مردم‌سالاری ویژه داریم و این مردم‌سالاری، دینی است. بحمدالله ۴۴ سال است که با تز مردم‌سالاری دینی، کشور اداره می‌شود و مردم آن را گزینش می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه جامعتین برای انتخابات خبرگان گفت: من عضو جامعه مدرسین هستم و عضو جامعه روحانیت مبارز نیستم، اما مانند ادوار گذشته با همکاری یکدیگر، درعرصه خبرگان ورود می‌کنیم و نامزد‌های اصلح را از نظر جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز، در عرصه مجلس خبرگان رهبری معرفی خواهیم کرد.

آیت‌الله خاتمی افزود: با توجه به آنکه مجلس خبرگان رهبری مجلسی فقاهتی است، ان‌شاءالله این وظیفه را انجام خواهیم داد و در انجام این وظیفه از علمای بلاد نظرخواهی خواهیم کرد و امیدواریم به یک لیست مشترک برسیم.

وی افزود: مومنین در امر جامع یعنی در مساله‌ای که حضورشان لازم است، در صحنه حضور دارند و جهاد و نماز جمعه، از مصادیق امر جامع هستند. انتخابات هم از مصادیق امر جامع است.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: متدینین بر اساس دین‌شان خواهند آمد و کسانی هم که متدین نیستند میهن‌شان، وطن‌شان و سربلندی ایران اسلامی را دوست دارند؛ این سربلندی از رهگذر انتخابات می‌گذرد. مردم به صحنه بیایند و چه در مجلس شورای اسلامی و چه در خبرگان، آنچه را که می‌خواهند ابراز کنند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که صندوق رأی را برای این گذاشته‌اند که اردوکشی خیابانی نشود؛ بنابراین مردم بیایند و نظرشان را پای صندوق‌های رای ابراز کنند. آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: حقیقت آن است که ما این مردم را وفادار به انقلاب اسلامی می‌دانیم و ارادت ما به مردم، ارادت شعاری نیست بلکه ارادت واقعی است و رای مردم را تشریفاتی نمی‌دانیم.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته