دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1402 - 16:09

گام‌هایی برای درآمد غیرشهریه‌ای؛ از پرورش قزل‌آلا تا شرکت خدمات آزمایشگاهی

گام‌هایی برای درآمد غیرشهریه‌ای؛ از پرورش قزل‌آلا تا شرکت خدمات آزمایشگاهی
یک هزار و ۵۰۰ قطعه بچه ماهی قزل‌آلای ۵۰ گرمی در استخر ۸۰۰ متر مکعبی پرورش ماهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر رهاسازی شد.
کد خبر : 877133

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک هزار و ۵۰۰ قطعه بچه ماهی قزل‌آلای ۵۰ گرمی به‌منظور بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع موجود و جذب درآمد‌های غیرشهریه‌ای در استخر ۸۰۰ متر مکعبی پرورش ماهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر رهاسازی شد که پیش‌بینی می‌شود در پایان دوره پرورش (اسفند) به‌طور متوسط به ۹۰۰ تا یک هزار گرم برسند.

نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی و استخر پرورش ماهی ازجمله مهم‌ترین طرح‌های درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر بوده که سال گذشته به بهره‌برداری رسیدند.

درآمدزایی غیرشهریه‌ای با راه‌اندازی شرکت خدمات آزمایشگاهی

 ابوالفضل صادقیان رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد استان یزد هم در حاشیه بازدید از تجهیزات، امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر خواستار بازاریابی در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های این واحد دانشگاهی و درآمدزایی از این محل برای برگزاری دوره‌های آموزشی و درآمدزایی غیرشهریه‌ای شد.

وی استفاده بهینه از تجهیزات، دستگاه‌های آزمایشگاهی و کارگاهی را یادآور شد و با اعلام آمادگی استان برای تأسیس شرکت خدمات آزمایشگاه زیست‌شناسی در زمینه‌های مولکولی و میکروبیولوژی و کشت سلول و بافت گفت: می‌توان با تأسیس این شرکت در مرکز استان و ارسال نمونه‌های آزمایشگاهی دانشجویان و انجام کار‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برای  آنالیز در راستای درآمدزایی غیر شهریه‌ای فعالیت کرد.

درآمدزایی غیرشهریه‌ای با راه‌اندازی شرکت خدمات آزمایشگاهیرئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد یزد با اشاره به امکانات و تجهیزات بسیار خوب گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر افزود: می‌توان با تعامل بخش صنعت و دانشگاه برای برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب برای متقاضیان استان یزد برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته